Jump to content

[EK 2016] Poule B


KoningJesper

Recommended Posts

Ik heb vandaag meerdere momenten gehad dat ik me plotseling herinnerde waarom ik vroeger zo'n hekel had aan voetbalwedstrijden.

Neem Engeland - Rusland. Je zit 70 minuten naar een leuke en spannende wedstrijd te kijken. Ik gunde het Engeland om hun goede samenspel beloond te zien worden met een mooi schot tussen de palen. Ik gunde het eveneens Rusland om hun harde defensieve werk beloond te zien worden en de stand 90 minuten lang gelijk te laten houden. En dan, plotseling, een overtreding die niets voorstelt vlak buiten de 16 meter van Rusland en *FLUIT*. "Zo, Engeland, jullie wilden een doelpunt? Alsjeblieft, ik zal het jullie even makkelijk maken. Zo, dat is alvast het halve werk. Hoef je de bal alleen nog even langs de keeper te schieten. Graag gedaan!"

Helaas kan ik het fragment van die overtreding nergens terugvinden en die werd ook door niemand besproken, maar ik vind het gewoon zo sneu dat na 70 minuten zwoegen en spanning, zo'n klein duwtje meteen de hele wedstrijd kan beslissen. Hetzelfde verhaal eerder vandaag bij Bolivia - Chili. Werd beslist door een totaal onverdiende penalty. Verenigde Staten - Costa Rica een paar dagen terug, zelfde verhaal. Roemenië scoorde door een penalty, Wales uit een vrije schop. Ik zeg niet dat die allemaal onterecht waren, maar het zijn vaak wel beslissende momenten die voort kunnen vloeien uit een kleine overtreding.

En die regels worden ook alleen maar strenger en strenger. Hoe vaak ik teams nu heb zien verliezen, ondanks dat ze een hele wedstrijd lang goed hebben gespeeld, maar gewoon op het verkeerde moment een hand op de verkeerde plaats hadden.

Op die momenten vraag ik mezelf dan nog wel eens af, waarom neem ik dit überhaubt nog serieus?

Maar oké, ik vond het daarom ook wel weer leuk dat Rusland nog gelijkmaakte met wat in mijn ogen het mooiste doelpunt was van vandaag.

Trouwens... ik vind Groep B erg interessant. Alle vier de landen maken kans om door te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    12

  • KoningJesper

    8

  • Phoenyxar

    7

  • SpacyColours

    5

Die keeper heeft Rusland anders aardig vaak gered. Ik vond Kane echt matig spelen. Vardy had gebracht moeten worden voor hem. Alli en Dier waren goed deze wedstrijd. Toch was het een verdiend gelijkspel, vooral als je de tweede helft bekijkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn leuke wedstrijden geweest gisteren. Wales-Slovakije ging relatief goed op en het resultaat is op zich niet onverdiend, alleen jammer voor Slovakije. Engeland is zijn toernooitraditie aan het voortzetten. Lijkt veel belovend, goede statistieken, begint zijn match fantastisch... en doet dan niks. Het doet me wat terugdenken aan twee jaar terug waar de ploeg een goede eerste match speelt en vervolgens zwaar onderuitgaat tegen alles en iedereen. Ik ben benieuwd.

Trouwens... ik vind Groep B erg interessant. Alle vier de landen maken kans om door te gaan.

Ik geef Rusland maar weinig kans om door te gaan. Ze hebben nu nog gelijk gemaakt, maar anders hadden we ze allemaal als het kleintje van de groep beschouwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geef Rusland maar weinig kans om door te gaan. Ze hebben nu nog gelijk gemaakt, maar anders hadden we ze allemaal als het kleintje van de groep beschouwd.

Zeker niet. Ik zag (en zie eigenlijk nog steeds) Rusland als zware favoriet voor de tweede plek en misschien nu zelfs wel groepswinnaar
Link to comment
Delen op andere websites

Op papier hebben ze dezelfde wedstrijden te komen.

Zeker niet. Ik zag (en zie eigenlijk nog steeds) Rusland als zware favoriet voor de tweede plek en misschien nu zelfs wel groepswinnaar

Op basis van? Want ik heb vooral een ploeg gezien die drie kwart van de wedstrijd is weggespeeld en geluk heeft gehad dat Engeland diens handvol kansen niet kon afmaken. Ze hebben een twintigtal minuten getoond dat ze een zeker teamspel beheersen, maar verder is dit een ploeg zonder echte kwaliteiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ja, lag meer aan de Russische keeper,dan aan Dier dat die goal gemaakt werd. Zag er niet goed uit.

Klopt, maar op 17/18 meter zo'n hard schot moeten pareren is ook niet echt makkelijk. Maar een echte topkeeper houdt die er inderdaad wel uit, was niet perfect getrapt.
Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar Engeland zal echt aan de bak moeten, vooral als Wales en Slowakije wél van Rusland weten te winnen. En bij Rusland kun je stellen dat als ze tegen Engeland gelijk kunnen spelen, dat ze dat tegen Wales en Slowakije ook wel moeten kunnen.

Maar ja, Engeland. Ze kunnen beter, ze worden misschien ook wel beter, maar zelfs als ze de groep nog overleven denk ik niet dat ze ver komen. Ze hebben goede spelers maar het is gewoon geen team.

Link to comment
Delen op andere websites

Engeland vind ik redelijk overrated. Lallana kan nog geen bal op kader trappen(blijkbaar heeft hij het gisteren 1 x gedaan, dat is een bal die ik gemist heb) en Sterling is inderdaad Narsingh met een Nederlands paspoort, een hoger prijskaartje en een hoger loon.

Het feit dat Kane de hoekschoppen trapt getuigt overigens ook van niet teveel verstand van voetbal bij de Engelse coach. :7

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat Kane de hoekschoppen trapt getuigt overigens ook van niet teveel verstand van voetbal bij de Engelse coach. emo.gif

Nee dat sloeg echt nergens op :7 Een vriend van me en ik zaten maar een reden te bedenken waarom hij dat had gedaan, maar konden niet bedenken :puh: Je beste kopper, maar zeker neit je beste trapper de corner laten nemen, hoe kom je erbij :7
Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat Kane de hoekschoppen trapt getuigt overigens ook van niet teveel verstand van voetbal bij de Engelse coach. emo.gif

Nee dat sloeg echt nergens op :7 Een vriend van me en ik zaten maar een reden te bedenken waarom hij dat had gedaan, maar konden niet bedenken :puh: Je beste kopper, maar zeker neit je beste trapper de corner laten nemen, hoe kom je erbij :7

Rooney is een betere kopper, hoor. Ik had gewoon Dier laten nemen, kan een goede bal geven. Maar, de bondscoach mag dit verlies zichzelf wel aanrekenen, hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat Kane de hoekschoppen trapt getuigt overigens ook van niet teveel verstand van voetbal bij de Engelse coach. emo.gif

Nee dat sloeg echt nergens op :7 Een vriend van me en ik zaten maar een reden te bedenken waarom hij dat had gedaan, maar konden niet bedenken :puh: Je beste kopper, maar zeker neit je beste trapper de corner laten nemen, hoe kom je erbij :7

Rooney is een betere kopper, hoor. Ik had gewoon Dier laten nemen, kan een goede bal geven. Maar, de bondscoach mag dit verlies zichzelf wel aanrekenen, hoor.

Ja oke, een avn de beste kopeprs, al denk ik dat Kane misschien toch wel de beste kopper is.
Link to comment
Delen op andere websites

Rooney is <1.80m. Z'n laatste kopbal dateert van hoelang geleden al..? Tevens is iemand met een lengte van tegen de 1m90 sowieso een betere optie om bij een hoekschop in het strafschopgebied te plaatsen.

Laat dan toch op z'n minst Sterling ofzo die hoekschoppen trappen, of kan dat joch van 70 miljoen dat ook al niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Rooney is <1.80m. Z'n laatste kopbal dateert van hoelang geleden al..? Tevens is iemand met een lengte van tegen de 1m90 sowieso een betere optie om bij een hoekschop in het strafschopgebied te plaatsen.

Laat dan toch op z'n minst Sterling ofzo die hoekschoppen trappen, of kan dat joch van 70 miljoen dat ook al niet?

Ik denk dat je iedereen op Cahill, Stones en Hart na de corner beter had kunnen nemen :7
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...