Jump to content

Copa América Centenario


SpacyColours

Recommended Posts

Gaat iemand dit jaar de Copa América volgen? Ik heb het nog nooit eerder gedaan maar wil het nu wel eens proberen. Jammer genoeg komen de wedstrijden voor ons op onmogelijke tijdstippen, zoals laat vannacht de openingswedstrijd, maar misschien wil ik mezelf er wel voor wakker houden. Als ik het dan ga volgen, denk ik dat ik maar met de Verenigde Staten meejuich, al is het maar omdat ik daarvan tenminste de taal van de commentators kan verstaan. Ze zullen er ook wel hun best voor gaan doen aangezien het in de VS wordt gehost, so yeah.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JasonStatham

    14

  • SpacyColours

    14

  • Phoenyxar

    5

  • Venzio

    2

:dans:

Vorig jaar heb ik bijna iedere nacht meegekeken. Ik weet niet of ik dat opnieuw ga doen, maar ik heb wel het geluk dat ik later deze maand 'slechts' twee tentamens heb. Ik zal mijn best doen wat wedstrijden mee te pikken, want het kan er soms echt heftig aan toe gaan! Zuid-Amerikaans voetbal kan superleuk zijn om naar te kijken, vaak zie je hier in Europa hoe elk land er een strategische pot van probeert te maken, maar daar gaan ze gewoon all-in voor de winst en niks minder en kan je haast geen wedstrijd voorspellen. Wat ik ook zo leuk vind is dat ze na 90 minuten direct over gaan tot penalties kicken. Vorig jaar was het echt prachtig om te zien hoe Chili de beker won :Y

Uiteraard zijn de prachtige latina's met grande chichis y culos er weer bij :dans:

https://www.youtube.com/watch?v=qrY4rmqCOyE

Link to comment
Delen op andere websites

Niet gek dat Brazilië niet weet te winnen van Ecuador. Te gek voor woorden, maar Barca heeft het deelnemen van Neymar aan dit toernooi geblokkeerd. Nou hebben ze hoe dan ook een behoorlijk middelmatige coach, maar zonder Neymar missen ze al hun flair en aanvallende daadkracht nope.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Voor zover ik Brazilië - Ecuador heb gezien was het een spannende wedstrijd maar na 20 minuten kon ik het gevecht tegen de slaap niet langer aan (wakker blijven is een stuk lastiger geworden sinds ik met de ritalin gestopt ben). Helaas is Argentinië - Chili morgen ook pas om 4 uur 's nachts. Mexico - Uruguay ga ik zometeen nog wel proberen te zien.

De andere wedstrijden heb ik tot nu toe wel gekeken, maar de echte sterren moeten zich nog laten zien.

Waarom mag Neymar van Barca niet meedoen?

Link to comment
Delen op andere websites

Net even de samenvatting bekeken en dat was wel echt een heerlijke wedstrijd met erg veel kansen en mooie acties. Weer een match waar je dat Zuid-Amerikaanse temperament continu aanvoelt, wat een slidings en overtredingen werden er gemaakt Applaus.gif Ook bizar hoe de Uruguayanen na afloop tekeer gingen tegen de arbitrage, weet jij wat daar de aanleiding voor was Spacy?

Ik zie in Mexico en Colombia ook twee teams die het misschien wel tot de (halve) finale kunnen schoppen, maar een Uruguay met Suarez is ook meteen veel sterker. Met de 15 keer dat ze dit toernooi hebben gewonnen, zeker een team om altijd rekening mee te houden. Ben erg benieuwd naar de wedstrijd van vannacht, titelfavoriet Argentinië moet zich wel een soort van revancheren voor het finaleverlies van vorig jaar met een overwinning op Chili. Denk dat ik deze match wel ga bekijken, zal daarmee de eerste zijn sinds de openingswedstrijd.

Wat betreft Neymar komt het erop neer dat Barca de Braziliaanse bond de keuze gaf om hem mee te laten doen aan of dit toernooi of aan de Spelen als een van de drie compensatiespelers. Voor dit toernooi dienen de clubs de spelers 'vrij te stellen' om deel te nemen. Echter heeft Neymar nu al een aantal jaar non-stop gevoetbald, dus vandaar dat Barca daar niet zomaar toe bereid was en hem wil 'beschermen'. Ik vind het wel erg jammer, zo mis je toch een van de smaakmakers van zo een toernooi. Begrijp wel dat de keuze is gevallen op de Olympische Spelen, het is de enige titel die het Braziliaanse elftal nog mist en nou hebben ze de kans om deze voor eigen publiek te pakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, oké, jammer inderdaad.

De Uruguayanen waren tijdens de wedstrijd al niet altijd even happy met beslissingen van de scheidsrechter, maar volgens mij waren ze op het einde vooral kwaad omdat in hun ogen de tweede of derde goal van Mexico een buitenspeldoelpunt was.

Link to comment
Delen op andere websites

Chicarito die in de 84e minuut nog doodleuk over de zijlijn sprint als hij gewisseld wordt... Marquez die op 37-jarige leeftijd vanuit stilstand nog even een kanonschot trapt en amper op de wereld lijkt te zijn... Herrera die er, met zijn South Park-smile, steeds ongezonder uit gaat zien maar desalniettemin van begin tot eind over het veld rent... ben ik de enige die wel eens vermoed dat die Mexicanen snuiven voor de wedstrijd?

Nou moet ik er wel bij zeggen dat het stadion waarin ze voetbalden ideale condities had, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het open lucht stadion in Orlando waar je in de brandende zon staat te spelen.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie in Mexico en Colombia ook twee teams die het misschien wel tot de (halve) finale kunnen schoppen, maar een Uruguay met Suarez is ook meteen veel sterker. Met de 15 keer dat ze dit toernooi hebben gewonnen, zeker een team om altijd rekening mee te houden.

Nou, daar gaat je Uruguay. Verloren van Venezuela. Ze kunnen alleen nog hopen dat Mexico straks niet van Jamaica gaat winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie in Mexico en Colombia ook twee teams die het misschien wel tot de (halve) finale kunnen schoppen, maar een Uruguay met Suarez is ook meteen veel sterker. Met de 15 keer dat ze dit toernooi hebben gewonnen, zeker een team om altijd rekening mee te houden.

Nou, daar gaat je Uruguay. Verloren van Venezuela. Ze kunnen alleen nog hopen dat Mexico straks niet van Jamaica gaat winnen.

Toch wel zonde dat al die vedettes als Godin, Suarez en Edje nu al uit het toernooi liggen boos.gif Maar wat een kansen liet Cavani liggen..
Link to comment
Delen op andere websites

Wedstrijden met Uruguay staan garant voor een leuke tweede helft. Ook nu weer - Suaréz was door de coach niet op de deelnemerslijst gezet en mocht dus niet meedoen aan de wedstrijd. Maar op een gegeven moment ging Suaréz zich gewoon omkleden en zich warmlopen. Toen hij daarmee klaar was ging hij al een beetje naast het veld staan alsof hij klaar stond om in te vallen. Net toen ik begon te geloven dat dit een psychologische meesterzet van de Uruguayanen zou blijken te zijn, werd hun derde en dus laatste wissel naar voren geschoven. En dat bleek dus niet Suaréz te zijn. Hij reageerde als volgt:

https://www.youtube.com/watch?v=k4QuZVyEalg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had het gelezen en teruggezien jah schater.gif Heerlijk die Suarez, nou snap ik dat niet iedereen fan van 'm is, maar wat een rasvoetballer is dat yep.gif

Ik hoop dat Chili - Bolivia zo dadelijk wat meer spektakel oplevert. Bolivia leunt toch erg ver naar achteren en ze maken het Chili toch lastig zat.

+ Wauw, wat een manier om een tweede helft te beginnen. Vidal Applaus.gif

++ Wat een tweede helft en wat een slotfase icon_cab.gif

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had die wedstrijd helaas na een uurtje uitgezet, wel jammer dat het met zo'n totaal onverdiende penalty beslist wordt. Blijkbaar kun je als spits beter proberen tegen iemand's schouder aan te schieten dan meteen op doel.

Man, als Argentinië nu niet het toernooi gaat winnen weet ik het ook niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...