Jump to content

Het grote Gametrailer-topic


Dotz

Recommended Posts

Gametrailers dragen vaak bij aan de hype van een game of aan de promotiecampagne van een game. Soms geven zij een goede impressie van de game, soms zijn ze dramatisch slecht en doen ze een game geen recht aan. Afijn, welke gametrailers zijn in jullie geheugen blijven hangen? Wat vinden jullie echte pareltjes? En bovenal; waarom?

Ik trap af!

Battlefield Heroes



Twee trailers van Battlefield Heroes, een van mijn favoriete games aller tijden, vind ik erg sterk. Beide trailers zijn ontwikkeld in de beginjaren van de game. Latere trailers waren vaak bagger in mijn opinie.

De eerste trailer heeft een zeer aanstekelijk muziekje. Deze begint met het uit de doeken doen van het (zeer simplistische) verhaal (dat de meeste spelers overigens onbekend is).

Het geeft een goed beeld van de gameplay, classes en aart van de game.



De andere BFH-trailer die ik met jullie wil delen is een onorthodoxe gametrailer en bevat in tegenstelling tot de vorige relatief weinig gameplay-beelden. Desalniettemin bevat de trailer eenzelfde grappige toon. De trailer legt uit wat de free to play-game inhoud, f2p was destijds nog nieuw! De trailer sluit af met het kenmerkende, tot op zekere hoogte iconische, deuntje van Battlefield Heroes dat afgeleid is van het nog veel iconischere Battlefield 1942-deuntje.



Star Wars: The Old Republic

Alle cinematic trailers van de mmorpg van Star Wars: The Old Republic vind ik fantastisch. Dit materiaal zou het hartje van elke Star Wars-fan sneller moeten doen kloppen. De game viel enigszins tegen en was niet de ''WoW-killer'' die het had moeten zijn volgens de hype (maar dat heeft nog geen enkele game waargemaakt). Niet voor niets roepen fans al sinds de trailers om een full lengt-movie in deze stijl!

Steeds als ik de trailers kijk heb ik weer zin om de game te spelen, dát is volgens mij een goede trailer. Al geldt dat ook voor eerdergenoemde trailers.

Alle cinematic trailers tot op heden:



Crusader Kings II

Crusader Kings II is een vreemde eend in de bijt. Mijn favoriete strategy game, maar grafisch weinig indrukwekkend. Het is bij mijn weten de enige game waarin je baby's kunt op allerlei verschillende, creatieve wijzen, dat gegeven vind ik al een groot pluspunt aan deze game. Daar de game weinig grafisch indrukwekkend is hebben de gameontwikkelaars in aanloop van de game zeven trailers gemaakt die in het teken van de zeven zonden staan. Deze zijn niet allemaal even leuk, maar sommigen zijn sterk. Zo houd ik bijvoorbeeld veel van de ''Sloth''-trailer. ''My nephes, poooh, have 'em killed''



De launch-trailer breekt met deze trend, maar vind ik desalniettmin ook erg vermakelijk. Deze game biedt tevens een goede blik van de gameplay en diepte van deze game. Ik raad deze game dan ook aan iedereen aan die niet vies is van diepgaande strategy games en een vrij hoge instapdrempel!



Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV is één van mijn favoriete GTA's. Als ik wat later geboren was (of wat later begonnen met de serie) wellicht mijn favoriete deel.

De eerste trailer doet nog niet veel van het verhaal of de gameplay uit de doeken. Wél van de setting. Ik vind deze trailer fantastisch, Niko wordt in mijn ogen héél gaaf gepresenteerd.

Lees meer op WikiGTA.



DC Universe Online

Deze trailer vindt ik een goed voorbeeld van een trailer die beter is dan de daadwerkelijke game. Ik ben een Marvel fanboy in hart en nieren, maar ben absoluut niet zo'n figuur dat de werken van DC niet kan waarderen. The Dark Knight-trilogie vind ik bijvoorbeeld ook meesterlijk.

Afijn, toen deze trailer uitkwam was ik heel enthousiast. De uiteindelijke game stelde enorm teleur.. Maar alle prominente DC-characters tegen elkaar zien vechten en leuke one-liners uit zien slaan; dat vind ik dan wel weer leuk. Het beste van de game vond ik nog de character creation; hoewel dat een belangrijk onderdeel is van een mmorpg hoort dat niet het beste onderdeel te zijn. Met name het gegeven dat de outfits die je kon ontwerpen in het character creation zo goed waren dat je de items die je lootte of als beloning ontving niet aan wilde doen omdat ze je eigenlijke outfit verpestten zegt eigenlijk wel genoeg

:clown:.



The Simpsons Game

Ter afsluiting niet zo zeer een hele sterke game, maar een game die GTA-fans wellicht vermakelijk vinden (dit is immers een GTA-forum).

De zogenaamde ''Grand Theft Scratchy''-trailer van The Simpsons Game is een trailer die onwtikkeld is door EA. Één van de levels uit de game is een parodie op GTA. Deze trailer is dan ook ontwikkeld als parodie op trailes zoals R* deze vaak voor haar games ontwikkeld, met name voor haar GTA-games.

The Simpsons Game (en de franchise in het algemeen) bevat nog veel meer verwijzingen naar GTA.

Zie WikiGTA voor meer info.



Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik zal hier later nog uitgebreid posten over mijn favoriete trailers, misleidende trailers, mooiste trailers, maar wil er nu even een paar delen. Dit is immers het grote gametrailer topic --->Trailers van de laatste E3, die je waarschijnlijk hebt gemist.

Van de makers van Bastion en Transistor, wat wil je nog meer? Pyre:

Bound, kan hier weinig over zeggen, maar dit lijkt me weer een fijne game te worden in het rijtje van producten van indiedevelopers die ondersteund worden door Santa Monica Studios: Datura, Journey, Everybody's Gone to the Rapture, flOw en ga zo maar door :

NieR: Automata, de volgende videogame van PlatinumGames, naar mijn mening de beste action-combat-game developers. (oké, waarschijnlijk is dat team achter souls en bloodborne wel beter, maar toch ^_^) Prachtige niche titels, stuk na stuk. Superexcited voor deze game, ook al heb ik NieR nooit gespeeld:

Abzû, lead developer achter Journey werkt aan dit spel en dat is meteen te zien, maar laat dit spelletje maar komen begin augustus:

Gravity Rush 2, niet de mooiste trailer, niet de beste trailer, maar oh wat speelt deel 1 lekker weg en wat lijkt deze weer precies die kant op te gaan:

Hier cheat ik een beetje, want in hoeverre is dit eigenlijk een trailer? Maar goed, We Happy Few!:

Het zijn niet allemaal de standaard blockbuster games waar je aan moet denken bij E3, maar het zijn toch wel mooie titels die ieder wat bijdragen aan het brede spectrum van videogames van vandaag. Ik raad iedereen aan om eventjes de Watch Dogs, Battlefields en alle andere 100miljoenbudget titels te vergeten en eens rustig te kijken naar deze videogames die soms zelfs de artistieke kant opgaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

"I'm back"







Kojima is gewoon de man! Van deze cryptische reveal wordt je niks wijzer zonder een aantal interviews met Kojima terug te lezen en een paar analyses te bekijken.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - "Nuclear trailer"







Doodzonde dat het verhaal uiteindelijk shit was en de Kojima-Konami breuk ons een echte einde ontnam, maar goed: blijft een topgame en wat een epische trailer! _O_

Silent Hills, de game die niet mocht gebeuren

:(



Achja, laten we hopen op nog vele Kojima-games onder zijn eigen onafhankelijke ontwikkelingsteam!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 6 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...