Jump to content

Vice City Stories is jarig!


Nissan

Recommended Posts

Dag lui,

Dit jaar is dé beste GTA ooit gemaakt 10 jaar oud! Ik weet dat VCS niet geliefd was bij velen vanwege de graphics of de shitty besturing, maar de game loopt met GEMAK over VC en SA heen qua vette features. Hieronder 10 dingen die Vice City Stories zo kapot geweldig maken.

- Dit is de GTA met beste tracklists, banter en reclames op de radio

Pleur Flash FM, Emotion of V-Rock eens aan en durf te ontkennen dat dit gewoon is waar de 80s om bekend stonden, seks, drugs & rock 'n roll!

- Vic Vance is het meest realistische personage dat R* ooit gemaakt heeft

Veel mensen vinden Vic een jankbal en een zeikert en vinden niet dat hij binnen het GTA universe past, en dat kan ook wel, maar het valt niet te ontkennen dat dit bij verre de meest realistische reactie is ooit. De man was een marinier, oneervol ontslagen omdat zijn overste verlinkt dat hij drugs heeft verstopt onder zijn bed (wat hij van diezelfde overste moest doen). De man heeft helemaal geen zin in een bestaan in de drugswereld en geweld, wie zou dat wel hebben?

- Empire Building is een veel vettere feature dan die bedrijven uit VC

Ja leuk, je koopt een fabriek, doet er 2 missies voor en dan moet je elke fucking dag er langs rijden om het geld op te halen. Het systeem werkt niet. De game voelt echt stale als je alle bedrijven gekocht en voltooid hebt. Empire Building is één grote rotzooi die alleen nog maar vetter word door de engine van de game. En totdat daadwerkelijk alle Empire Buildings van jou zijn is het knokken om je plek op te markt in bezit te houden.

- Dit is de game met de meest originele missies

Domo Arigato Domestoboto, Boomshine Blowout, High Wire, Turn on, Tune in, Bug out, need I say more?

- Je eigen bende bestaat eindelijk eens niet uit mietjes

In VC had je de Vercetti Gang, met hun pistolen en later micro Uzi's, in SA had je Grove Street met Tecs en later SMG's, in LCS de Leones met hun pistolen, maar hier loopt de Vance Crime Family gewoon rond met AK's en uzi's. Geen gezeik, gewoon neerknallen die handel. Ze rekruteren om je te helpen een zaak over te nemen voelt daadwerkelijk als een toevoeging.

- Phil Collins himself zit in de game

Een van de grootste muzikanten OOIT zit in de game, en je moet hem bescherming bieden tegen Forelli's die hun geld komen innen. Zijn manager is een dikke Schot die naar bed is gegaan met fucking Reni Wassulmaier nadat ie teveel gedronken had. Gekke man.

- Deze game is daadwerkelijk lastig

Je schiet lekker accuraat in dit spel, niet zoals in SA of VC dat de eerste 15 kogels om iemand heen suizen ipv je vijanden gewoon meteen neer te maaien. Hier is dat anders. Downside is dat ook je vijanden hier bijzonder accuraat zijn met hun wapens, en je hebt in grotere shootouts best wel wat tactiek nodig om ze tot een goed einde te brengen.

- De arcade controls en feeling komt de game erg ten goede

De game voelt helemaal niet zo stroef meer als de eerdere games uit de III era. De besturing van wagens voelt soepel en zelfs de Perennial trekt snel op, een heerlijke ervaring. Sommige mensen vinden wagens als de Cholo Sabre slecht rijden maar dat is absoluut niet waar en die lui hebben er gewoon geen verstand van.

- De game brengt nogal wat taboe's uit onze maatschappij naar voren

De game behandelt white trash, incest, kinderwelzijn, homoseksualiteit en huiselijk geweld komen voor, en ik vind het bijzonder goed dat deze dingen aan bod komen omdat het erover hebben in de maatschappij nogal eens als onjuist word ervaren.

- De game heeft het vetste introdeuntje van alle GTA's

Vice Squad is zowat geripped van Miami Vice, maar het past er super goed in dus dat boeit echt niet. Wat hogere BPM, meer dreun en die lekkere gitaar maakt tot een veel beter theme dan dat van Vice City.

Discussier! Wat vind jij zo vet aan deze game?

Bewerkt: door Narukami
Link to comment
Delen op andere websites

Vice City Stories vind ik zelf ook een van de betere GTA's.

Buiten alle features die jij hebt opgenoemd vind ik het ook gaaf dat er een kermis in zit en dat dit de eerste GTA is waar de politie op motoren rijdt.

Ohja, en Vic Vance is de (eerste en) enige gast in heel Vice City die kan zwemmen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 'm pas heel laat gespeeld, maar toch blij dat ik 'm uiteindelijk gekocht heb. Vond het wel een erg leuke GTA, alleen jammer dat die aan een console gebonden is en er vrij veel gloed in het spel zit. Ondanks zaten er ook wel echt vette features in zoals jij al aangaf. Phil Collins vond ik wel erg leuk om in een game terug te zien. Daarnaast vond ik het gang systeem wel erg leuk met die clubhouses, ik denk dat dat een goede basis is voor een eventuele volgende GTA met zo'n systeem. Dan mag het alleen uitgebouwd worden naar meer opties en diverse missies.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze game krijgt te weinig liefde. Ik vind het wel jammer dat er geen PC remake van gemaakt is. Tuurlijk zijn er emulators en het is leuk om het spel te renderen in 8K, maar het evenaart toch niet de fideliteit van een echt PC spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het spijtig dat dit moment niet in het lijstje van 10 staat en Phill Collins wel boos.gif

Geen moment in de hele GTA-serie was zo emotioneel als deze.

Hierbij lijkt de dood van Kate of Katie in GTA IV op een comedy.

Louise.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker, maar dat noem ik geen "vette feature", Franky. Ik geef het je wel hoor, het geeft het verhaal nog dat stukje extra. Leven in criminaliteit en drugs brengt niks dan vernieling van de dierbaren rondom je.

Link to comment
Delen op andere websites

De vibe is wat deze gta zo goed maakt. Met alle kleurtjes van het zonnige vice city in de problemen raken met drugsbaronnen is geweldig! De extra combat aanvallen mogen ook niet vergeten worden: bij de keel grijpen, weg gooien en op de grond in elkaar beuken. Zo was het leuk om in de eind missie Jerry of Diego van het kantoorgebouw af te flikkeren :schater: Het watervliegtuig, hovercraft en mini helikopter vond ik ook een leuke en passende feature, evenals de kermis. Snipen vanuit het reuzenrad :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hele goeie game, wie 'm nooit heeft gespeeld mist toch wat (als GTA-fan tenminste ;)) Geen al te over de top-verhaal, leuke (zij)missies en andere features. En natuurlijk weer hele bijzondere personages.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...