Jump to content
Bassieboy35

Red Dead Redemption speelbaar op de Xbox One!


In begin van het jaar berichtten wij al dat Red Dead Redemption voor sommige spelers beschikbaar was op de Xbox One via "Backward compatibility", helaas werd de mogelijkheid voor het spelen voor de paar gelukkige al snel onmogelijk gemaakt.

Halverwege deze week kwam er na een lange periode van stilte ineens onverwachts bericht van Rockstar Games. Via Twitter werd gemeld dat vrijdag 8 juli, Red Dead Redemption speelbaar is op de Xbox One via backward compatibility. Op donderdag werd het via Rockstar Newswire officieel bekend gemaakt. Later vandaag verschijnt ongetwijfeld een apart nieuwsbericht op de Rockstar Newswire, maar inmiddels is het spel al op de Xbox One te spelen.



gallery_65063_251_264273.png

Als je de Red Dead Redemption op schijf hebt, dan hoef je enkel de schijf in de console te doen waarna het spel wordt gedownload. Als je de digitale versie hebt dan zal het spel automatisch verschijnen in de "te installeren" sectie in "Mijn games en apps".

Aantal leuke weetjes:



Bronnen: @RockstarGames, Rockstar Newswire, vg247

Credits naar @Crypteq voor het schrijven.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Het spel is gewoon de Xbox 360 versie, het spel wordt geëmuleerd. Enkel de emulator wordt per spel aangepast zodat het voor dat specifieke spel zo soepel mogelijk loopt.

Omdat het emulatie is, zijn er geen grafische verbeteringen. Echter kunnen er wel delen in de game zijn waar het aantal FPS bij de Xbox 360 naar beneden gaat, maar bij de Xbox One stabiel blijft.

In deze video worden de versies qua performance mooi vergeleken:

Komt er op neer:

  • Aantal FPS blijft bij de Xbox One op een enkele dip na stabiel op 30 fps, waar de Xbox 360 versie soms tot 20 fps zakte.
  • De game heeft geen last van screen tearing omdat dit door de emulator gefixt (geforceerd) wordt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb me slap geslachen om het gegeven dat de 360 fully emulated draait op de One, wist dat niet. De XBOX games die destijds op de 360 konden worden gespeeld, dat ging heel even anders.

Enfin, het is nice dat GTAPaard nu op de One ook speelbaar is. Nu nog de succestitels IV en LANoire en ik kan m'n 360 op zolder zetten. Tot die tijd staan ze broederlijk naast elkaar in de kast.

Bewerkt: door Jacky-2007

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vond Red Dead Redemption zo'n mooi spel. Dat Rockstar Games er aandacht aan schenkt doet mij zeer hopen dat ze binnenkort met een (spiritueel) vervolg komen.

Helaas heb ik geen Xbox. Zo nu en dan slinger ik dit fantastische spel nog op de PS3 aan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat Rockstar Games er aandacht aan schenkt doet mij zeer hopen dat ze binnenkort met een (spiritueel) vervolg komen.

Microsoft heeft aangegeven dat developers helemaal niet betrokken zijn bij dit proces en dat is maar beter ook. Het is al lang zat wachten op de volgende aankondiging, laat staan als ze ook hieraan moesten helpen. Word al moe van al die PS2 games die ze 'remasteren' voor de PS4, vorige week alweer de zevende of achtste titel met The Warriors :vp:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...