Jump to content

La Bresaola - Menukaart


3L1077

Recommended Posts

Heyy,

Jullie weten misschien dat ik onlangs wat aan mijn website, 3L1077.com , werkte (die nog lang niet af is). Omdat ik vakantie heb, wil ik als 'jobje' grafisch ontwerp doen. En gelukkig heb ik al een klant. Ons gebruikelijke restaurant had me een hele poos geleden gevraagd om hun menu te ontwerpen, maar dat heb ik altijd links laten liggen. Nu ik eindelijk, een beetje toch, ene website heb, vond ik het tijd om de handen uit de mouwen te steken. Hier is het menu dus.

Sidenote: de logotjes zijn gewoon een watermerk, zoals het hoort! En ook belangrijk; elk cijfer in dit menu behoort tot een ander lettertype dan de gewone letters. Dit is omdat ik een demoversie van dat lettertype heb, en pas de commerciële licensie aanschaf als ik zeker ben dat dit is wat het restaurant wenst.

Het Menu

Nu moet ik alleen nog achter één iets komen: hoe in hemelsnaam weet ik hoeveel ik hiervoor moet vragen? Gratis ga ik m'n 'werk' niet doen, maar wat is te weinig? Wat is te veel?

Benieuwd wat jullie ervan vinden,

Eliott

Link to comment
Delen op andere websites

Hangt ervan af hoe lang je er mee bezig bent geweest. Grafische vormgevers vragen al gauw €70,- per uur. Aangezien jij niet een echt bedrijf hebt en niet super ervaren bent in grafisch vormgever, zou ik rond de 30 á 40 euro per uur gaan zitten. :)

Wat betreft het design;

Een zeer leuk en creatief design! Mooi gedaan :) Ik mis echter nog een background eigenlijk. Iets meer variatie (een texture bijv) zou een leuke toevoeging zijn. Daarnaast missen er nummers voor de gerechten, neem ik aan? :puh: Dat maakt het voor het personeel wel makkelijker, denk ik. Nouja, gaaf gedaan in ieder geval! Ga zo door! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hangt ervan af hoe lang je er mee bezig bent geweest. Grafische vormgevers vragen al gauw €70,- per uur. Aangezien jij niet een echt bedrijf hebt en niet super ervaren bent in grafisch vormgever, zou ik rond de 30 á 40 euro per uur gaan zitten. smile3.gif

Wat betreft het design;

Een zeer leuk en creatief design! Mooi gedaan smile3.gif Ik mis echter nog een background eigenlijk. Iets meer variatie (een texture bijv) zou een leuke toevoeging zijn. Daarnaast missen er nummers voor de gerechten, neem ik aan? puh2.gif Dat maakt het voor het personeel wel makkelijker, denk ik. Nouja, gaaf gedaan in ieder geval! Ga zo door! smile3.gif

Hun vorige menu had ook geen nummers, dus dat leek me niet nodig. :) Ik wil inderdaad absoluut niet teveel vragen, ik wil gewoon dat ze het kopen! Het zal al erg veel kosten om zo'n stuk of 100 exemplaren te laten uitprinten, en als ik ze dan nog eens laat betalen voor het lettertype (50 euro) én dan nog iets voor mezelf hebben, vrees ik dat dat niet zo'n vrolijke prijs zal worden. Naja, voor zo'n 'bedrijf' maakt dat misschien allemaal minder uit. Ben benieuwd!

En tja, een texture... Ik vrees een beetje dat dat een beetje af zou doen aan de simpliciteit die ik ermee wil bereiken... Ik heb wel gedacht om een paar simpele, subtiele illustraties te maken, voor de soorten eten. Misschien kan ik daar morgen nog eens iets van proberen maken... :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt er vanaf wat je wilt verdienen. Ik heb niet ervaring met de grafische business, maar ik zou 10 euro per uur voor mezelf rekenen + onkosten die je moet maken. Ik heb geen idee over wat voor bedrag we dan praten, maar als het hoog wordt zou ik proberen in te schatten wat de klant bereid is wel te betalen. Misschien krijg je dan alleen je onkosten vergoed, maar je bouwt wel naamsbekendheid op. Dat is ook wat waard. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt er vanaf wat je wilt verdienen. Ik heb niet ervaring met de grafische business, maar ik zou 10 euro per uur voor mezelf rekenen + onkosten die je moet maken. Ik heb geen idee over wat voor bedrag we dan praten, maar als het hoog wordt zou ik proberen in te schatten wat de klant bereid is wel te betalen. Misschien krijg je dan alleen je onkosten vergoed, maar je bouwt wel naamsbekendheid op. Dat is ook wat waard. puh2.gif

Dat is waar ik het in eerste instantie voor doe, in het begin toch. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet erg 3L1077s (dat is positief :puh:) uit en erg goed!! _O_ Een andere achtergrond doet de simpelheid hier niks goeds, dus ik zou het zo houden ;) Qua prijs. Ik zou eerst alle onkosten (lettertype, uitprinten, etc.) bij elkaar optellen en dat dan optellen bij een uurloon :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit!

Wat betreft de prijs: Ik zou een standaard bedrag vragen van rond de 10-15 euro/uur dat je er aan werkt en het lettertype voor een 15-20 euro aanrekenen. Zo'n lettertype is meer een investering dat je nog langer gaat kunnen gebruiken, dus zou ik dat niet volledig doorrekenen aan je klant. Ik weet niet of het de bedoeling is dat jij het uitprint, of dat je het simpelweg online doorstuurt naar je klant, maar de kosten voor de druk zou ik erbij aanrekenen.

Misschien haal je je onkosten er dan niet uit, misschien wel, maar zoals hierboven al vermeld is kan je beter eerst wat investeren voor wat meer naamsbekendheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Commerciële licentie voor een lettertype?

De wereld is echt fucked up...

Vind je? Het is toch logisch, dat makers van lettertypes, net zoals muzikanten en andere kunstenaars, hun werk niet zomaar gratis verspreiden? :) Het zou nogal gek zijn, dat ik hiermee geld ga verdienen, en de auteur van dat lettertype, niets zou krijgen... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tjah, prijzen op het begin lijkt me wat lastige te 'bedenken'. Als ik jou was zal ik eerst (gewoon zwart neem ik naam) rond het minimum uurloon gaan zitten + eventueel een deel van de onkosten die je daar voor hebt moeten betalen laten vergoeden. Je kan natuurlijk niet 100% laten vergoeden, als het bijvoorbeeld om een licentie van een font gaat zou je kunnen kijken of je daar een bepaald percentage van het totaal bedrag aan kan verbinden.

Als je een beetje verder bent gevorderd kan je ook kijken naar vaste prijzen. Dat je op je site weer geeft dat mensen verschillende pakket kunnen kopen. Bijvoorbeeld 50 euro, logo ontwerpen binnen 5 uur (ik zeg maar wat, totaal geen idee hoelang dat duurt puh2.gif), en logischerwijs duurdere pakketten, met meer opties, maar dat langer duurt en meer kost. Maar ja eerst naamsbekendheid, en een goed gevuld portfolio opbouwen lijken mij nu je belangrijkste bezigheden. Natuurlijk moet je het nu niet gratis doen, maar ik zal zeker gewoon laag beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga straks peilen of ze nog interesse hebben, misschien gewoon helemaal niet meer. Zoja, zal het wel tot een goed einde komen. Anders moet ik maar een nieuwe klant zoeken, maar heb ik ten minste al iets voor in de portfolio. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...