Jump to content

Olympische Spelen 2016


aron24

Recommended Posts

Praat hierover de Olympische Spelen van 2016. De officiële opening moet nog komen, maar een paar sporten zijn al begonnen(voetbal/boogschieten).

Ik ga zo veel mogelijk proberen te volgen in elk geval.

(Volgens mij was hier nog geen topic voor, eigenlijk verdient misschien wel een eigen fora)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    45

  • MegaPilot

    19

  • KoningJesper

    17

  • aron24

    14

Ik heb de openingsceremonie gevolgd. Ten opzichte van de vorige Olympische Spelen vond ik het deze keer wat minder. Maar slecht was het absoluut niet. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de spelen zelf, en niet die ceremonie (die is toch al zo politiek geladen). Dus het zal mij verder allemaal wel. Ik ben heel erg benieuwd naar wat het Nederlandse team aan plakken binnen gaat halen. De sporten die ik zelf vooral wil volgen zijn het tennissen, zwemmen en hockeyen. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan, het zijn dan ook de enige sporten die ik interessant vind om te zien. puh2.gif

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal wel een van de weinige mensen op het forum zijn die niet naar de Olympische Spelen gaat kijken, ik vind zelf dat ze de miljoenen die ze in de nieuwe olympische stadions steken beter hadden kunnen gebruiken voor de mensen in de sloppenwijken of voor de onderwijs van kinderen daar.. Maar goed. Hopelijk hebben jullie veel kijkplezier. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Die miljoen zijn al uitgegeven. Dan kunnen we nu maar beter genieten van onze topsporters is het niet?

Helaas, het vertelt veel over de prioriteit van sport dan de mensen die daar letterlijk wonen. Maar hopelijk genieten jullie er inderdaad van. thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Van Avermaet! worshippy.gif Ontzettend teleurstellend van de Nederlanders, heel jammer, maar wel een andere geweldige winnaar!

Oneens, de rest had z'n koers gewoon niet goed ingedeeld. nope.gif

:schater::7

Ik heb het niet gezien, maar als je hier als Greg zijnde wint, heb je het wel verdient. Nederlanders hebben gefaald.Helaas de koers niet gezien, wegens werk.

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal wel een van de weinige mensen op het forum zijn die niet naar de Olympische Spelen gaat kijken, ik vind zelf dat ze de miljoenen die ze in de nieuwe olympische stadions steken beter hadden kunnen gebruiken voor de mensen in de sloppenwijken of voor de onderwijs van kinderen daar.. Maar goed. Hopelijk hebben jullie veel kijkplezier. knipoog.gif

En sowieso is het politieke gehalte bij de Olympische Spelen enorm. Als je de openingsceremonie hebt gezien begrijp je wel wat ik bedoel. Veel gezwam over gelijkheid, klimaatverandering enzovoort. Niets tegen die punten zelf, maar in mijn ogen irrelevant voor een evenement als deze. Helaas is dat tegenwoordig normaal bij zoiets. Bij het Eurovision Songfestival zag je het ook al. Erg jammer, want het elimineert het hele idee achter die evenementen.

Voor Brazilië is het wel minder, omdat ze het geld inderdaad beter hadden kunnen besteden aan de armoede die er heerst. Maar goed, de Olympische Spelen zijn er nu inmiddels. Dus ik volg het verder gewoon als altijd. Ik ben uiteindelijk ook blij dat Nederland niet het 'slachtoffer' is. Het zou goede reclame voor ons kikkerlandje zijn, maar financieel gezien zou het gewoon niet slim zijn. We zijn nog niet zo lang uit de recessie en dan zou zo'n enorm sportevenement ineens weer gaan zorgen dat de belasting de pan uit rijst. Nee, ik ben blij dat het in Rio gehouden wordt. Mooie locatie met een prachtige sfeer, toch? puh2.gif

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Toevallig momenteel naar België-USA (tennis) aan het kijken, relatief boeiend, maar het gaat wat traagjes.

Erg jammer, want het elimineert het hele idee achter die evenementen.

De Olympische Spelen zijn een evenement waar sport een platform biedt om tezamen en tegenover mekaar te komen op een relatief gelijke manier. Geen foute plaats dus voor een algemene oproep voor gelijkheid en eenheid (wat trouwens één van de ideeën achter de Spelen zelf zijn). Het is inderdaad geen plaats voor diepgaande politieke discussies, of het veroordelen van acties van X of Y, maar een oppervlakkige oproep past perfect binnen het kader dat men wilt creëren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het niet gezien, maar als je hier als Greg zijnde wint, heb je het wel verdient.

Dus als Cancellara had gewonnen had hij het niet verdiend? Ik ben van mening dat de winnaar het altijd verdient, tenzij deze hulp van buitenaf heeft gekregen. Deze heeft het dan tenslotte het slimst gespeeld.

Nederlanders hebben gefaald.Helaas de koers niet gezien, wegens werk.

Toch knap dat je tot deze conclusie komt, aangezien je het niet gezien hebt. Dumoulin had de deal dat hij de wegwedstrijd moest starten om aan de tijdrit te mogen deelnemen, dus dat heeft hij gedaan. De overige Nederlanders waren helaas niet goed genoeg om de anderen bij te houden. Het is als met elke andere eendaagse wedstrijd; je hebt maar één kans om te winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...