Jump to content

Olympische Spelen 2016


aron24

Recommended Posts

Ik heb nog nooit echt hockey gekeken (vind het eigenlijk niet eens zo'n leuke sport), maar morgen ga ik toch kijken denk ik. Van België wordt verwacht dat er een medaille gehaald wordt, maar van Nederland precies ook wel. Dat wordt spannend.

Ik had inderdaad begrepen dat België ook zeer sterk is. Belooft dus een mooie wedstrijd te gaan worden dan. :)

---

Dafne Schippers is bij de eerste heat op de 200 meter eerste geworden, met een tijd van 22.51. Daarmee zal ze dus zeker in de halve finale komen. Stuk beter dan vorige race sowieso. Je kon haar iedereen voorbijrennen alsof het niks was. :puh:

---

Muskens & Piek (badminton) hebben de kwartfinale tegen Korea verloren zojuist.

---

Elis Ligtlee is geplaatst voor de kwartfinales op de sprint, waar ze zojuist eerste werd. Nog een medaille voor haar zou me niet verbazen!

---

Ook Van Rouwendaal, die nu bezig is met de marathon in het water, zal ongetwijfeld een podiumplaats krijgen. Op dit moment ligt ze voorop, met een relatief groot verschil. Dus ik verwacht sowieso een medaille voor haar.

En ja hoor, bij de derde boei is ze eerste!

21eb8sp.png

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    45

  • MegaPilot

    19

  • KoningJesper

    17

  • aron24

    14

En Sharon van Rouwendaal wint Olympisch GOUD bij de marathon in het open water!

Medaillespiegel:

[table=border]GOUD|ZILVER|BRONS|TOTAAL

5|2|3|10[/table]

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

2 uur lang volle kracht zwemmen, respect voor iedereen die daar aan meedoet _O_ Dat is toch niet menselijk meer :puh: En Rouwendaal natuurlijk gefeliciteerd! :)

Da's inderdaad ongelofelijk. Ik kom al amper aan de overkant van het zwembad. :7

Geweldige prestatie dus, van iedereen eigenlijk (dus ook degenen die een medaille zijn misgelopen).

Link to comment
Delen op andere websites

Iets wat mij verschrikkelijk ergert aan de Olympische Spelen is hoe hypocriet de organisatie is wat betreft de sporten die toegelaten worden. Je mag er toch niet aan denken dat België goud haalt bij de paardensport(ik maalde er niet om dat die Belg eruit lag) om dan in het journaal samen genoemd te worden met de andere gouden medailles, namelijk Greg Van Avermaet en Nafi Thiam. Een kerel die 250 km heeft moeten zwoegen, een vrouw die 7(!) disciplines heeft moeten doorploeteren en dan zo'n gast die in een rijkeluissport een paar minuutjes met een paardje over wat hindernissen is gesprongen. Waarbij het paard dan nog eens 99% van het werk doet. Daarnaast is dressuur ook zo'n "sport"(nee, dat is het wel degelijk NIET) die je op je 50-60 nog perfect kan uitvoeren. Zie je al een wielrenner of zevenkamper op z'n 50-60 bezig? Dacht het niet. :7

Het grappige van de zaak is dat ik onlangs las dat F1 niet op de OS mocht omdat het meer de machines zijn die het werk verrichten, dat terwijl bij dressuur het gewoon de paarden zijn die het werk verrichten en F1 op z'n zachtst gezegd 20 x intensiever is dan met een paardje over wat hindernissen springen. :kots:

Link to comment
Delen op andere websites

Iets wat mij verschrikkelijk ergert aan de Olympische Spelen is hoe hypocriet de organisatie is wat betreft de sporten die toegelaten worden. Je mag er toch niet aan denken dat België goud haalt bij de paardensport(ik maalde er niet om dat die Belg eruit lag) om dan in het journaal samen genoemd te worden met de andere gouden medailles, namelijk Greg Van Avermaet en Nafi Thiam. Een kerel die 250 km heeft moeten zwoegen, een vrouw die 7(!) disciplines heeft moeten doorploeteren en dan zo'n gast die in een rijkeluissport een paar minuutjes met een paardje over wat hindernissen is gesprongen. Waarbij het paard dan nog eens 99% van het werk doet. Daarnaast is dressuur ook zo'n "sport"(nee, dat is het wel degelijk NIET) die je op je 50-60 nog perfect kan uitvoeren. Zie je al een wielrenner of zevenkamper op z'n 50-60 bezig? Dacht het niet. :7

Het grappige van de zaak is dat ik onlangs las dat F1 niet op de OS mocht omdat het meer de machines zijn die het werk verrichten, dat terwijl bij dressuur het gewoon de paarden zijn die het werk verrichten en F1 op z'n zachtst gezegd 20 x intensiever is dan met een paardje over wat hindernissen springen. :kots:

Helemaal mee eens.

Ik vind het ook al zo raar dat er een sport als de dressuur bij iets als de Olympische Spelen is. Op zich leuk om die paardjes te zien dartelen enzo, maar inderdaad doet die beesten al het werk. En de Olympische Spelen draaien volgens mij nog altijd om de menselijke sporters. Ook op de Nederlandse televisie merk je dat de dressuur erg belangrijk is blijkbaar. Mag van mij wel minder.

Waarom doen ze niet gewoon een Olympische Spelen voor dieren ofzo? Ik bedoel, je hebt ook al de Paralympische Spelen voor fysiek gehandicapte sporters. Geweldig initiatief, wat ze ook zouden kunnen doen bij sporten waar dieren bij betrokken zijn. Moeten ze wel wat meer sporten gaan bedenken, maar goed.. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ook op de Nederlandse televisie merk je dat de dressuur erg belangrijk is blijkbaar.

Komt vooral door de medaillekansen voor Nederland. Het is na zwemmen en wielrennen (en inmiddels ook roeien) de meest lucratieve sport voor Team NL.

En vergeet natuurlijk ook niet dat paardensport van oudsher thuishoort op de Olympische Spelen. Ik vind er trouwens ook geen zak an.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook op de Nederlandse televisie merk je dat de dressuur erg belangrijk is blijkbaar.

Komt vooral door de medaillekansen voor Nederland. Het is na zwemmen en wielrennen (en inmiddels ook roeien) de meest lucratieve sport voor Team NL.

En vergeet natuurlijk ook niet dat paardensport van oudsher thuishoort op de Olympische Spelen. Ik vind er trouwens ook geen zak an.

Paardenrennen oké, maar dressuur slaat gewoon nergens op.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook op de Nederlandse televisie merk je dat de dressuur erg belangrijk is blijkbaar.

Komt vooral door de medaillekansen voor Nederland. Het is na zwemmen en wielrennen (en inmiddels ook roeien) de meest lucratieve sport voor Team NL.

En vergeet natuurlijk ook niet dat paardensport van oudsher thuishoort op de Olympische Spelen. Ik vind er trouwens ook geen zak an.

Alleen dan wel jammer dat geen enkele Nederlandse paardrijd(st)er deze keer ook maar een kans heeft gemaakt op een medaille tot nu toe. Wel tussendoor redelijke scores, maar dan worden ze weer 'verrast' door de concurrentie. Maar goed, met het zwemmen eigenlijk hetzelfde verhaal. Van Rouwendaal (10 km open water) is de enige die voor het zwemmen een medaille binnen heeft gesleept (en wat voor één). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, de traditionele sporten stellen helaas een beetje teleur.

Paardenrennen oké, maar dressuur slaat gewoon nergens op.

Ik vind dressuur eigenlijk nog meer bij de Olympische Spelen passen dan paardenrennen :7 Paardenrennen gaat vooral om het paard, dressuur vooral om de ruiter.

Link to comment
Delen op andere websites

1471288689[/url]' post='2405658']

Goud voor Sanne Wevers lijkt me. Dat is heel erg knap.

Inderdaad, GOUD voor Sanne Wevers is nu officieel! Echt prachtige prestatie die ze neergezet heeft. Persoonlijk record ook.

---

Zometeen de hockeyvrouwen van Nederland tegen die van Argentinië in de kwartfinale. Zeer benieuwd of het net zo'n overwinning kan worden als die van de mannen in de wedstrijd tegen Australië. smile3.gif

EDIT: En Nederland is door naar de halve finale, die is tegen Duitsland! Zowel de mannen als de vrouwen nu naar de halve finale.

EINDSTAND:

NED 3 - 2 ARG

---

GOUD voor Weertman bij het openwaterzwemmen!!!

---

Zowel de handbalsters als de volleybalsters zijn door naar de halve finale!

---

Medaillespiegel:

[table=border]GOUD|ZILVER|BRONS|TOTAAL

7|2|3|12[/table]

Nu trouwens ook in top 10!

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

En nu ook GOUD voor Marit Bouwmeester bij het zeilen!!!

---

Epke Zonderland loopt een medaille mis na een val van de rekstok. Zo jammer, want hij liet daarna wel even zien dat hij het wel degelijk heel goed kan.

---

Nederlandse hockeymannen zijn nu bezig met halve finale tegen België.

Livestand:

NED 0 - 2 BEL

---

Medaillespiegel:

[table=border]GOUD|ZILVER|BRONS|TOTAAL

8|2|3|13[/table]

Op dit moment staan we trouwens op plaats 7 in de medaillespiegel. Nederland, een piepklein landje, tussen al die grootmachten. Dat is toch helemaal geweldig?!

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...