Jump to content

Olympische Spelen 2016


aron24

Recommended Posts

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    45

  • MegaPilot

    19

  • KoningJesper

    17

  • aron24

    14

Ja ik hoorde bepaalde analytici al heel makkelijk praten over België. Net zoals de Amerikanen het al over de tegenstander van de Amerikaanse voetbalsters (love Alex Morgan) had en toen werden ze tegen Zweden uitgeschakeld :( Ookal heet je tegenstander Kutland(Niet dat België dat is, speelt dit toernooi heel goed hoor :puh:), je moet er NOOIT zo over praten, dan krijg je dit :N

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Dafne Schippers is zojuist bij de halve finale op de 200 meter als eerste gefinisht met een tijd van 21.96. Overtuigend door naar de finale dus!

---

Sifan Hassan heeft de finale van de 1500 meter gedaan, ze werd vijfde. Geen medaille dus helaas. Erg jammer, ze deed het zo goed bij de eerdere wedstrijden. Morgen alsnog Dafne Schippers op de 200 meter, hopelijk kan zij nog wel een medaille te pakken krijgen. En trouwens, ik zou het bijna vergeten: Hassan gaat nog voor de 800 meter. Wellicht kan ze daar wel een medaille bij winnen.

---

Hockeyvrouwen spelen nu tegen Duitsland in halve finale.

Livestand:

NED 1 - 1 DUI

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

vfi2pt.png

emo.gif

----

JAAAAAA!!! Nederland verslaat Duitsland in shoot-out bij het hockey! Wat een spanning en sensatie dat het was, zeg. Op naar de finale! icon_mrgreen.gif

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Churandy Martina is op de 200 meter bij de halve finale als tweede geëindigd, hij is dus door naar de finale!

Over tien minuutjes de finale op de 200 meter met Dafne Schippers. Benieuwd of zij een medaille kan pakken!

EDIT: En ja hoor, Schippers wint ZILVER!

Medaillespiegel:

[table=border]GOUD|ZILVER|BRONS|TOTAAL

8|4|3|15[/table]

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

En ja hoor, Schippers wint ZILVER!

Zelf denkt ze daar anders over: Ik win hier geen zilver, ik verlies goud. Maar goed, toch knap gelopen, en waar andere "zekere" medaillekandidaten het volledig lieten afweten, heeft zij toch een medaille behaald.

Wat vinden jullie er trouwens van dat de uitgespeelde sporters die geen medaille hebben gewonnen al weer naar huis moesten, met een zogenaamde "losers-vlucht"? Ik vind het maar raar, en het zag er wel een beetje zielig uit hoe ze met hangende koppies de hal op Schiphol binnen liepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat ze iedere sporter daar gewoon moeten laten blijven, als ze dat zouden willen. Maar denk dat ze zelf ook klaar zijn met rio als ze verloren hebben.

Jammer van de Hockey mannen. Ongelooflijk hoe wisselvallig toernooi ze gespeeld hebben. Gelijk tegen Argentinië (na 2 ongelooflijke tegendoelpunten, die echt niet hoefden), dan 2x winnen (met 5-0 en 7-0 ofzo), dan ineens weer verliezen, dan met 4-0 winnen van het beste team ter wereld (Australië) en dan verliezen van de Belgen. Daar is toch geen touw aan vast te knopen? En ja, Nederland is normaal gesproken beter dan Belgie, dus was ee behoorlijk chago van. Met name ook omdat ik de wedstrijd niet gezien had. Analytici die zeiden dat belgie makkelijk was, hebben simpelweg te weinig kaas gegeten van de huidige stand van zaken. Zoals ik ergens las: "vroeger was het een walk over geweest, nu moeten de hockey jongens aan de bak". Jammer, jammer, jammer.

Overigens zeiden weinig Nederlandse media dat belgie makkelijk zou zijn, en is het door de Belgische media helemaal opgeblazen alsof dat het generale beeld was in Nederland. Onzin. Natuurlijk werd Belgie lager ingeschat dan de nummer 1 van de wereld en wereldkampioen Australië, maar dat lijkt me ook niet zo vreemd...

Zonde van Dafne. Ongeveer het enige wat hier op vakantie rechtstreeks wordt uitgezonden is atletiek. Heb mijn wekkertje gezet en ben vrij gefrustreerd terug gaan slapen. Maar nu ben ik vooral trots op haar!

Had overigens ook meer gehoopt van onze beachvolleybal heren. De mannen doen het sowieso veel slechter deze OS dan vrouwen. Vandaag halve finales van handbal en volleybal voor vrouwen. Ben zeer benieuwd, had al niet verwacht dat ze de halve finales zouden halen. Bijzonder hoe deze OS bijna alle gouden plakken totaal onverwacht zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens zeiden weinig Nederlandse media dat belgie makkelijk zou zijn, en is het door de Belgische media helemaal opgeblazen alsof dat het generale beeld was in Nederland. Onzin. Natuurlijk werd Belgie lager ingeschat dan de nummer 1 van de wereld en wereldkampioen Australië, maar dat lijkt me ook niet zo vreemd...

Graag wat bronvermelding, want ik volg de Belgische sportmedia op de voet en heb nergens zoiets gelezen, laat staan dat het opgeblazen is geweest. Ben eens benieuwd.. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Overigens zeiden weinig Nederlandse media dat belgie makkelijk zou zijn, en is het door de Belgische media helemaal opgeblazen alsof dat het generale beeld was in Nederland. Onzin. Natuurlijk werd Belgie lager ingeschat dan de nummer 1 van de wereld en wereldkampioen Australië, maar dat lijkt me ook niet zo vreemd...

Graag wat bronvermelding, want ik volg de Belgische sportmedia op de voet en heb nergens zoiets gelezen, laat staan dat het opgeblazen is geweest. Ben eens benieuwd..

Sporza, zie ik toch als meest gerenommeerd Belgische sport medium, reageerde met "de" Nederlandse hoogmoed op de uitspraak van 1 (!) Nederlandse analyst. Met name de manier van verwoorden. Vervolgens hebben veel Belgen daarnaar verwezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, volgens mij werd er eerder toch gezegd dat de hockeymannen een sterk team hebben. Dus het is nooit het geval geweest dat België te verslaan zou zijn. Althans, ik was erop voorbereid dat ze flink wat tegenslag zouden gaan bieden, zelfs tegen een team dat aanvankelijk zelf ook sterk leek.

Nu komt er echter wel bij dat de hockeymannen gewoon bagger gespeeld hebben. Gewoon even helemaal los van of België zelf goed of slecht speelde. Zowel bij de aanval als bij de verdediging lieten ze steken vallen. Dit was niet zoals zij normaal spelen. Ik heb wedstrijden gezien waarbij ze er meer van bakten. Dit was gewoon een teleurstellende wedstrijd.

Ook de dames gisteren tegen Duitsland. Dat was, zoals de coach van het team zelf al toegaf, ook niet presteren naar hun kunnen. Het feit dat ze met een shoot-out toch net de finale hebben gehaald zegt wel wat. Ik heb ook nog even gekeken naar de wedstrijd van Groot-Britannië tegen Nieuw-Zeeland, waarbij Groot-Britannië gewonnen heeft. En hóe. Die lieten wat moois zien. Als dat is waar Nederland tegen moet gaan spelen, dan hebben ze nog flink wat te trainen. Tenminste, als ze die gouden medaille willen pakken.

Het hockey van de mannen en vrouwen stelt gewoon teleur in die laatste paar wedstrijden. Terwijl dat juist dé momenten zijn waarbij je extra alert moet zijn enzo. Ik ben benieuwd of ze dat in hun finales nog kunnen rechtzetten. Gouden medaille voor de dames, en brons voor de heren is nog mogelijk wat mij betreft. Maar dan mogen ze niet het spel laten zien dat ze bij hun halve finale lieten zien.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...