Jump to content

Olympische Spelen 2016


aron24

Recommended Posts

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    45

  • MegaPilot

    19

  • KoningJesper

    17

  • aron24

    14

Damesvolleybal, halve finale tegen China

Eindstand:

NED 1 23 - 3 25 CHN

Uitslag: NED 1 - 3 CHN, China door naar de finale, Nederland gaat nog om het brons strijden.

---

Churandy Martina liep op 0,01 seconde verschil het brons mis en eindige op de 5e plaats. Zijn reactie achteraf op een vraag van NOS-reporter of hij baalt: "balen, waarom?". Even later ook nog even dit: "Ik hoop dat ik niemand teleurgesteld heb. Ik wil positief blijven. Ik hou van iedereen."

Echt, hoe kun je nou niet van die man houden. Hij en Sifan Hassan zijn mijn nieuwe helden van deze Olympische Spelen.

---

Brouwser/Meeuwsen winnen BRONS bij de 'troostfinale' van het beachvolleybal.

Medaillespiegel:

[table=border]GOUD|ZILVER|BRONS|TOTAAL

8|4|4|16[/table]

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een geweldige wedstrijd bij volleybal en wat was het close. _O_ Heb lang niet zoveel spanning gehad :puh: Helaas :(, maar wat een wedstrijd en geweldig gespeeld door de Nederlandsen. :)Strijdend ten onder gegaan _O_

Dat vind ik wel een mooie. Want het is 100% waar. Van begin tot eind blijven vechten. Zeer nipte overwinning door China ook, want precieze score is NED 100 - 104 CHN. Dat vind ik toch wel een puike prestatie van onze dames. Geweldig gedaan dus! Op naar die bronzen medaille dan maar. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer, olympische titel gaat naar de nummer zeven van de ranglijst: Argentinië. Ook dit is karma: "Dit is waar sport om draait. Huilende Nederlanders." las ik afgelopen week ergens. Maar jammer voor de miljoenen anderen die gewoon blij waren voor hun eigen land bij elke winst.

Morgen vrouwenfinale. Op basis van de ranglijst zou Nederland moeten winnen. Maar de ranglijsten gelden niet bepaald deze spelen. emo.gif

Trieste persoonlijke aanval weer op het laatst, MegaPilot. Ik sta altijd volledig achter Belgische sportteams, behalve als ze tegen Nederland spelen, dus jouw opmerking dat ik iets tegen Belgen/Belgie zou hebben raakt kant noch wal. Ik denk dat het eerder andersom is over een "stok", namelijk een enkele uitspraak van een enkele analyst wordt gelijk vertaald in een generaliserende opmerking over "de Nederlandse hoogmoed". Ben echt helemaal klaar met die Calimero uitspraken van Belgen. Jouw reacties bevestigen eigenlijk alleen maar mijn gevoel. smile3.gif

emo.gif

Dus jij ergert je eraan dat een enkele uitspraak van een enkele analist wordt vertaald in een generaliserende opmerking? Volgens mij doe je net hetzelfde.

nfjpdk.jpg

Laten we even de berichtgeving omtrent die uitspraak erbij nemen.

2mmxnwj.jpg

Juist ja.

Oh, ik ging hier ook eerst niet op reageren, maar nu ik toch bezig ben:

Trieste persoonlijke aanval weer op het laatst, MegaPilot.

Beter een persoonlijke aanval die ergens op slaat dan wat veralgemeningen denk ik dan.

Ben echt helemaal klaar met die Calimero uitspraken van Belgen. Jouw reacties bevestigen eigenlijk alleen maar mijn gevoel. smile3.gif

Ik vraag me echt af wat voor reacties je verwacht van een Belg als je de ene na de andere veralgemening dropt over Belgen. Tevens doe ik hier geen Calimero uitspraken. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Zie nu net ook dat er ZILVER gewonnen is door BMX'er Van Gorkom. :puh:

---

De vrouwenhockeysters zijn ondertussen bezig met de finale tegen Groot-Brittannië. Medaille zullen ze sowieso krijgen, de vraag is welke kleur: zilver of goud? Zeer benieuwd naar deze wedstrijd! Zoals altijd weer livestand van wedstrijd hieronder. :)

Kwart: 1 | 2 | 3 | 4 | shoot-outs

Eindstand wedstrijd:

NED 3 - 3 GBR

Zowel Nederland als Groot-Brittannië spelen erg sterk deze wedstrijd. Strafcorners voor Nederland zijn wat minder helaas. Veel pogingen gehad, maar slechts twee erin gekregen. Aan de andere kant: veel strafcorners voor Nederland! Groot-Brittannië heeft nog maar paar keer die kans gehad. Over de aanval vanuit het veld ben ik wel zeer te spreken. Beter dan bij de vorige wedstrijd sowieso. Ze zetten de Britten enorm onder druk, dat zie je gewoon heel duidelijk aan het continu terugpakken van die bal. Hopelijk houden ze dit vast en winnen ze de wedstrijd!

Het is gelijkspel, het worden shoot-outs!

Eindstand shoot-outs:

NED 0 - 2 GBR

Nederland pakt ZILVER, het goud gaat naar de Britten.

---

Medaillespiegel:

[table=border]GOUD|ZILVER|BRONS|TOTAAL

8|6|4|18[/table]

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Jammer, olympische titel gaat naar de nummer zeven van de ranglijst: Argentinië. Ook dit is karma: "Dit is waar sport om draait. Huilende Nederlanders." las ik afgelopen week ergens. Maar jammer voor de miljoenen anderen die gewoon blij waren voor hun eigen land bij elke winst.

Dus jij ergert je eraan dat een enkele uitspraak van een enkele analist wordt vertaald in een generaliserende opmerking? Volgens mij doe je net hetzelfde.

nfjpdk.jpg

Hele diepe zucht... Helemaal niet, lees aub voor veroordelen. Ik zeg dat het karma is (met een referentie naar jouw eerdere "karma is a bitch"), maar zeg er toch duidelijk achter "jammer van die miljoenen anderen die gewoon blij waren". Maw (ik zal het even expliciet uitleggen); ben blij dat die leuke journalist niets te juichen heeft, maar vind het sneu voor anderen (en mijzelf, aangezien ik voor Belgie was). Graag even goed lezen voordat je gelijk de tegenaanval met ongefundeerde beschuldigingen plaatst...

Kom op Oranje. Shoot outs. Ik haat die dingen. Nederland en penalties is gewoon geen goede combi.

Link to comment
Delen op andere websites

Kom op Oranje. Shoot outs. Ik haat die dingen. Nederland en penalties is gewoon geen goede combi.

Bij de halve finale won Nederland wel bij de shoot-outs. Die van deze wedstrijd zijn helaas wat minder gegaan. Goud voor Brittannië, zilver voor Nederland.

Wel haat ik die shoot-outs ook. Veel te zenuwslopend...

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

De Nederlandse hockeysters wisten dat ze het niet op shoot-outs moesten laten aankomen; die Engelse keepster is echt supergoed daarin. Shoot-outs zijn natuurlijk wat anders dan strafballen, maar als je een strafbal er al niet in krijgt...

Toch jammer dat ze naar eigen zeggen hun beste wedstrijd van het toernooi speelden, maar dan niet winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan België zo hard sucken op de individuele 400m, maar wel goed genoeg zijn om de derde beste tijd te lopen in de 4 x 400m? emo.gif

Zou dat niet kunnen zijn doordat er op de 4x400 meter meer deelnemers zijn zegmaar? Want bij de estafette van de Nederlanders (zowel de 4x400 meter als de 4x100 meter) viel mij op dat de ene bijvoorbeeld sneller rent dan de ander, terwijl de anderen dan weer beter zijn in het aanpakken van de stokjes. Bij dat laatste faalde Dafne Schippers namelijk, zo gaf ze zelf naderhand ook aan. Iedereen presteert dus op een bepaald punt beter dan de ander, zo lijkt me. Dat kan zeker invloed hebben op het totale resultaat.


Vandaag opnieuw medaillekansen voor Nederland:

Vrouwenhandbal, strijd om het brons tegen Noorwegen

Eindstand

NED 26 - 36 NOR

Uitslag: Nederland verliest de kans op een bronzen medaille, die nu naar Noorwegen gaat

Het begint al erg slecht voor Nederland. Zowel verdediging als aanval lieten te wensen over. Later werd het al wat beter, maar door de alsnog matige verdediging kwam Noorwegen telkens als Nederland een punt scoorde terug. Het verschil bleef steeds 6 tot 8 punten en eindigde uiteindelijk met een verschil van maar liefst 10 punten. Erg jammer dit. Zeer terechte overwinning door Noorwegen, dat overigens sowieso al wel meer ervaren is op het gebied van handbal. Nederland kan door deze nederlaag goede ervaring opdoen. Ik hoop dat ze dat ook doen, want dit was voor hen geen goede wedstrijd.

---

Vrouwenvolleybal, strijd om het brons tegen de Verenigde Staten

Eindstand

NED 1 0 - 3 0 USA

Uitslag: de VS wint brons, Nederland eindigt op vierde plek

---

Triatlon met Klamer

Resultaat: Klamer wordt tiende en verovert dus geen medaille

---

Cross country, finale voor Terpstra

Resultaat: eindigt als vijftiende, geen medaille dus

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Zou dat niet kunnen zijn doordat er op de 4x400 meter meer deelnemers zijn zegmaar? Want bij de estafette van de Nederlanders (zowel de 4x400 meter als de 4x100 meter) viel mij op dat de ene bijvoorbeeld sneller rent dan de ander, terwijl de anderen dan weer beter zijn in het aanpakken van de stokjes. Bij dat laatste faalde Dafne Schippers namelijk, zo gaf ze zelf naderhand ook aan.

Er is wel een soort psychologie gaande(slechte starters met hoge topsnelheid zoals bijvoorbeeld Bolt gaan in estafette als laatste, sommigen zijn beter in bochten dan anderen, etc), maar dan nog vind ik het wel heel merkwaardig dat ze individueel er gewoon niks(maar dan ook NIKS) van bakken, maar als team wel eventjes de derde beste tijd van deze OS neerzetten. puh2.gif Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...