Jump to content
Bassieboy35

Rockstar nu ook in India gevestigd


Even een keer geen nieuws omtrent onze geliefde serie, maar wel over het bedrijf dat deze serie maakt. Sinds gisteren is er officieel een filiaal bijgekomen van Rockstar Games. Naast onder andere New York, Toronto en Londen is daar Rockstar India nu aan toegevoegd. Het kantoor is gevestigd in de stad Bangalore.

gallery_123064_235_11050.png

Het is een vrij logische zet dat Rockstar zich hier ook vestigt; de kosten zijn relatief laag en het land bevat daarnaast ook erg veel knappe koppen met goede technologische kennis. Overigens is het kantoor niet geheel nieuw, sinds Red Dead Redemption werkt het onderdeel al mee aan de games van Rockstar Games. Toen nog onder de noemer Technicolor, een Frans elektronicaconcern. Het filiaal staat voor de samenwerking die Rockstar Games en Technicolor zijn aangegaan en dat in de toekomst blijven doen.

Wat precies de taken van het filiaal zijn, zijn zoals we van Rockstar gewend zijn niet bekend. Hier staan wel functies waar je naar zou kunnen solliciteren. Het verklapt weinig, maar de functie Gameplay Programmer zou zich moeten richten op het creëren van het landschap, animaties en AI figuurlijk tot leven laten brengen.

Bron: Rockstar Games Careers

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Heuy, weeral outsourcing naar lagelonenlanden en weer minder jobs voor de mensen hier (in de VS of het VK). Ik sta niet te juichen bij dit nieuws. Het is misschien een vooroordeel maar ik associeer India vooral met afval en poep op straat, callcenters en tech support scammers.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Before being officially known as a subsidiary of Rockstar Games, the studio had already worked on a few games such as Red Dead Redemption, LA Noire and Max Payne 3.

Interessant, hoewel ik er kan inkomen dat hun spectrum van games niet noodzakelijk hetzelfde zal plaatsen als ze nog zo veel (mogelijke) jobs hebben openstaan.

Het is misschien een vooroordeel maar ik associeer India vooral met afval en poep op straat, callcenters en tech support scammers.

Als je zelf al weet dat het een voordeel is, waarom dan de nood om het toch te delen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Stiekem werkte Rockstar Games al sinds 2012 vanuit India (bron). Als je naar de credits van de laatste titels kijkt zie je ook steeds Technicolor India voorbij komen met een flinke lijst medewerkers.

Gezien Techicolor India en Rockstar Games India beide in Bangalore zitten lijkt het mij waarschijnlijk dat deze afdeling van Technicolor India nu onder een eigen 'merkje' is doorgegaan binnen Technicolor India om er voor te zorgen dat deze geoutsource medewerkers meer onder Rockstar Games vallen.

Een kleine impressie wat ze o.a. bij Technicolor India doen is te zien in dit filmpje:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...