Jump to content

Tweede Kamerverkiezingen 2017


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Eigenlijk zou iedereen tegen Wilders moeten zijn, maar goed: sommige mensen vallen voor schreeuwerds, andere voor politici die er fris uitzien. Dus ja. Helaas prikt niet iedereen daardoorheen, dat is een gebrek aan de democratie(in mijn oogpunt).

Als iedereen door dat geschreeuw gaat kijken en zou kijken wat meneer Wilders heeft gepresteerd, toen hij in de Tweede Kamer en in de regering zat, zou iedereen concluderen dat hij echt niks brengt. Helaas doet niet iedereen dat. Dat zeg ik dan ook niet, ik zeg dat mensen door uiterlijk/charisma heen moeten prikken en juist naar inhoud moeten kijken. Dat is een gebrek aan de democratie.

Dat verandert niks aan mijn punt.

Dat is nogal een gebrekkige opvatting.

Ik geef nuance aan het begrip democratie. In hoeverre het begrip democratie een rol speelt tussen jouw waarden bijvoorbeeld.

Beetje hetzelfde als 99% van de mensen gras groen vind, en 1% van de mensen gras grijs. Dan is gras niet groen of gras niet grijs. Nee, het gras is voor 99% van de mensen groen en voor 1 % grijs. Gemaksalve zou je kunnen concluderen dat gras groen is, maar je bent dan niet volledig. Na wetenschappelijke onderbouwingen zou je kunnen funderen waarom het voor die 1% grijs is, maar het gras wordt er voor die mensen niet groener door :puh:

Nu is dat een van de meest solide begrippen. Vele andere begrippen, zoals terrorisme en democratie bijv. zijn daar minder solide in (dus bijv. 55% v.d. mensen denkt dat en 45% v.d. mensen denkt dat, 70 % v.d. pvv'ers denken dat, cda'ers denken dat... etc..etc.)

Daarnaast, zat Wilders gewoon niet in de regering. Dus ik hoop dat dat veranderd aan je punt. Zo niet, zie bovenstaand :clown:

Dat hij niks heeft bereikt en wegloopt als het moeilijk wordt, dat verandert niet. Dat bedoel ik ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    44

  • NicolaB

    43

  • _Night-Men_

    32

  • DDT Dorus

    27

Dat hij niks heeft bereikt en wegloopt als het moeilijk wordt, dat verandert niet. Dat bedoel ik ;)

Aha, oke. Dat is zn politieke stijl eh. Alles of niets. Geen compromissen. En wie weet hoe ver ie daarmee komt icm de splinterpartijen op rechts (PVV- achtige syriza style van regeren). Ik gok dat ie het in ons politiek bestel lastig gaat krijgen, maar je ziet het aan trump hoever ie met die style kwam :puh:

Maar goed, ik denk dat ie nog steeds wel z'n aanhangers houd. Dat zie je bijv. aan de SP. Die hebben nog nooit geregeerd en die zijn al jarenlang vrij stabiel qua zetelaantal.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hij niks heeft bereikt en wegloopt als het moeilijk wordt, dat verandert niet. Dat bedoel ik ;)

Dat heeft Wouter Bos ook gedaan, weggelopen en de regering laten klappen.. Destijds.

Dus Wilders is niet de enige.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hij niks heeft bereikt en wegloopt als het moeilijk wordt, dat verandert niet. Dat bedoel ik ;)

Dat heeft Wouter Bos ook gedaan, weggelopen en de regering laten klappen.. Destijds.

Dus Wilders is niet de enige.

Zeg ik dat? Nee.

Dat hij niks heeft bereikt en wegloopt als het moeilijk wordt, dat verandert niet. Dat bedoel ik ;)

Aha, oke. Dat is zn politieke stijl eh. Alles of niets. Geen compromissen. En wie weet hoe ver ie daarmee komt icm de splinterpartijen op rechts (PVV- achtige syriza style van regeren). Ik gok dat ie het in ons politiek bestel lastig gaat krijgen, maar je ziet het aan trump hoever ie met die style kwam :puh:

Maar goed, ik denk dat ie nog steeds wel z'n aanhangers houd. Dat zie je bijv. aan de SP. Die hebben nog nooit geregeerd en die zijn al jarenlang vrij stabiel qua zetelaantal.

Stemmen krijgt hij sws wel. Regeren gaat hem alleen niet lukken, want ja: stel dat iemand met hem wil samenwerken, zou Wilders moeten bijstellen en dat gaat hij toch niet doen. En met alleen 50Plus kom je er ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Bewijs dat niet alle journalisten zich laten leiden door hun lezers. Goed om te zien. :)

Verder vind ik dit ook heel krom, geen Europa, maar wel samenwerken met andere extreme Europese partijen. Dat strookt niet. Natuurlijk wil zij samen de EU wegzetten, maar ja dan nog.

Link to comment
Delen op andere websites

In aanloop naar de verkiezingen een opvallend stuk hoofdredactioneel commentaar, uit de Telegraaf (!) van vanochtend:

[pic]

Kortom: volgens PVV-blad #1 is Wilders een radicaaltje aan het worden. Een commentaar dat ik niet had verwacht van De Telegraaf.

Het is inderdaad stuitend. Ik zag een fragment in het NOS-journaal van deze bijeenkomst. Wilders uitte de gebruikelijke onzin ("Een blonde vrouw kan Europa niet meer rustig over straat") maar Frauke Petry van Alternative für Deutschland (AFD) sloeg echt alles. Het fragment dat de NOS toonde ging als volgt: "Europa heeft niet lang een overheersende macht geduld. Niet het Frankrijk van Napoleon (!), niet nazi-Duitsland en niet Sovjet-Rusland. En het zal ook niet langer de Europese Unie dulden." Hoe Petry de EU durft te vergelijken met deze voorbeelden gaat mij de pet te boven. Zover worden er in Europa geen mensen vanwege verschil van mening weggezet. Verder denk ik niet dat er onder de 'heerschappij' van de Europese Unie gulags zijn ingesteld om mensen het Europese gutmenschgevoel in te praten.

De verbinding tussen deze partijen is overigens opmerkelijk. Wat ze verbindt is hun 1) anti-EU standpunt en 2) anti-immigratie en -Islam standpunten. Ze zien in dat ze elkaar sterker maken. Je zou haast bijna kunnen zeggen dat het een... unie is.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet het Frankrijk van Napoleon (!), niet nazi-Duitsland en niet Sovjet-Rusland. En het zal ook niet langer de Europese Unie dulden." Hoe Petry de EU durft te vergelijken met deze voorbeelden gaat mij de pet te boven.

Tot je Wilders, Le Pen of een dergelijk ander vergelijkt met Hitler. Dan breekt de hel los, want dat mag natuurlijk dan weer niet.

De verbinding tussen deze partijen is overigens opmerkelijk. Wat ze verbindt is hun 1) anti-EU standpunt en 2) anti-immigratie en -Islam standpunten. Ze zien in dat ze elkaar sterker maken. Je zou haast bijna kunnen zeggen dat het een... unie is.

Ook prachtig toen die Roemeense partij voorstelde om Roemenië in de Schengenzone op te nemen. Le Pen en Wilders gelijk: nope, gaan we niet doen. Je moet toch wat hè, als je cultuur de beste is.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet het Frankrijk van Napoleon (!), niet nazi-Duitsland en niet Sovjet-Rusland. En het zal ook niet langer de Europese Unie dulden." Hoe Petry de EU durft te vergelijken met deze voorbeelden gaat mij de pet te boven.

Tot je Wilders, Le Pen of een dergelijk ander vergelijkt met Hitler. Dan breekt de hel los, want dat mag natuurlijk dan weer niet.

Intolerantie blijkt op dit front ook weer een hoofdzaak.
De verbinding tussen deze partijen is overigens opmerkelijk. Wat ze verbindt is hun 1) anti-EU standpunt en 2) anti-immigratie en -Islam standpunten. Ze zien in dat ze elkaar sterker maken. Je zou haast bijna kunnen zeggen dat het een... unie is.

Ook prachtig toen die Roemeense partij voorstelde om Roemenië in de Schengenzone op te nemen. Le Pen en Wilders gelijk: nope, gaan we niet doen. Je moet toch wat hè, als je cultuur de beste is.

Ik kan mij voorstellen dat ze het concept van primus inter pares aanhangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ard van der Steur loog tegen Kamer over bonnetjesaffaire

Dat gaat effect hebben op de verkiezingsuitslag. Rust zacht, VVD (1948 - 2017)

Denk je dat echt? VVD'ers hebben keer op keer bewezen dat ze toch maar blijven trappen in dit soort ongein, dus ik verwacht geen verassingen hier. Misschien heb ik het mis, misschien ook niet. Maar het is en blijft de VVD. :7

In de peilingen daarentegen zullen ze wel verliezen gaan leiden, maar het blijft een 'peiling'. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Gelijk 5 zetels eraf in de volgende peiling. Oliedom ook om te liegen, want eerlijkheid duurt het langst.

Vijf zetels is wel wat overdreven, maar reken er maar op dat Wilders het in een debatje gaat aanhalen om aan te tonen dat VVD'ers onbetrouwbaar zijn.

Denk je dat echt? VVD'ers hebben keer op keer bewezen dat ze toch maar blijven trappen in dit soort ongein, dus ik verwacht geen verassingen hier. Misschien heb ik het mis, misschien ook niet. Maar het is en blijft de VVD. emo.gif

Vergeet niet dat we behoorlijk dicht op de verkiezingen zitten.

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Gelijk 5 zetels eraf in de volgende peiling. Oliedom ook om te liegen, want eerlijkheid duurt het langst.

Vijf zetels is wel wat overdreven, maar reken er maar op dat Wilders het in een debatje gaat aanhalen om aan te tonen dat VVD'ers onbetrouwbaar zijn.

Denk je dat echt? VVD'ers hebben keer op keer bewezen dat ze toch maar blijven trappen in dit soort ongein, dus ik verwacht geen verassingen hier. Misschien heb ik het mis, misschien ook niet. Maar het is en blijft de VVD. emo.gif

Vergeet niet dat we behoorlijk dicht op de verkiezingen zitten.

Mja, daar heb je een punt. Was het een paar maanden terug geweest, dan had het waarschijnlijk amper tot geen effect gehad. Maar inderdaad, de verkiezingen staan toch weer bijna voor de deur. Zullen zien. Hoop op een groot zetelverlies voor de VVD.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...