Jump to content

Nintendo Switch


JasonStatham

Recommended Posts

Het was niet alleen de dag van de RDR2 #1 trailer, maar ook de nieuwe console van Nintendo is gepresenteerd!

Of ja, console? Meer een hybride handheld-console zoals de vele geruchten rondom het apparaat, voorheen omschreven als de Nintendo NX, al beweerden. Zie hieronder de reveal-video die al een goede indicatie geeft van wat te verwachten:




 

 

 

Update 13-1:

Nintendo Switch Presentation:

 

 

Nintendo heeft bekend gemaakt dat de Switch wereldwijd zal releasen op 3 maart 2017 en de adviesprijs 299€ zal zijn.

 

Games

Launch line-up (3 maart):

 

Just Dance 2017
1-2 Switch
Skylanders Imaginators
Super Bomberman R
Shovel Knight
I Am Setsuna
Fast RMX
Has Been Heroes
Snipperclips - Cut it out, together!
World of Goo
Little Inferno
Human Resource Machine
 
 

Post-launch first-party games:

 

 
  • Mario Kart 8 Deluxe (April 28)
  • ARMS (Spring 2017)
  • Splatoon 2(Summer 2017)
  • Fire Emblem Warriors (late 2017)
  • Pokémon Stars(late 2017)
  • Super Mario Odyssey (holiday 2017)
  • Xenoblade Chronicles 2 (TBC)

 

Third-party games bevestigd voor een 2017 release:

 

 
  • RiME (Mei 2017)
  • Binding of Isaac: Afterbirth+ (Lente 2017)
  • Disgaea 5 Complete (Lente 2017)
  • LEGO City Undercover (Lente 2017)
  • Puyo Puyo Tetris (Lente 2017)
  • Redout (N.t.b.)
  • Sonic Mania (Lente 2017)
  • Elder Scrolls V Skyrim (Eind 2017)
  • NBA 2K18 (September 2017)
  • Project Sonic 2017 (Eind 2017)

 

Third-party Nintendo Switch games zonder releasedatum:

 

 
  • Arcade Archives by Hamster (N.t.b)
  • Constructor (N.t.b)
  • Cube Life: Island Survival (N.t.b)
  • Dragon Quest X (N.t.b)
  • Dragon Quest XI (N.t.b)
  • Dragon Quest Heroes I and II (N.t.b)
  • Dragonball Xenoverse 2 (N.t.b)
  • FIFA (N.t.b)
  • Farming Simulator (N.t.b)
  • Minecraft: Story Mode - The Compete Adventure (N.t.b)
  • Rayman Legends: Definite Edition (N.t.b)
  • Seasons of Heaven (N.t.b)
  • (Een nieuwe) Shin Megami Tensei (N.t.b)
  • Stardew Valley (N.t.b)
  • Steep (N.t.b)
  • Syberia 3 (N.t.b)
  • Project Octopath Traveller by Square Enix (N.t.b)
  • Taiko Drum Master (N.t.b)
  • New Travis Touchdown game by Suda 51 and Grasshopper (N.t.b)
  • New 'Tales of' RPG (N.t.b)
  • Ultra Street Fighter II: The Final Challengers (N.t.b)
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik wel weer erg vreemd zijn de reacties van de ontwikkelaars en uitgevers op de Nintendo Switch nadat IGN hierom heeft gevraagd: IGN

Dit doet mij akelig veel denken aan de WiiU trailer met ontwikkelaars destijds die vol zat met games die nooit op het apparaat zijn uitgekomen:

Achja, mij zal het uiteindelijk niet veel uitmaken, want het zijn vooral de first-party games van Nintendo die ik wel waardeer en anders zijn het wel de games van een PlatinumGames of Atlus waar ik van kan genieten en die zijn toch wel wat loyaler aan Nintendo dan de westerse bedrijven. Maar mocht het systeem niet zo succesvol, zou ik er niet raar van opkijken als straks weer de helft van die afbeelding wegvalt zonder ooit echt wat uit te brengen of het bij een enkele game te houden. (emo.gif)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit ziet er echt fantastisch uit! Ik ben nog echt op zoek naar games om met meerdere mensen te spelen op 1 console, maar dit zou voor mij een gigantisch goed oplossing zijn.

Release Maart 2017. Dus dat duurt ook niet zo heel lang meer! Wat zal m'n vriendin blij zijn!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Vet gaaf! Het idee dat je lekker de hele avond zelda speelt en dan je controller ombouwt en in bed verder speelt. Amazing!

Het viel me wel op dat het niet dezelfde game was. Ene spel was overdag en toen de portable erbij kwam was het nacht. Hopelijk werkt het net zo als dat ze vertellen. Zo hebben ze het iig niet laten zien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Eindelijk weten we meer en boy wat ben ik opgewonden!! De console gaat 300 euro kosten, daarnaast zijn er 80! games op het moment in ontwikkeling. Een aantal nieuwe Mario games komen uit met daarnaast ook weer talloze andere leuke games. (Ik heb alleen nog weinig splitscreen games voorbij zien komen)

Nadeel: je kan gratis spelen tot de herfst en dan gaan ze een betaalmodus inschakelen. Wat dat precies inhoud weten we nog niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg teleurgesteld. Duurder dan een PS4 op dit moment, slechts 32 GB geheugen, betaalde online service (Nintendo heeft haast geen ervaring met online), hele matige launchtitles (behalve BOTW), belachelijke controller prijzen, geen ingebouwde ethernet-port en bij de online subscriptions krijg je elke maand slechts een (S)NES game die je na die maand weer kwijt bent. Echt hele slechte keuzes en ja, het idee is leuk, maar ik snap niet hoe mensen hier enthousiast van worden

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Erg teleurgesteld. Duurder dan een PS4 op dit moment, slechts 32 GB geheugen, betaalde online service (Nintendo heeft haast geen ervaring met online), hele matige launchtitles (behalve BOTW), belachelijke controller prijzen, geen ingebouwde ethernet-port en bij de online subscriptions krijg je elke maand slechts een (S)NES game die je na die maand weer kwijt bent. Echt hele slechte keuzes en ja, het idee is leuk, maar ik snap niet hoe mensen hier enthousiast van worden

Erg zonde inderdaad. De Switch gaat gepaard met een hoop Nintendo-keuzes (= vreemde business-keuzes die alleen Nintendo begrijpt :7)

Ik wacht in ieder geval af met meteen 'adopten', want ik ben sowieso wel te spreken van de handheld-console hybride die het moet voorstellen. De zwakke launch line-up op BOTW na is in ieder geval niet zo best, maar de hoop JRPG's die er zijn aangekondigd + Super Mario Odyssey + Splatoon 2 vind ik wel heel vet :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie de Nintendo Switch ook niet als "Online-console" dus die maandelijkse betaling ga ik toch niet doen. Ik denk dat als ik een keer een game heb die online kan dat ik dan voor een maandje online aanschaf. Mijn Nintendo zal puur voor thuis en onderweg gebruik zijn om Singleplayer (Zelda o.i.d.) te doen. Dus dat geld krijgen ze van mij niet. knipoog.gif

De echte Mario titels blijven echter nog wel uit.. :o

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...