Jump to content

Openbaar vervoer moet een grotere rol krijgen in GTA VI


Bassieboy35

Openbaar vervoer  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Openbaar vervoer moet een grotere rol krijgen in GTA VI

    • Eens
      16
    • Oneens
      0
    • Anders...
      0


Recommended Posts

In GTA hebben we aardig wat vervoersmiddelen gezien, waaronder ook het openbaar vervoer. Zo kon je in GTA San Andreas een soort van met de trein, in GTA IV kon je met de metro reizen en kan je in veel GTA's met taxi's reizen. In al die GTA's zaten er ook wel andere vervoersmiddelen van het OV tussen, zoals de bus en tram. Echter hebben wij daar weinig gebruik van maken kunnen maken.

Daarom de stelling: openbaar vervoer moet een grotere rol krijgen in GTA VI. Oftewel moet je in de toekomst ook kunnen reizen met de bus net zoals je dat met de taxi kunt doen? Wellicht in de vorm van een submissie. Of wordt het spel dan te realistisch en zie je dat liever niet gebeuren?

Zelf vind ik het toch wel erg jammer dat je niet van alle vervoersmiddelen gebruik kunt maken. Een grote misser vond ik de trein in GTA V, jammer dat je deze niet kon besturen wat wel in GTA San Andreas kon. De submissies in deze vorm heb ik altijd leuk gevonden, dus dat ze op die manier uitgebreid worden kan ik alleen maar toejuichen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf vind ik het vooral jammer dat de Tram in V niet als echt bruikbaar is vormgegeven. Ze is eigenlijk ontworpen als detail dat de stedelijke omgeving moet verleuken in plaats van functioneel te zijn. Wil je daar een bewijs van? Ga naar een plaatselijk station en ga daar even wachten, afhankelijk per station is het spawngedrag fixed, om Portola Drive als voorbeeld te geven: daar spawnen enkel trams richting Burton, maar geen enkele richting Del Perro. Het spawngedrag was in IV ook niet perfect, het was namelijk erg willekeurig, maar je was er zeker van dat er uiteindelijk eentje kwam opdagen en dat is in V het geval niet.

Dus zou het beter verwerkt moeten zijn? Zeker! Ik vind het eigenlijk leuker om het verhaal op een dergelijke manier te ervaren (ik heb IV al wandelend + subway uitgespeeld), maar het is natuurlijk wel zwaarder voor het spel (wat op de huidige generatie consoles wel geen probleem meer mag zijn, dat was bij de vorige wellicht een beperking) zeker als er bijvoorbeeld een (zij het miniem) busnet in zou zitten. Ik ben alleszins benieuwd of men er nog op focust.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja. Het zorgt dat de game veel meer immersion krijgt. Zoals Phoenyxar al zegt is het gewoon heel vet om bijvoorbeeld GTA IV al roleplayend zo uit te spelen. R* streeft altijd naar een zo levendig en waarheidsgetrouwe wereld en daar hoed goed werkend OV zeker bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het wel tof vinden om op de bus te kunnen stappen en dan bij bepaalde haltes uitstappen in de stad. Of op de trein stappen, helemaal als het een grote map wordt zou het best wel cool zijn om gewoon lekker in de trein te zitten in plaats van te rijden of vliegen en dan gewoon naar buiten kijken en genieten van het uitzicht. Ik hoop dan wel dat Rockstar Games het echt meteen goed doet, met nette interieurs dat je bijvoorbeeld in de bus kan lopen of in de trein. En natuurlijk dat hun het wel een beetje gaan promoten in het spel, dus dat je met bepaalde missies gewoon met de trein moet of de bus in plaats van steeds rijden. Ze zouden daarnaast ook bepaalde situaties kunnen toevoegen aan het spel, bijvoorbeeld dat iemand ruzie zoekt en dat er een knokpartij begint in de trein, of dat anderen omgeduwd kunnen worden. Ik vind het altijd beter als GTA iets realistischer wordt, dus ik heb er totaal geen moeite mee. Ik moedig het juist aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Juist in de grotere steden mag een werkend OV niet ontbreken. We kennen natuurlijk de fan-made maps met uitgebreide busnetwerken, hoe vet zou het zijn wanneer je daar gebruik van kon maken in de game. Het hoeft van mij niet zozeer in een submissie, dat je met een bus een X-aantal personen van A naar B moet vervoeren, maar meer dat je gewoon als passagier in de bus kan zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja hoor, het OV mag van mij wel uitgebreider. Vooral bussen mis ik op dit moment in GTA. Wat ik ook wel grappig zou vinden is een parodie op Uber nu dit de laatste jaren steeds populairder is geworden. puh2.gif

Aan Uber zat ik ook al te denken, haha. :puh: Denk alleen niet ze zoiets willen implementeren, omdat iedere willekeurige auto dat kan zijn. Rockstar kende zouden ze er op in kunnen spelen door een reclame of een website.

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt mij wel leuk om alleen door gebruik te maken van het OV naar de andere kant van de map te komen. Ik zie alleen maar voordelen van volledig functioneel OV. Ook een submissie waarin je een trein moet besturen of een busroute moet rijden lijkt mij wel leuk.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij GTA V in een van de Assassination missies moet je zelfs gebruik maken van het OV. Helaas kwam dit niet meer terug in de games. Ze zouden best meer kunnen doen met het OV. Bij grote stukken water een pond over laten varen en de bussen een route geven met enkele haltes, waarbij je weer kunt overstappen op een andere bus. Van de andere kant ik zou er waarschijnlijk ook niet heel veel meedoen, behalve lange routes overslaan om sneller bij mijn doel te komen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het klinkt op zich ook wel interessant, weer de veerboot laten invoeren. Ik kan nog herinneren van GTA Liberty City Stories dat ik best wel vaak de veerboot gebruikte en ik vond hem ook wel handig. In GTA V was er helaas weinig ruimte om een veerboot te laten varen, eigenlijk was er alleen ruimte bij de Alamo Sea en voor de rest is daar ook vrij weinig te vinden. Maar goed, als we weer een GTA krijgen met veel eilanden zoals in GTA IV zou het wel weer handig zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Van de andere kant ik zou er waarschijnlijk ook niet heel veel meedoen, behalve lange routes overslaan om sneller bij mijn doel te komen. :7

In GTA IV gebruikte ik de subway ook niet om van A naar B te komen. Maar ik vond de subway juist een hele fijne manier van ontspannen; met name wanneer deze boven de grond rijdt heb je een prachtig uitzicht op de stad. Bovendien geeft het reizen met de subway mij echt het gevoel bij de stad te horen, zo tussen de andere forenzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...