Jump to content

[Stelling] Geremasterde games zijn de moeite waard


NickOwnage

Stelling Week 50  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Geremasterde games zijn de moeite waard

    • Ja, absoluut! Alle geremasterde games zijn de moeite waard!
      1
    • Nee, geremasterde games is pure geldklopperij
      2
    • Sommige games speel ik nog een keer, maar niet allemaal
      10


Recommended Posts

Na een succesvolle stelling van vorige week is het tijd voor een nieuwe stelling. De stelling van deze week luidt: Geremasterde games zijn de moeite waard. Games zoals The Last of Us zijn razend populair en worden door veel mensen opnieuw voor de current gen aangeschaft!

Wat vind jij? Zijn de geremasterde games echt de moeite waard?

Wil jij alle stellingen nog eens rustig nalezen kijk dan hier

Of heb jij misschien zelf een leuke stelling laat het mij weten via een PB

Happy Gaming!

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt eraan welke games het zijn. Ik heb bijvoorbeeld nooit Skyrim gespeeld omdat het spel me niet interesseert. Ik zal dan ook niet de remaster kopen, en zeker niet voor €60. Ik koop alleen remasters van games waarvan ik weet dat het me interesseert. De prijs moet dan ook schappelijk zijn. Ik vind €60+ voor een oud spel met wat betere graphics nogal duur. Wel grappig dat ik dit nu zeg. Ik heb een paar weken geleden de Legacy Edition van CoD Infinite Warfare gekocht om de remaster van MW1 te kunnen spelen... €90. bekdicht.gifbloos.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Het is ideaal voor gamers die de originele versie om wat voor reden dan ook gemist hebben. Zelf zou ik niet zo snel een remaster kopen als ik het spel al eerder gespeeld heb. Je betaalt dan eigenlijk 2x voor hetzelfde spel alleen dan met verbeterde graphics. Dan koop ik voor hetzelfde geld liever een compleet nieuwe game.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt bij mij puur aan de games, want zit niet op elke Remaster te wachten.

Heb The Last of Us, The Nathan Drake Collection en die Heavy Rain/Beyond: Two Souls combo opnieuw gekocht voor de PS4 puur vanwege het feit dat ik deze games graag opnieuw wilde spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een paar maanden terug is Tomb Raider de Definitive Edition uitgekomen gratis voor Xbox tijdens Games with Gold. Ik heb de game 10 minuten gespeeld toen had ik zoiets van nja, laat maar. Zelfde geldt nu met Sleeping Dogs.

Ik heb zelf wel Metro Redux Bundle gekocht, omdat ik de game nooit gespeeld had, maar die is qua gameplay en bugs een zware tegenvaller. Daarvoor de Gears of War Ultimate Edition gekocht (Remaster van Gears 1) deze game heb ik zo'n 50 uren gespeeld en vervolgens weer weggelegd. Voor de rest speel ik weinig Remastered games. Af en toe nog wel games die je vanuit je Xbox360 in je Xbox One kon doen, maar verder niet zoveel.

Link to comment
Delen op andere websites

Laatst is GTA San Andreas geremasterd, het is mooi omdat het dan weer mogelijk is om het spel op meer consoles te kunnen spelen maar het is altijd jammer dat hun er helemaal aan gaan knoeien. De geremsterde versie ziet er te nep uit, dus voor mij is het niet echt de moeite waard om de nieuwe versie van een oude spel te kopen omdat ik mij meestal erger aan de nieuwe dingen in het spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik koop zelf in principe geen spellen meer en als ik het doe is het voor de pc. Mijn broer gaat over de Playstations en koopt in principe geen geremasterde versie, ik ook overigens ook niet. Echt de bekendere titels zoals die van Rockstar willen nog wel eens bij ons opnieuw gekocht worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Remasters zijn in mijn ogen enkel interessant als je het origineel spel nog niet hebt gespeeld en een zo goed mogelijke ervaring wilt. Ik had bijvoorbeeld The Last of Us nooit op PS3 gespeeld. Toen ik een PS4 kocht, heb ik kort erna de remaster van TLoU gekocht tijdens een sale. Ik kon TLoU ook op PS3 kopen, maar waarom zou ik dat doen als ik ook voor de remaster kan gaan?

Als het een spel is dat ik al heb, ga ik echt geen remaster kopen (tenzij het echt veel nieuwe dingen met zich meebrengt, zoals GTA V op PS4/Xbox One/PC). Uncharted: The Nathan Drake Collection zou ik bijvoorbeeld nooit kopen, omdat ik die games al heb voor PS3. Ze voegen ook niet echt iets nieuws toe, dus ik ga er niet opnieuw geld voor neerleggen. Voor mensen die de games nog niet hebben gespeeld of geen PS3 hebben maar wel een PS4, kan die Collection wel interessant zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Remasters zijn in mijn ogen enkel interessant als je het origineel spel nog niet hebt gespeeld en een zo goed mogelijke ervaring wilt. Ik had bijvoorbeeld The Last of Us nooit op PS3 gespeeld. Toen ik een PS4 kocht, heb ik kort erna de remaster van TLoU gekocht tijdens een sale. Ik kon TLoU ook op PS3 kopen, maar waarom zou ik dat doen als ik ook voor de remaster kan gaan?

Als het een spel is dat ik al heb, ga ik echt geen remaster kopen (tenzij het echt veel nieuwe dingen met zich meebrengt, zoals GTA V op PS4/Xbox One/PC). Uncharted: The Nathan Drake Collection zou ik bijvoorbeeld nooit kopen, omdat ik die games al heb voor PS3. Ze voegen ook niet echt iets nieuws toe, dus ik ga er niet opnieuw geld voor neerleggen. Voor mensen die de games nog niet hebben gespeeld of geen PS3 hebben maar wel een PS4, kan die Collection wel interessant zijn.

giphy.gif

approved.png

Ik denk er hetzelfde over.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik koop alleen remasters van games waarvan ik weet dat het me interesseert.

Dat lijkt me inderdaad wel een minimale vereiste, anders ben je maar wat willekeurig aan het kopen :v

***

Vat eigenlijk goed samen hoe ik het zou zeggen. Sommige remasters zijn het waard, anderen niet... en dat hangt af van je oorspronkelijke ervaring met de game en het al dan niet bezitten van een kopie. Anderzijds is het wel zo dat er veel remasters worden uitgebracht wat het aantal nieuwe titels toch een beetje vermindert.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel bij voorkeur de beste versie die van een game beschikbaar is; maar zelden schaf ik een console aan voor één game. Daarnaast wil ik een game hardcopy bezitten. Ik ga geen geremasterde versie kopen van een game die ik al bezit. Zo heb ik slechts een enkele PS2-game gedownload voor mijn PS3.

Link to comment
Delen op andere websites

Goede stelling, maar lastig :)

Ene kant een goede remaster , kan perfect zijn en nog een toegevoegde waarde hebben (mits goed uitgevoerd)

De andere kant , en die weegt voor mij zwaarder is.

Originaliteit in de Game industrie, als blijkt dat remasters even veel geld opleveren als een nieuwe IP dan is het huilen geblazen.

En gezien ik liever developers bezig zie zijn met nieuwe gameplay elementen,dan dat ze met de duizendste shader voor belichten en ultra 8K resolutie`s bezig zijn.

En ja, ookal zou ik graag een Red Dead Redemption remastered edition zien uitkomen , doe mij dan toch maar een compleet nieuwe serie.

Maar ja , dat kost een stuk meer geld dan ergens uit een stoffig hoekje een engine/scripts/animatie`s etc te halen en daar een sponsje en een sopje overheen te knallen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Remasters zijn er vooral om die letterlijke generatiekloof bij consoles te overbruggen en spelers nog eens extra te laten betalen voor een spel dat ze al hebben, maar dat niet meer werkt op hun huidige systeem. Aangezien ik exclusief op PC speel heb ik daar geen last van. Soms worden remasters zelfs gratis ter beschikking gesteld (bv. The Vanishing of Ethan Carter Redux) en soms doen mods van gebruikers het beter dan de studio zelf (Skyrim).

Link to comment
Delen op andere websites

Remasters zijn er vooral om die letterlijke generatiekloof bij consoles te overbruggen en spelers nog eens extra te laten betalen voor een spel dat ze al hebben, maar dat niet meer werkt op hun huidige systeem. Aangezien ik exclusief op PC speel heb ik daar geen last van. Soms worden remasters zelfs gratis ter beschikking gesteld (bv. The Vanishing of Ethan Carter Redux) en soms doen mods van gebruikers het beter dan de studio zelf (Skyrim).

Je eerste zin is al fout, je bent niet verplicht om een remaster te kopen, je 'oude' versie doet het gewoon prima hoor.

Je hebt alleen een probleem als je je oude console weg doet, maar normaal gesproken leg je de games dan ook niet in de kast maar verkoop je ze.

Heb je weer geld om je remastered te kopen indien je die interessant genoeg vindt, The Last of Us remastered kocht ik een jaar terug voor 20 euro dus wat dat betreft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...