Jump to content

Schaduwprobleem


strontmongol

Recommended Posts

Ik heb sinds kort een GTX 1060,

alle games spelen geweldig.

Behalve GTA V, de schaduwen zien er slecht uit en worden meestal pas scherp als ik er dichtbij sta.

Ook krijg ik soms schaduwen zoals op de foto waarover ik mij wat zorgen maak.

Heeft iemand dit ook en kan ik het oplossen?

post-146062-0-58054300-1483741268_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Je hoeft je iengeval geen zorgen te maken , heb het zelfde effect met schaduwen op een GTX980.

Ik kan niet de precies de theorie uitleggen maar, zover ik weet is het de manier waarop de engine schaduwen renderd en hun shader code voor schaduwen voor preformance wel goed is alleen voor kwaliteit een stuk minder.

Vanwege preformance hebben ze een techniek die ervoor zorgt dat vanaf een bepaalde afstand de schaduwen weinig tot geen detail hebben, kom je dichterbij dan veranderd het.

Ook leuk detail , switch naar first person en je zou het verschil zien vanwege een andere afstand/of shader voor first person.

Oplossingen zijn er dusver nog niet, gezien het shader based is en daar weinig tot geen personen zover ik weet mee bezig zijn.

Heb hier wel een ander shader systeem draaien voor de schaduwen , een combinatie van AMD & Nvidia maar die moet ik nog verder testen om te kijken of de boel stabiel blijft met de laatste update`s

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...