Jump to content

Waar moet Rockstar Games met de volgende GTA op focussen?


Michael

Recommended Posts

Met het idee dat het wellicht niet zo lang zal duren voordat we misschien iets zullen horen over de nieuwe Grand Theft Auto, vroeg ik mij af waar Rockstar Games met de volgende GTA op moet focussen? Ik denk dat ik zelf nu wel een klein beetje zat ben van de heists en het hele idee van het neppe San Andreas, het was gewoon uiteindelijk vervelend aan het worden om steeds heists te doen, wat wel eigenlijk een beetje het belangrijkste punt was van Grand Theft Auto V.

Link to comment
Delen op andere websites

De heists op zich waren een leuk idee. In het verleden zijn overvallen altijd succesvolle missies geweest in GTA (zie bijvoorbeeld Breaking the Back at Caligula's en Three Leaf Clover). Ik vond alleen dat het beter uitgevoerd had kunnen worden in GTA V. Ze hadden je de complete vrijheid moeten geven over hoe je de heists wilt uitvoeren. Echter geven ze je maar twee opties: Stealth of met grof geweld. Maar dat zijn in ieder geval al meer opties dan we in het verleden hebben gezien.

Zelf hoop ik weer op de terugkeer naar een maffiaverhaal. Of in ieder geval iemand die voor verschillende criminelenorganisaties moet werken zoals Niko Bellic. Dus weer de focus op het omleggen van rivalen. Ook ik hoop weer dat we één protagonist krijgen. Het was op zich leuk in GTA V maar ik kon me niet echt inleven in de personages omdat je telkens wisselde. Verder vond ik de verhalen van Michael, Trevor en Franklin ook niet echt boeiend. De heists waren duidelijk de focus.

Link to comment
Delen op andere websites

Een online modus die niet draait om microtransacties.

Dit vind ik eigenlijk het aller belangrijkste. Verder zou ik toch weer de focus willen hebben op een beter verhaal. Online moet er zeker zijn, maar niet dat het een uitgebalanceerd proces wordt en er enkel (een) grote DLC('s) komen. Daarnaast vind ik de setting van de GTA een cruciaal punt voor het slagen van het spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk dat het simpel te voorspellen is:

In GTA IV kwamen we in aanraking met de diamanten en Russische gangsters in Liberty City. Net of diamanten zo belangrijk zijn. Zelfs in TBoGT en in TLaD draaide het om diamanten. Van de intro van GTA IV tot Diamonds are a girls best friend. Al is Niko wel de handyman voor een beetje geld, 9 van de 10 keer is het een operatie die op de een of andere manier verbonden staat aan de diamanten.

In GTA V draaide alles om geld en luxe in glamour stad Los Santos. Met een zestal aan overvallen was geld het hoofddoel. Verder zijn er ook nog eens extra winkels in vergelijking tot IV om te overvallen. Geld transports als random events en opdrachtgevers als Devin Weston die je een flinke som geld belooft. Plus 3 personages om nog eens uitgebreider te werk te gaan.

Wat ik denk dat GTA VI is simpel. Drugs, drugs en nog meer drugs. En dan uiteraard in Vice City. Ik hoop deze keer op 1 of maximaal 2 karakters, omdat de story anders te chaotisch is om te kunnen volgen. Verder duim ik voor van die wacko opdrachtgevers en vette missies. In de drugs wereld kan het gaan van vies drugsdealertje naar machtige drugsbaron. Natuurlijk wel een andere uitkomst dan dat we in GTA Vice City zagen, maar als Vice City onze setting is kan R* er zeker iets moois van maken. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk had je wel de Heists in V en het uithangen van een bezorgjongen in IV, maar voor mij was het overheersende thema in IV de 'American Dream', terwijl dat in V de 'American Reality' was. In dat opzicht vind ik de twee games wel mooi complementerend aan mekaar. Ik weet niet echt wat R* met VI zou moeten doen om er een mooi vervolg aan te geven en toch uniek te blijven, dus ik denk eigenlijk dat ze wel terug in de tijd moeten. En aangezien we nu zowel Liberty City en Los Santos hebben gehad, resteert toch echt Vice City wat toegevoegd dient te worden aan de "HD-era". Aangezien het parodiëren van de hedendaagse maatschappij nu wel genoeg gedaan is met de laatste 2 games, zie ook ik wel een jaren '80 setting zitten met een heersend thema van je eigen empire maken smile3.gif

Carcer City zou voor mij ook nog altijd een aangename verrassing zijn :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...