Jump to content
JasonStatham

Cijfers Take-Two: GTA V inmiddels meer dan 75 miljoen keer verkocht!


Afgelopen nacht hield Take-Two Interactive haar driemaandelijkse aandeelhoudersvergadering. De eerste vergadering van het jaar stond zoals gebruikelijk in het teken van het derde fiscaal kwartaal (1 oktober t/m 31 december) van 2016. Zoals altijd werd er vlak voor de vergadering een overzicht uitgegeven met de fiscale gegevens van dat kwartaal.

 

 

 

Take-2-Logo-Wallpaper.jpg

 

 

Daaruit bleek des te meer dat er geen einde lijkt te komen aan het succes van Grand Theft Auto V, want de game is inmiddels meer dan 75 miljoen keer verkocht! Rockstar blijft nog steeds de Online-component van de game ondersteunen en ondanks dat de initiële release van de game ruim 3 jaar geleden was, doet het nog steeds bovenaan mee in de verkoopcijfers van videogames. Met dit aantal staat GTA V op de 4e plek van meest verkochte games en heeft het alleen nog Tetris, Minecraft en WiiSports voor zich te dulden.
Verder gaf T2 aan dat de omzet gedurende dit kwartaal gelijk was aan $ 476,5 miljoen, een stijging van 15% t.o.v. hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Opmerkelijk is hoe groot de digitale inkomsten bedragen, maar liefst $ 240,2 miljoen.

39% van deze inkomsten waren het gevolg van wat Take2 omschrijft als “terugkerende consumentenuitgaven”, waarmee het virtuele in-game valuta’s, microtransacties en DLC beschrijft. Dat komt neer op ruim $ 93 miljoen. Hoeveel hiervan afkomstig is van de beruchte Shark Cards uit GTA Online, is niet nauwkeurig te bepalen. Ook andere T2 games, zoals NBA2K17 en WWE2K17 kennen dergelijke microtransacties en daarnaast hebben games als Mafia III en WWE2K17 een Season Pass die toegang verschaft tot toekomstige DLC’s.

 

Red Dead Redemption 2
Het vervolg in de Red Dead franchise komt in het verslag tweemaal kort ter sprake. Het aankondigen van de game wordt herhaald, waarbij de game wordt omschreven als een “episch verhaal over het onvergeeflijke hartland van Amerika” met een “grote en atmosferische open wereld die de fundering zal bieden voor een gloednieuwe online ervaring”.

Tot slot wordt het spel nog een keer genoemd bij de management reacties, waarbij er wordt aangegeven dat Take-Two zich in een uitstekende positie bevindt met een langetermijnvisie die zal resulteren in nog gezondere bedrijf, mede te danken aan Red Dead Redemption 2.

 

Bron: Het volledige verslag, Take-Two Interactive Software, Inc. Reports Strong Results for Fiscal Third Quarter 2017 (7 feb)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik had toch wel verwacht dat er dit jaar nog een einde zou komen aan GTA Online. Helaas, want van mij mogen ze de updates wel eens stopzetten. Verder natuurlijk mooie cijfers. Toch ongelooflijk als je ziet hoeveel geld ze verdienen aan microtransacties. Geen wonder dat ze ermee doorgaan. :puh: 

 

Laat ze nu maar komen met de RDR2 info, ik zit er klaar voor. :eten:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben ook zeer benieuwd naar Red Dead Redemption 2. Jammer dat het zo lang duurt, maar ik begrijp dat een nieuwe game bouwen vele jaren duurt. Dat het steeds langer duurt laat ook zien dat we niet van Rockstar Games kunnen verwachten dat ze elke paar jaar een nieuwe game uit brengen.

 

Al had ik wel nog gehoopt op een serieuze GTAV DLC. Die is er helaas nooit gekomen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

9 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

$ 93 miljoen. Hoeveel hiervan afkomstig is van de beruchte Shark Cards uit GTA Online, is niet nauwkeurig te bepalen. Ook andere T2 games, zoals NBA2K17 en WWE2K17 kennen dergelijke microtransacties en daarnaast hebben games als Mafia III en WWE2K17 een Season Pass die toegang verschaft tot toekomstige DLC’

We moeten er geen doekjes om winden. Al die andere spellen samen vertegenwoordigen misschien 15% van dat bedrag. Hou er ook rekening me dat dit kwartaal cijfers zijn, dus op jaarbasis is het nog eens x4. Alles bij elkaar genomen zo'n 300 miljoen per jaar. Het spel is nu iets meer dan 3 jaar op de markt. Ter referentie: GTA V heeft 137 miljoen gekost om te maken. Denk daar maar eens over na. Micro-transactions is echt de meest verachtelijke strategie die die gaming industrie ooit bedacht heeft. Ik kan het nog begrijpen in een free-to-play, maar het hoort niet thuis in een spel waar je al zestig euro voor hebt betaald.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Altijd leuk om dit soort verslagen door te spitten. Had er deze week niet echt tijd voor, misschien dat ik het later wel even wat dieper ga bekijken. Dit is in ieder geval een mooie samenvatting. Ja, wat moet ik erover zeggen. Het zijn mooie bedragen die ze binnen halen. Ik vind het vooral bijzonder dat een spel zo lang mee gaat. Had eigenlijk wel gedacht dat het in de neergangsfase zou zitten. Het is wachten op het moment dat de ideeën op zijn en om eerlijk te zijn denk ik wel dat dat moment binnen nu en een half jaar gaat komen. Uit verschillende bronnen heb ik vernomen dat Leslie Benzies eigenlijk altijd het brein is geweest achter Online en dat hij voornamelijk van de updates de grote heeft bedacht. Een van de gebroeders Houser was er eerst niet zo'n voorstander van, totdat hij hoorde dat er flink geld mee te verdienen was. Naar mijn idee straalt de gierigheid er inmiddels vanaf.

 

Moet eerlijk zeggen dat ik daardoor Rockstar niet meer zo goed vind als voorheen. Voorheen draaide het om een mooie game neer zetten en nu is het gewoon koeien melken. Maar goed Benzies en alle mensen die nauw met hem samen werkten zijn inmiddels ontslagen dus ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken met een nieuwe game. Gaan we nog steeds de kwaliteit ervaren zoals we dat voorheen deden? Stiekem hoop eigenlijk ook weer even van niet, want dat zal ze daar weer wakker schudden. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

21 uur geleden, Bassieboy35 zei:

Moet eerlijk zeggen dat ik daardoor Rockstar niet meer zo goed vind als voorheen.

Ik heb toch wel het idee dat dergelijke beslissingen vooral vanuit de top worden gemaakt en R* daarover minder te zeggen heeft dan men denkt. Een paar uitzonderingen buiten beschouwing gelaten, zetten ontwikkelaars de belangen van aandeelhouders boven die van de gamers.. :-(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind het nog te vroeg om te zeggen of Rockstar beter/minder goed is geworden op basis van één game. Het is natuurlijk logisch dat R* het succes van GTA V gebruikt om zo veel mogelijk geld binnen te rijven. Ik denk dat elk bedrijf dat wel zou doen. Hopelijk gebruiken ze dat geld terug om kwaliteit games te maken. Red Dead Redemption 2 zal een beter zicht geven op de vraag of R* terug voor kwaliteit gaat of enkel voor het geld.

Bewerkt: door Platypus

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Absoluut, dat moeten we aanzien. Persoonlijk denk ik van wel, maar dat kunnen we pas zeggen na wat nieuwe games waar er geen invloed meer van Benzies was. Ik doel voornamelijk op de zure appel die je proeft als je zo om gaat met je medewerkers. Schandalig, kan het niet anders beschrijven. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...