Jump to content
PrioX

Leslie Benzies opent gamestudio in Budapest


Eerder konden wij jullie al melden dat Leslie Benzies sinds zijn vertrek bij Rockstar Games een eigen gamestudio heeft opgericht en handelsmerken voor games heeft vastgelegd. Wie nog steeds denkt dat dit een klein projectje is komt bedrogen uit. Benzies opent namelijk een derde studio in Budapest die aan de game Everywhere zal meewerken. De twee eerder opgerichte studio's bevinden zich in Los Angeles en Edinburgh. 

 

small.everywhere.jpg.4576eac82bfa4230a02

 

De studio in Budapest wordt geleid door Kristoffer Waardahl, voormalig hoofd van Crytek Hungary. Waardahl heeft o.a. meegewerkt aan Ryse: Sons of Rome, The Collectables en Crysis Warhead. Ook zijn er al enkele ervaren gameontwikkelaars gevonden die ervaring hebben in het maken van AAA-, mobiele- en VR-games. 

 

Wanneer Everywhere uitkomt is nog niet bekend. Het spel zal gebruik maken van de Amazon Lumberyard engine en zal net als GTA een open wereld game worden. 

 

Bron: Gameindustry.biz

 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Aangezien Rockstar Games endere (ex) oude rotte van Rockstar Games lijkt te rekruteren en daadwerkelijk aan een serieus plan begint lijkt het er op dat dit idee zowaar gaat slagen. Meestal vallen dit soort plannen in het water door tekort aan geld en mensen. 

 

Gezien Leslie Benzies een leuke hoeveelheid geld heeft denk ik dat er zowaar een mooi spel op de markt gaat komen.

 

Ik hoop dat het spel vooral een serieuze en mooie game wordt met een grote open wereld. Laten we afwachten of Rockstar Games zowaar kwalitatieve concurrentie krijgt. Spellen als Saints Row zie ik toch als niet serieuze grap, maar iets als Watch Dogs kwam al goed in de buurt als mooie game op R* niveau.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De man heeft duidelijk flinke aspiraties. De tijd zal het leren of er daadwerkelijk wat moois uit voort vloeit.

 

5 uur geleden, Joriz zei:

Laten we afwachten of Rockstar Games zowaar kwalitatieve concurrentie krijgt. Spellen als Saints Row zie ik toch als niet serieuze grap, maar iets als Watch Dogs kwam al goed in de buurt als mooie game op R* niveau.

Ik kan me niet voorstellen dat het echt zal concurreren met Rockstar of GTA. R* zit simpelweg op een eenzame hoogte in hun genre door een niveau van kwaliteit te leveren die tegelijkertijd ook een geweldig grote doelgroep weet te bereiken. Ze zijn veel minder aantastbaar door andere ontwikkelaars en hun games dan bij de meeste doorsnee AAA releases het geval is. Watch_Dogs 2 bijvoorbeeld heeft ondergepresteerd volgens Ubisofts cijfers van vanmiddag en ontbreekt in zo'n beetje alle topverkooplijst.

 

5 uur geleden, Phoenyxar zei:

Is er verder al veel bekend over Everywhere? Vind het verder wel al vrij uniek dat hij zo snel al drie studio's heeft opgetrokken.

Weinig, Dit artikel biedt wel enige inzicht en verder is er de website: http://everywhere.game/

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...