Jump to content

Game Nieuws - #2


NickOwnage

Recommended Posts

2gVM3N5.png   

Logo door 3L1077

 

Het is alweer maart en dat betekent weer een nieuwe Game Nieuws. Met vandaag: No Man's Sky wint een Award, Vermijd het Aquarium bij de Switch en geen Betá voor Mass Effect: Andromeda. Wij zijn Ezra24rct4, FrankyFourFingers en NickOwnage en welkom bij Game Nieuws.

 

No Man’s Sky wint een award… Maar niemand was er om 'm op te halen :7

Tegen alle verwachtingen in won Hello Games de ‘Innovation Award’ bij de laatste Game Developers Conference voor het weekend. De game die zeker niet gauw vergeten zal zijn en bij vele nog goed gegrafeerd staat als de reden waarom je niet moet pre-orderen en hoe gevaarlijk hype kan zijn voor een product, wist toch nog onder game ontwikkelaars een prijs binnen te halen. Echter hadden de ontwikkelaars van Hello Games dit zelf ook totaal niet verwacht en op het moment dat ze naar het podium werden geroepen om hun award op te halen, zaten ze kennelijk elders gezellig te dineren. Niemand van het team verwachtte iets te winnen; dat zal de eerste waarheidsgetrouwe opmerking zijn van de makers van “One Man’s Lie”.

 

Game of the Year werd overhandigd aan Blizzard voor Overwatch, geen verassing daar, aangezien zo een beetje alle GotY awards van 2016 naar of Overwatch of Uncharted 4 zijn gegaan. Laatstgenoemde won de award voor ‘Best Technology’, terwijl Inside ervandoor ging met ‘Best Audio’ en ‘Best Visual Art’.

 

Microsoft kondigt Xbox Game Pass aan

Onlangs heeft Microsoft de Xbox Game Pass aangekondigd, een abonnements-dienst voor de Xbox One die toegang zal verschaffen aan ‘meer dan honderd games’. MS zal met grote uitgevers samenwerken en maandelijks zowel games toevoegen als verwijderen uit het beschikbare aanbod. Een speler zal gebruik kunnen maken van de gehele game-catalogus voor zolang hij abonnee zijn. Verder geven ze aan dat een Xbox Live Gold niet noodzakelijk is voor dit aanbod. Dit Netflix-achtige fenomeen is een sterke reactie van Microsoft op het PS Now van Sony, maar weet zich te onderscheiden op een aantal cruciale aspecten:

 

- Het grootste en meest belangrijke verschil is het feit dat games worden gedownload naar de harde schijf van de Xbox, waar bij PS Now de games echter gestreamd worden, iets wat met een hoop probleempjes komt zoals een vergrote input latency.

- Het aanbod zal bestaan uit zowel Xbox One als Xbox 360 games, daarentegen is het aanbod van PS Now beperkt tot PS3-games.

- De Xbox Game Pass zal in de VS $ 9,99 kosten, ruim lager dan de prijs van PS Now welke in Nederland 17 euro bedraagt. Echter biedt PS Now een aanzienlijk groter aanbod (350+ games).

 

Onderstaande afbeelding in de spoiler geeft al een aantal titels prijs die beschikbaar zullen zijn met Xbox Game Pass, waaronder Halo 5, Mad Max en Fable III. Zie jij de service wel zitten en ben je van plan om abonnee te worden zodra Xbox Game Pass hier verschijnt en de beschikbare titels bekend zijn? Laat het weten in een reactie.
 

 

 

2001422049.jpeg


 

Een nieuwe Avatar-game is in ontwikkeling

Iedereen is nog wel bekend met Avatar, de bioscoopsensatie van 2009 die veel lof wist te krijgen voor haar spectaculaire visuele triomf. Ubisoft heeft aangekondigd dat er een game op komst is. Niet de eerste, want destijds in datzelfde jaar verscheen er al een, echter wel eentje die veel weg had van een zogenaamde “cash-grab”. Het spel viel bij velen tegen en wist weinig van die Avatar-magie waar te maken. Ubisoft mikt dit keer echter op meer, aangezien het The Division-team op de klus is gezet en er nauw samengewerkt zal worden met filmstudio’s. Onderstaande video laat zien met wat voor enthousiasme de ontwikkelaars dit project tegemoet gaan.

 

 

 

 

 

 

 

Mass Effect: Andromeda krijgt toch geen bèta
De ontwikkelaars van Mass Effect: Andromeda heeft bekend gemaakt dat er toch geen bèta voor Mass Effect: Andromeda' multiplayer zal komen. Dit komt omdat de bèta te dicht bij de release is, en omdat er eerder al meerdere Alpha-testen zouden zijn geweest.
 

Citaat

Sorry we won't have [a multiplayer technical test], I know many were looking forward to it (as were we). Long story but right decision for how close we are to [going] live. Mass Effect: Andromeda multiplayer has had the most [extensive] user testing we've ever done.

Statement van BioWare over het cancelen van de bèta.

 

Voor iedereen die hèèl erg uitkeek naar de bèta: Er zal op PAX East een versie van de multiplayer te spelen zijn. Mass Effect: Andromeda ligt vanaf 23 maart in een gamestore bij jou in de buurt! 

 

Sleeping Dogs wordt verfilmd
Een film over hackers? Nee, dit is dat ene andere spel dat veel beter was en zich in Hong Kong afspeelt. Het spel van het inmiddels opgeheven United Front Games zal een eigen film krijgen, die gemaakt zal worden door Original Film en DJ2 Entertainment. De hoofdrol is voor Donnie Yen, ook wel bekend van films al Star Wars: Rogue One en xXx: Return of Xander Cage. Als het verhaal hetzelfde is als in het spel kunnen we rekenen op een hele hoop actie, races en martial-arts gevechten. 
 

Vermijd Aquariums en Wifi apparaten bij Switch
De hype is real bij de Nintendo Switch, maar is iedereen er wel zo blij mee? Een aantal gebruikers meldt dat het scherm van de Switch begint te krassen als je hem vaak uit het dock haalt. De JoyCon's storen sinds dag 1, zelfs nadat er updates uitgekomen zijn. Nintendo kondigde zelf aan dat het systeem uit de buurt moet blijven van wifi apparaten, kabels en ja.. zelfs aquaria. De Switch is een heel gevoelig apparaat, zo blijkt het. Vele gebruikers zijn zeer ontevreden over dit product en vonden dat de release beter uitgesteld had kunnen worden. Verschillende consoles zijn wederom te koop aangeboden op verschillende tweedehands verkoop sites. 

Nick's Switch/Zelda Review van Week 1
Afgelopen vrijdag was het zover en na mijn werk ben ik snel naar de winkel gereden om mijn eigen exemplaar daar op te halen. Eenmaal thuis aangekomen aangesloten en begonnen aan The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Ik had zelf geen last van alle bovengenoemde problemen. Mijn switch staat op ongeveer een halve meter van allerlei wifi-apparaten, tv's, Xbox360 en Xbox One. De Switch bevalt heel goed, alles werkt naar behoren en ziet er goed uit. Ik moest eerst heel erg wennen aan de kleine controller, maar daar ben ik na 20 uur spelen wel aangewend geraakt. De Switch bevalt prima dus, maar Zelda is een lichtelijk ander verhaal. Het spel begint fantastisch en er is genoeg te ontdekken.

Voor de beginnende Zelda-speler is het hier en daar onduidelijk. Je begint aan de game en krijgt een aantal missies. Een daarvan is al gelijk "Red Prinses Zelda." (Ik ben gewend om naar de Endgame toe te bouwen en als laatst pas zo'n missie te krijgen). Ik ben eerst de wereld gaan ontdekken en kwam gelijk al in een wereld uit waar mijn vijanden zeer sterk waren en mij met gemak konden vermoorden. Enfin, na ongeveer 10 uur en wat ontdekkingsreizen achter de boeg te hebben, besloot ik onwetend om de Prinses te gaan redden.

  Inhoud verbergen

 Ik kon vele Wachters met gemak omzeilen en na een zoektocht van ongeveer 2 uur (en vele deaths) eindelijk bij het Kasteel aangekomen, waar ik een grote eindbaas moest verslaan, maar dat is nooit gelukt.

Uiteindelijk alle hele sterke wapens opgeslagen in mijn inventory en verder met de wereld ontdekken. 

Zelda is een hele vrijblijvende game, waarbij je in mijn ogen (teveel) vrijheid hebt, zonder een echte goede richtlijn. Ik heb op dit moment de halve wereld ontdekt, maar wel al sterk het idee dat ik alles heb gezien. Het spel is geweldig en de gameplay is ook erg goed, maar je hebt teveel vrijheid. (Ik ben nog niet tegengekomen dat ik een zijmissie krijg waar ik naar een stukje bos wordt gestuurd waar ik nog niet geweest ben) Maar ik blijf rustig doorspelen.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Switch-gebeuren is wel een beetje bizar! Adverteer je je apparaat voor gebruik overal waar je bent, moet je toch uitkijken voor wi-fi apparaten? :cab:

 

 

12 uur geleden, NickOwnage zei:

Een film over hackers? Nee, dit is dat ene andere spel dat veel beter was en zich in Hong Kong afspeelt

Zeker waar, Sleeping Dogs zal altijd een gerespecteerde game blijven. Het bewandelt die fijne lijn tussen gekkigheid met toch een grote portie van serieusheid en een realistisch verteld verhaal, waar zoveel games falen :)

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 6-3-2017 om 20:15, NickOwnage zei:

Microsoft kondigt Xbox Game Pass aan

Ik denk dat het succes van dit principe zal samenhangen met de games die ze zullen aanbieden. Wat ik als zeer positief zie is dat de game volledig wordt gedownload, en dat je 'm met korting kan aanschaffen als ie goed bevalt. Verder is het natuurlijk mooi voor hen die geen Gold hebben, dat ook zij hier gebruik van kunnen maken.

 

Op 6-3-2017 om 20:15, NickOwnage zei:

Sleeping Dogs wordt verfilmd

Tja, een verfilming van een game. Naar mijn idee valt het toch vaak tegen; niet de gehele game kan verfilmd worden, veel dingen worden toch anders weergegeven dan dat ze in de game zijn, etc. Maar goed, wellicht kunnen ze er iets moois van maken. Aan de game ligt het niet, Sleeping Dogs is een van de betere games die ik ooit gespeeld heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...