Jump to content

De Moordzaak


JasonStatham

Recommended Posts

De Moordzaak

 

Ontwikkelaar: X
Uitgever: OM
Genre: Serious game, RPG
Platforms: PC
Aantal spelers: 1
Release: Vandaag

Trailers: X

 

 

Er is een moord gepleegd, los jij ‘m op? In de serious game De Moordzaak, ben jij de officier van justitie en geef je leiding aan het onderzoek door de politie. Wie betrek je er nog meer bij om de zaak op te lossen? Geef je het Nederlands Forensisch Instituut opdracht om sporen te onderzoeken? Vraag je toestemming aan de rechter-commissaris om de telefoon van de verdachte te tappen? Wanneer heb je genoeg bewijs en beslis je om de verdachte aan te houden? Kortom: jij neemt belangrijke beslissingen om er voor te zorgen dat de verdachte voor de rechter komt.

Deze serious  game is gebaseerd op een echte zaak en laat in grote lijnen zien wat er komt kijken bij een moordonderzoek. Officier van justitie Gabrielle Hoppenbrouwers neemt je aan de hand van een aantal vragen in het spel mee door de verschillende fasen van het onderzoek. Door de game krijg je inzicht in het werk van de officier van justitie en ervaar je de complexiteit van het werk. Ook zie je in grote lijnen hoe het OM samenwerkt in zo’n onderzoek met de politie, het NFI, Opsporing Verzocht en het Pieter Baan Centrum. /Blikopnieuws

 

Speel het spel >>HIER<<

 

Wel lachen voor een keertje, maar sommige antwoorden zijn echt tenenkrommend slecht of gewoonweg flauw :7

 

Met elke goed beantwoorde vraag scoor je 10 punten, 40 vragen in totaal. Ik zelf had er 340. Laat jou score weten in een reactie (gelieve met een screenshot), dan wordt die opgenomen in de ranglijst. Ik verwacht niet lager dan 400 van @Guardian1980 en @NicolaB 0_0

 

Forumlid Score
FrankyFourFingers 340
... ...

 

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, ik loop meteen vast.

 

"jij bent OvJ. Je hebt een piketdienst in de nacht. Je wordt gebeld door de politie. Er wordt een opsporingsteam geformeerd. Jij geeft leiding aan het onderzoek. Wat doe je?

 

Aangeven welke sporen vrijgesteld moeten worden: Doen / Niet doen"

 

WAT DACHT JE VAN EERST FF VRAGEN WAAROM DIE LAMLUL VAN DE PLIESIE ME MIDDEN IN DE NACHT WAKK...

 

Nee, ik zou zeggen: brief me in, copper. En goed graag. Tot die tijd doe ik niets. Aan zo'n halfbakkend fimpje heb je echt helemaal niks. Informeer me en ik zal nagelang besluiten.

 

Ook leuk trouwens dat het lekker licht is bij het OM in de nacht.

 

Je kan ook gewoon niet beslissingen onderbouwen ofzo. -,-

 

Nog zo eentje:

 

Het NFI rapporteert de doodsoorzaak blabla... wat doe je met deze informatie?

 

Je houd het geheim? Lijkt me niet. Belangrijke info om te delen aan de juiste actoren lijkt me, niet tussen jezelf en het NFI houden.

 

Wat zegt dit rotspelletje: hou het maar geheim. Who cares of het onderzoek er door vordert. Lullo's van het OM denken zeker dat een OvJ een rechercheur is... Niet deze OvJ!

 

240_F_127160174_8U0VjPpUzYsJsWSxdGvtQjjS

 

Nee, deze OvJ zet z'n telefoon uit, roept 'F*ck Consignatiedienst!', neemt een slaapmutsje; geniet van het moment en valt drna in slaap op z'n stoel...

finest-scotches-in-san-diego.jpg

 

Link to comment
Delen op andere websites

Even zien, het regent als een malle, en de officier wordt echt niet gebeld op het moment dat de eerste agent ter plaatse is. En dan moet ik als OvJ gaan vertellen dat ze sporen veilig moeten gaan stellen? Leuk spel OM, maar je slaat de plank wel een beetje mis.

 

De OvJ is weliswaar de leider van het onderzoek, maar in de realiteit zegt ie vooral "ja is goed" tegen het rechercheteam, tenzij er daadwerkelijk wettelijke bezwaren zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, Guardian1980 zei:

Even zien, het regent als een malle, en de officier wordt echt niet gebeld op het moment dat de eerste agent ter plaatse is. En dan moet ik als OvJ gaan vertellen dat ze sporen veilig moeten gaan stellen? Leuk spel OM, maar je slaat de plank wel een beetje mis.

 

De OvJ is weliswaar de leider van het onderzoek, maar in de realiteit zegt ie vooral "ja is goed" tegen het rechercheteam, tenzij er daadwerkelijk wettelijke bezwaren zijn.

Ja, echt eh >.<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...