Jump to content

Welke GTA HUD is de beste?


PrioX

Recommended Posts

GTASA_HUD.jpg

 

Elke GTA heeft zo zijn eigen HUD (Head-up display). Hierin staat in welk voertuig je zit, in welk gebied je bent, hoeveel geld je hebt, je levens, je wapens, de radar, en vaak ook de tijd. 

 

Maar welke GTA heeft nu eigenlijk de beste HUD volgens jou en waarom? 

 

Ik persoonlijk vind de HUD van GTA V het fijnste. De radar is makkelijk af te lezen, zeker door het 3D effect. Daarnaast zit je beeld niet al te vol met informatie. De tijd lees je op je telefoon of via het menu, je geld is niet altijd zichtbaar en je wapens zijn alleen zichtbaar wanneer je het wapenwiel tevoorschijn haalt. Daarnaast zijn je levens/armor onder de radar geplaatst waardoor het niet te veel ruimte in neemt. Dit vond ik ook in GTA IV fijn. 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf vind ik de IV-Hud de beste. Het had die van V geweest, die kent immers een handjevol meer informatie dan diens IV-tegenhanger, als de game een beter leesbaar font had gebruikt. Het is niet onleesbaar, maar het is net iets te cursief en te non-standaard zodat je af en toe toch niet zeker bent van wat er eigenlijk staat. Verder vind ik het wel leuk dat alle games uit de III-era een zeer gelijkaardige HUD kennen, dat schept toch een zekere eenheid tussen de games.

 

Wat ik vooral goed vond aan de IV- en V-HUDs is het feit dat je ze kunt oproepen. De straat, de wijk, je geld... allemaal onzichtbaar, tot je het oproept, toch handig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Op 2017-5-18 om 10:43, Phoenyxar zei:

als de game een beter leesbaar font had gebruikt. Het is niet onleesbaar, maar het is net iets te cursief en te non-standaard zodat je af en toe toch niet zeker bent van wat er eigenlijk staat.

Nu ik dit lees moet ik je daar ook wel gelijk in geven. Voornamelijk toen GTA V net uit was en ik nog niet de namen van de voertuigen wist was het wel lastig om zo nu en dan de teksten te lezen, datzelfde geldt voor gebieden. Ditzelfde had ik trouwens ook bij GTA SA. Sommige letters waren best moeilijk te lezen. 

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat voor SA ook wel meespeelt dat de game al +12 jaar oud is en veel van ons de game hebben gespeeld op schermen met een te lage resolutie voor de tekst. Maar de letters stonden vaak heel dicht op mekaar, dat is waar (er zijn zo meerdere plaatsnamen waar ik achteraf achter kwam dat ik er een letter fout in las).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was op zich wel tevreden met health en armor in digits zoals GTA 3 en VC. Voor de rest is het natuurlijk mooi dat je in GTA 5 een goed tabblad en een goede weaponwheel hebt. Voor de rest vond ik in MTA de console wel nice, dat mis ik wel een beetje in online.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...