Jump to content

[PC] Eerste PC


.Nicole.

Recommended Posts

Hoi allemaal!

 

Ik ben weer even terug! Want ik heb jullie hulp nodig! Een vriendin van mij wil (eindelijk) een pc kopen, ze heeft nu een oude laptop waar bij het spelen van Sims 4 de laptop steeds uitvalt (weinig voeding voor videokaart) Ze wil graag een PC kopen, maar weet niet wat ze moet hebben. Ik kon hier en daar wel wat helpen, maar om eerlijk te zijn weet ik ook niet alles.

Budget: 500 euro max

Doel: Gamen, spellen als Sims 4 en Sims 3 met alle uitbreidingspaketten! Dit hoeft allemaal niet op ultra, want ze is low-instellingen gewend

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Dit maakt op zich niet echt uit

Benodigde randapparatuur: geen

Besturingssysteem: Windows 10

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ik heb nog een Crosair ventilator (120cm) over, AMD FX 8350 CPU cooler, Intel stock CPU cooler en 500 GB HDD opslag

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Azerty of Alternate

Extra koeling (voor overklokken)?:

 

Wat zouden jullie adviseren? Ik hoor graaag wat jullie denken! Alles nieuw? Samengesteld, kant en klaar? oude onderdelen hergebruiken?

Link to comment
Delen op andere websites

Een beetje krap budget. Windows alleen al kost 100 euro. Bedenk ook dat als je de schijf wilt hergebruiken het besturingssysteem niet door het bedrijf geïnstalleerd kan worden. Ik denk dat een setup met een Pentium G3260 en een GTX 1050 wel mogelijk moet zijn. Ik zal straks eens kijken voor een configuratie.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou het kunnen overwegen om voor een OEM licentie te gaan van windows, deze zijn rond de 20 euro (https://tweakers.net/pricewatch/453556/microsoft-windows-10-pro-nl-64bit-oem.html) Officieel zijn deze voor bedrijven die PC's in elkaar zetten, en je zult ook geen directe (gratis) support van Microsoft mee krijgen. Maar Microsoft maakt zich daar niet heel druk om. https://www.howtogeek.com/198358/whats-the-difference-between-the-system-builder-and-full-version-editions-of-windows/

Link to comment
Delen op andere websites

Idd een krap budget. Misschien dat de nieuwe AMD AM4-CPU's + AMD RX460 hier nuttig kunnen zijn. Ik zal proberen met dat een lijstje te maken.

 

EDIT: Ik heb geprobeerd om een lijstje te maken, duurde alleen ff voordat ik doorhad dat je geen HDD meer nodig had :puh:

 

Anyway, misschien niet het beste van het beste, maar het is onder de €500. Ik zou het nog niet meteen bestellen, want er is een grote kans dat het lijstje van BB met een Pentium G3260 wat beter functioneert met gaming. 

 

CPU: AMD Ryzen 5 1400 - €179

Moedebord: ASRock A320M-DGS A320 - €59

RAM: G.Skill 8GB DDR4-2133

Videokaart: GIGABYTE Radeon RX460 Windforce OC 2G - €104,90

Voeding: Cooler Master B600 - €62,90

Kast: Sharkoon VS4-S - €29,99

 

Totaal: 497,69*

 

 

Ik weet van ASRock dat hun budget-mobo's hun werk doen, voor de rest heb ik geen ervaringen met de andere producten. 

 

* - bij Alternate.nl

 

 

 

Bewerkt: door Ezra24rct3
Aanvulling met beloofde lijstje
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
 

ik heb even een samenstelling gemaakt die het best wel goed doet met deze combinatie zou ze de 40 tot 50 fps wel halen en misschien wel wat hoger als ze hier en daar wat met de instellingen gaat spelen. het is alleen wel 7 euro over het budget maar ik denk dat het niet zo erg is als ik wat vergeten ben of dat de onderdelen niet goed zijn laat het maar weten. 

 

dr9g6a.png

 

 

 

Bewerkt: door ole23
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...