Jump to content

JasonStatham

Recommended Posts

logo-e3-sub.png

 

Het is weer zover! E3 is nabij, die paar daagjes van het jaar waar menig gamer ieder jaar weer naar uitkijkt, de grote uitgevers en ontwikkelaars laten zien wat zij voor ons in petto hebben en ons met de mooiste trailers en gameplay beelden ultra-hyped proberen te krijgen.

 

Agenda

Zaterdag 10 juni

- EA Play [21:00]

 

Zondag 11 juni

- Microsoft [23:00]

 

Maandag 12 juni

- Bethesda [04:00]

- PC Gaming Show [19:00]

- Ubisoft [22:00]

 

Dinsdag 13 juni

- Sony [03:00]

- Nintendo [18:00] (geen persconferentie, maar livestream/Nintendo Direct)

 

Voorbeschouwingen

Wat staat er vast en wat voorspel ik nog meer voor de grote persconferenties:

 

EA Play (Zaterdag 10 juni om 21:00)

Spoiler

 

EA doet opnieuw haar show tijdens haar eigen Pre-E3 event een dag voordat E3 echt van start gaat. De E3 shows kenmerken zich altijd door de grote variatie aan games die er getoond worden en ook dit keer zal dat niet anders zijn. Reken maar op het jaarlijks terugkerende FIFA 18 en Madden NFL 18 en tel daar voor dit jaar ook nog NBA Live 18 bij op.

Een andere zekerheid is DICE' volgende game in het Star Wars universum: Star Wars Battlefront II welke een poos geleden al is aangekondigd met een cinematic trailer. Battlefront II is groots aanwezig met veel gameplay, waarschijnlijk weer in een livestream na de conferentie zoals vorig jaar met Battlefield 1. Ook deze game verwacht ik wel nog een trailer van voor de aankomende DLC. Welke ook vast staat is de nieuwe Need For Speed Payback welke een paar dagen geleden werd aangekondigd met de volgende trailer. EA kondigde vorig jaar haar Originals initiatief aan waarin indiedevelopers ondersteund worden, sindsdien is het wat dat betreft stil geweest, dus wellicht wat nieuws van het destijds geshowede Fe en wellicht een nieuwe EA Original?

En waarom niet nog meer Star Wars? Behalve DICE is ook Visceral Games (Hardline, Dead Space, Godfather-games) bezig met een Star Wars game welke vooral single-player gefocused is. Hoog tijd voor wat beelden! :eten:

 

9826b5df4e19c1ed_848x477.jpg

 

 

Microsoft (Zondag 11 juni om 23:00)

Spoiler

 

De druk staat er momenteel op bij Microsoft. De Xbox One is in absolute zin een redelijk succes te noemen, maar in relatieve zin lijkt deze consolegeneratie in grote mate richting Sony's PlayStation4 te gaan. Momenteel lijkt het gevecht niet verloren te gaan op het gebied van de console zelf, maar op het gebied van exclusives. Microsoft hoopt het tij te keren met de krachtigste console ooit: Project Scorpio. Resolutie van 4K met 60FPS is waar Microsoft voor mikt met deze machine. Digital Foundry's analyse belooft zeker veel wat betreft specs en dergelijken en 1 jaar na de aankondiging is het tijd voor de grote onthulling van de Scorpio. Wat de officiële naam gaat worden is nog wel een mysterie. Waarschijnlijk zal dan ook aangekondigd worden wat voor VR-mogelijkheden de Scorpio zal bieden. Wellicht dat Fallout 4 VR de VR-capaciteiten van de Scorpio zal demonstreren. Maar nog belangrijker voor de console wil het slagen, moet Microsoft weten te overtuigen met wat grote aankondigingen. HaloForzaGears, de 'grote 3' zijn synoniem geworden met het Xbox merk en zeker 1 zal een nieuwe iteratie ontvangen en het liefst als launch naast de Scorpio. Halo 6 is waarschijnlijk afwezig, maar Forza Motorsport 7 lijkt zeker van de partij te zijn. Vast en zeker ook aanwezig zijn de reeds aangekondigde games Crackdown 3, Rare's Sea of Thieves en 4P co-op zombieknallert State of Decay 2. Het vervolg op het zeer verrassende Shadow of Mordor zal ook geshowed worden tijdens de conferentie, Middle Earth: Shadow of War heeft een marketing exclusiviteitsdeal met Microsoft en zal shinen op de Scorpio. Ow, en wie weet zien we Cuphead weer een keer? Een update van We Happy Few lijkt ook aannemelijk. Maar waar het hoog tijd voor lijkt, is een nieuwe IP van grote schaal. Een game met de ambitie van een Horizon: Zero Dawn of Xenoblade Chronicles welke de Xbox weer helemaal op de kaart zet als een must-have.

 

xbox-scorpio-2.png

 

 

Bethesda (Maandag 12 juni 04:00)

Spoiler

Als Bethesda iets heeft bewezen met de laatste E3s is dat wel dat ze hun games niet te vroeg aankondigen. Alle aankondigingen van vorig jaar (Dishonored 2, Prey, Elder Scrolls: Legends, Skyrim: Special Edition en Quake Champions (beta)) zijn reeds verschenen. Waar je bij Sony en Microsoft jaren mag wachten, doet Bethesda het helemaal anders. Maar wat kunnen we dit jaar verwachten? Wolfenstein: The New Colossus komt er zeker aan, vorig jaar al geteased in een opstartscherm van Quake Champions, het vervolg zal zeer waarschijnlijk verder gaan daar waar The New Order ophield met Hitler aan de macht in een alternatieve historische timeline. The Evil Within 2, een sequel op het succesvolle eerste survival-horror deel uit 2014 lijkt er ook zeer waarschijnlijk aan te komen. Skyrim zal er vast weer zijn voor de zoveelste keer, ditmaal zal het gaan om een Switch-port. Quake Champions welke nu in closed beta-fase is, zal waarschijnlijk een releasedate ontvangen en wat meer informatie. Verder wellicht DLC aankondigingen voor Prey, Dishonored 2 en DOOM welke nog niet klaar zijn met hun Season Passes. Maar zit er weer een grote verrassing bij dit jaar a la Fallout 4 welke de show wist te stelen in 2015? Een nieuwe IP? Dat is de grote vraag, Bethesda heeft al bekend gemaakt bezig te zijn met 2 nieuwe IPs welke net zo groot in schaal zijn als Fallout en The Elder Scrolls, waarvan eentje zich zeer waarschijnlijk afspeelt in de ruimte. Kans zit erin dat een daarvan een aankondiging krijgt deze E3, maar dat betekent wel dat Elder Scrolls fans nog even mogen wachten op dat zesde deel.

 

wolfenstein-new-colossus-cka3_417e.jpg

 

 

Ubisoft (Maandag 12 juni 22:00)

Spoiler

Ubisoft heeft er zin in dit jaar, want van de week bracht het nog onderstaande teaser uit. Assassin's Creed Origins brengt de succesvolle franchise dit jaar weer terug met het oeroude Egypte als decor. Al meer dan een jaar draait de geruchtenmolen en het enige wat nog uitblijft is een officiële aankondiging door Ubi zelf. Reken maar op veel aandacht voor de game die de eerste hoofdstukken van de Creed zal vertellen, ik zet mijn geld op een lange reveal met gameplay waarin een oude tombe wordt bezocht binnen in een piramide. Andere games die Ubisoft de afgelopen weken al heeft bevestigd zijn Far Cry 5 en The Crew 2, eerstgenoemde kreeg na een aantal teaser trailers de aankondigingstrailer waar al veel van het spel duidelijk werd. Een game welke al een lange periode in ontwikkeling is, is natuurlijk South Park: The Fractured But Whole welke een aardig tumultueuze ontwikkeling heeft tot dusver. Dit staat vast, maar waar kunnen we naar gissen? Hoog tijd voor een Splinter Cell sequel -dan wel (soft-)reboot- als je het mij vraagt. De iconische superspion Sam Fisher wordt nou toch al jaren gemist en omdat het kwalitatief al een paar games minder gaat sinds de hoogtepunt van de serie (Chaos Theory), zou Ubisoft vriend en vijand kunnen verrassen met een reboot van de Tom Clancy franchise. Verder zal er volgens de teaser ook een nieuwe IP aangekondigd worden, zou dat de game kunnen zijn die ook al geteased werd in(!) Watch_Dogs 2? Daarnaast is er ook een Mario x Rabbids crossover game in de maak.

 

 

 

 

Sony (Dinsdag 13 juni 03:00)

Spoiler

Sony zit in een zeer comfortabele positie deze consolegeneratie en dat lieten ze blijken vorig jaar met hun orkestrale persconferentie. De aandacht ging volledig uit naar alleen maar games, want hardware doet het al meer dan goed. De PS4 zit na ruim 3,5 jaar al tegen de 60 miljoen verkochte stuks en ook de PSVR is met 1 miljoen verkopen succesvoller dan gehoopt en met afstand marktleider. Om deze positie te behouden hoeven ze alleen maar net als vorig jaar meer en meer games te laten zien. Zeker of waarschijnlijk aanwezige exclusieve titels: Days Gone, Spider-Man, Uncharted: The Lost Legacy, God of War, Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Detroit: Become Human, Gran Turismo Sport en wie weet ook The Last of Us: Part II, WiLD en Dreams. Niet aanwezig is Kojima's volgende game, Death Stranding. Sony heeft meer dan genoeg exclusives in huis, dan is er ook nog de uitgebreide exclusieve Japanse support zoals Yakuza Kiwami en Ni No Kuni II. Aan actie en avontuur geen gebrek, maar aan first-person shooters ontbreekt het wel en daarom heeft het ook nog eens marketingdeals voor CoD: WWII, Star Wars: Battlefront II en Destiny 2 weten binnen te slepen. Mogelijke aankondigingen? Wie weet komt er toch een vervolg op de 2015 hit en zien we Bloodborne II verschijnen. Verder werkt Sucker Punch van de Infamous-reeks aan een nieuwe game welke zeer waarschijnlijk aangekondigd gaat worden. Daarnaast gok ik nog op wat VR-content en een beetje indielove voor Pyre en ThatGameCompany's volgende game.

 

De grote vraag is dan.. Red Dead Redemption 2? Het is al duidelijk dat PlayStation-spelers eerder toegang zullen hebben tot multiplayer-DLC, maar gaat de deal ook zover dat Sony RDR2 zal showcasen tijdens hun conferentie? Men kan alleen hopen, maar pas geleden zei Sony Europe baas Jim Ryan het volgende: "We have a Call of Duty partnership, a Destiny 2 partnership, Red Dead partnership with Take-Two and Star Wars with EA," is dat een stille hint? Wie weet...

 

god-of-war.jpg

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Aangekondigde games E3 2017 (Alleen (grote) nieuwe titels, geen DLC's en/of standalone uitbreidingen, remasters en/of ports)

 

EA

- A Way Out [PC | XO | PS4] Early 2018 - ('prison break' co-op spel van de makers van o.a. Brothers A Tale of Two Sons)

- Anthem [PC | XO | PS4] Spring 2018 - (BioWares nieuwste RPG)

 

Microsoft

Nieuwe console

- Xbox One X - Nieuwe console in Xbox One family, 7 november, adviesprijs: 499eu.

Spoiler

xboxonex.jpg

Nieuwe feature

- Xbox Original games Backwards Compatible met Xbox One

 

Games

- Forza Motorsport 7 [W10 | XO] 3 oktober 2017

- Metro: Exodus [PC | XO | PS4] 2018 - (Vervolgdeel in de Metro-serie, kritisch succesvolle survival-horror FPS)

- Life is Strange: Before the Storm [PC | XO | PS4] Episode 1 - 31 augustus 2017 - (Prequel op episodisch succes Life is Strange)

- Ori and the Will of the Wisps [W10 | XO] TBA - (Vervolg op het onwijs geprezen Ori and the Blind Forest)

- Dragon Ball FighterZ [PC | XO | PS4] Early 2018 - (2D-vechtspel Dragon Ball vechtspel)

 

Bethesda

- Wolfenstein II: The New Collossus [PC | XO | PS4] 27 oktober 2017 - (Vervolg op alt-historische naziknallert The New Order uit 2014)

- The Evil Within 2 [PC | XO | PS4] 13 oktober 2017 - (Horror-survival game welke opnieuw detective Castellanos volgt die zijn dochter moet zien te redden)

 

Ubisoft

- Mario + Rabbids: Kingdom Battle [Switch] 29 augustus 2017 - (Turn-based Tactical Strategy game waar de Rabbids door een wormgat in Mushroom Kingdom belanden)

- Transference VR [Rift | Vive | PSVR] non-VR [PC | XO | PS4] Spring 2018 - (Psychologische thriller, VR-game wat zich afspeelt in een digitale recreatie van een geeft)

- Skull & Bones [PC | XO | PS4] Fall 2018 - (Multi-player piratengame met gefocused op naval combat)

- Just Dance 2018 [X360 | XO | WiiU | Switch | PS3 | PS4] Oktober 2017 - (Just Dance)

- Starlink: Battle for Atlas [XO | Switch | PS4] Fall 2018 - (Ruimtespel met spacebattles, veel exploratie en vorming van allianties)

- Beyond Good and Evil 2 [TBA] TBA (Prequel op de bijna 15 jaar oude klassieker)

 

PC Gaming Show

- Griftlands [PC] Late 2017 or early 2018 - (Kleurrijke cartooney RPG van de kritisch succesvolle makers van o.a. Don't Starve)

- Tunic [PC | XO | PS4] 2018 - (Prachtige isometrische zelda-achtige actie-avontuur game)

 

Sony

- Monster Hunter: World [PC | XO | PS4] Early 2018 - (Eerste Monster Hunter voor een non-nintendo apparaat in jaren!)

- Bravo Team [PSVR] TBA - (Cover-based FPS van de makers van Until Dawn (+VR deel), Suppermassive Games)

- Starchild [PSVR] TBA - (Avontuurlijke 2D-platformer)

- Moss [PSVR] - (Puzzelgame waar je met behulp van perspectieftrucjes een muis moet helpen door de wildernis)

 

Nintendo

- Kirby [Switch] 2018 - (Side-scrolling co-op actieplatformer met de fameuze paarse held)

- Yoshi [Switch] 2018 - (2.5D platformer)

- Metroid Prime 4 [Switch] TBA - (Het 4e deel in het zeer succesvolle Metroid Prime franchise)

- "Core RPG Pokemon title" [Switch] TBA - (Hype.)

 

Terugkijken

EA

Spoiler

 

Microsoft

Spoiler

 

Bethesda

Spoiler

 

 

PC Gaming Show

Spoiler

 

Ubisoft

Spoiler

 

Sony

Spoiler

 

Nintendo

Spoiler

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, Votair zei:

Ik kijk vooral uit naar Far Cry 5, FIFA 18 en Star Wars Battlefront II. :) Misschien dat ik ook eens ga kijken naar dat South Park spel, ben een groot fan van de tv-serie dus waarom ook niet.

South Park: The Stick of Truth schijnt echt het beste uit de tvshow te halen en naar een game te vertalen, ik heb 'm op Steam, maar nog niet gespeeld.

Van Ubisofts conferentie kijk ik vooral uit naar AssCreed, ik heb diepe haat-liefde relatie met die serie dus ben heel benieuwd wat ze met die game gaan doen. Verder hoop ik echt dat ze met een Splinter Cell aan komen zetten, want daar wordt het wat mij betreft hoog tijd voor.

 

Link to comment
Delen op andere websites

22 uur geleden, Votair zei:

Is heel het gebeuren live te bekijken?

Ja, alle persconferenties worden gelivestreamd via YouTube, Twitch etc.

Je kan ook altijd achteraf terugkijken, sommigen zijn wel erg laat/vroeg :puh:

De conferenties zijn met afstand wel het leukste van E3 wat mij betreft, dat is waar de grote aankondigingen e.d. meestal plaatsvinden, terwijl gedurende de rest van de dag aanwezigen games kunnen spelen, ontwikkelaars interviews geven en dat soort zaken wat ook wel interessant is als het je boeit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ubisoft, Sony en Nintendo zijn de enige op de E3 die mij boeien.

Overigens is Nintendo de enige die ik live kan kijken aangezien Ubisoft en vooral Sony erg laat beginnen dus kijk deze wel terug.

Link to comment
Delen op andere websites

26 minuten geleden, Platypus zei:

A Way Out van EA ziet er wel interessant uit. Het is wel een co-op game, dus ik ga een vriend nodig hebben die dat ook wil spelen. :puh:

:cya:

 

Ik heb de livestream niet gezien, maar de 2 trailers (SW: BFII en A Way Out) zien er wel goed uit. :) 

Ik ben dan wel geminderd met gaming, maar A way out komt sws binnen. :D 

Bewerkt: door Skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

EA's show is altijd best wel voorspelbaar (sport, sport, Battlefield, Star Wars, iets van BioWare) en saai, maar A Way Out was toch wel een zeer aangename verrassing, ben een groot fan Brothers en de man achter de twee spellen heeft zo'n onwijs mooie passie voor zijn werk :D

 

NFS: Payback lijkt me wel gaaf, het is gewoon soort van Fast & Furious (eerste delen dan) The Game, schikt mooi voor een videogame.

 

18 uur geleden, Big Boss zei:

4k 60FPS voor de Scorpio: eerst zien, dan geloven. Je moet altijd "de grafische driehoek" in het achterhoofd houden: frames per seconde, resolutie en grafische kwaliteit. Pik er twee.

Tja, de Scorpio interesseert me niet heel veel, maar het is toch vooral interessant om van die midcyclus upgrades te zien bij consolegeneraties. Ik hoop eigenlijk vooral dat Microsoft niet hun machine gaat proberen te verkopen met veel 3rd-party (timed) exclusives à la Rise of the Tomb Raider en Dead Rising 4. Dat vind ik echt van die onzindeals, zoals Sony en RDR2 :kots: 

 

Wie EA terug wil kijken, link in 2e bericht. Erg veel gepraat wel en wat bizarre awkward cringey momenten :7 Waarschijnlijk het best om gewoon de playlist te bekijken.

 

ezgif-3-09e8945404.gif

 

Met opzet of niet? xD

 

Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

Wie EA terug wil kijken [...] het best om gewoon de playlist te bekijken.

Die NFS gameplay trailer ziet er wel slick uit. Ook een paar elementen uit de Burnout serie en GTA V (meerdere karakters) erin verwerkt, zie ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Echt benieuwd naar AC: Origins. Ubisoft heeft de franchise een beetje gedood de afgelopen jaren, maar verstandig aan gedaan dat ze een jaar 'rust' hebben genomen. Map van Origins zou drie keer (!) zo groot worden dan die van AC: Black Flag. Ik speel de laatsgenoemde nu, en dat is een open wereld van jewelste.

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond de trailer voor Battlefront II een grafisch meesterwerk. Nou vond ik dat ook van Battlefront 1 (de reboot), terwijl dat uiteindelijk een teleurstelling bleek, dus ik onthoud mij vooralsnog van een oordeel.

 

Ik ben wel heel erg hyped voor de nieuwe Metro. Ik heb heel veel uurtjes in de vorige 2 Metro's en de S.T.A.L.K.E.R-spellen gestopt, dus een nieuwe (en bovendien minder lineaire) game in de serie zie ik wel zitten :) De nieuwe Dishonored lijkt me ook vet. Dishonored 2 was bij release alles behalve perfect, maar nu de technische problemen uit de weg zijn heb ik er toch al bijna 50 uur in gestopt. Meer van hetzelfde? Ja, graag.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...