Jump to content

Star Wars: Battlefront II (2017)


JasonStatham

Recommended Posts

sixteenNine.img.jpg

Battlefront is weer terug, doet DICE dit keer wel alles goed?

 

 

Ontwikkelaar: EA DICE met ondersteuning van Criterion Games en Motive Studios

Uitgever: Electronic Arts

Genre: First-person-shooter

Platform(s): PC, XO, PS4

Releasedate: 17 november 2017 | 9 november 2017 (play first-proefversie abonnees EA Origins, EA Access) | 14 november 2017

 

 

Battlefront is terug en dit keer is DICE van plan om alles meteen goed te doen. Waar de eerste game flink bekritiseerd werd voor gebrek aan content, zal SWBFII dit keer drie generaties van Star Wars kennen. Daar houdt het niet bij op: Single-player? Check. Space Battles? Check. Karakters uit alle sagas? Check. Split-screen co-op? Check. Meer customization and progessie? Check. Pre-order bonuses, micro-transacties en Deluxe Editions? Check :puh:

Hand in hand met de intense gameplay en topnotch audio-visuele kwaliteit waar DICE heer en meester in is, mogen we ons verheugen op de eerste echte Star Wars waardig game in jaren.

 

Bekijk hier de cinematic reveal trailer van vorige maand:

 

 

 

 

Wie kijkt ernaar uit? Ik weet wel dat het najaar weer een flinke strijd zal kennen wat betreft shooters; vorig jaar hadden we CoD: MWR + CoD: IW, Titanfall 2 en Battlefield 1 en ook dit keer wordt de keuze niet makkelijk gemaakt met SW:BFII, CoD:WWII en Destiny2. Ik ben er nog niet over uit, maar ik houd ze allen scherp in de gaten.

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

23 minuten geleden, Votair zei:

Waarom een nieuwe Battlefront, (Ja, ik weet dat het om het geld gaat..) ze kunnen de huidige Battlefront toch gewoon updaten? Zoveel nieuwe dingen zie ik niet in de trailer. :clown:

Dit is veel lucratiever voor korporaal EA :) Als het aan EA ligt pompt DICE elk jaar minstens 1 game uit en aangezien episode VIII dit najaar uitkomt, is het weer een goed moment voor een nieuwe Battlefront. De trailer is niet meer dan een leuke reveal, maar kennelijk gaat deze Battlefront veel meer content bevatten zoals ik in de OP aangaf. De meesten miljoenen die Battlefront kochten, keren nu niet meer terug voor een DLC welke splitscreen co-op toevoegt voor een euro of 10.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist, Votair zei:

Hmm.. Ik wil eerst meer zien, voordat ik een beslissing maak.

Sowieso :puh: Het is in ieder geval een interessante game om in de gaten te houden, maar de concurrentie is heet dit najaar, dus ze moeten zeker met wat heel goeds aan komen zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist, FrankyFourFingers zei:

Sowieso :puh: Het is in ieder geval een interessante game om in de gaten te houden, maar de concurrentie is heet dit najaar, dus ze moeten zeker met wat heel goeds aan komen zetten.

Zoveel keuze aan shooters!!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Jedis opgelet! Als we dit artikel mogen geloven, kunnen we deze game beta testen vanaf 6 oktober. Zij die hebben gepre-ordered mogen vanaf de 4e al van start. Meer details uit het artikel:

 

Citaat
  • The beta will have three maps: Galactic Assault on Theed (40 players), Starfighter Assault on Fondor (24 players), Strike on Takodana.
  • Offline mode Skirmish will also be available and contain solo, split-screen and co-op gameplay for two players.
  • Available Heroes during the beta will be the same ones we saw at EA’s EA Play event at E3. 
  • A new vehicle called the “LAAT gunship” will be present in the beta, but it’s suggested that it’ll be on a predetermined flight path and cannot be controller by players.
  • Size of the beta is expected to be 14-16GB.
  • Five to nine emotes will be available for soldiers.
  • Players will be able to earn credits and collect Star Cards, but all progress will be wiped once the beta is done.
  • The Battlefront II beta graphics will be further improved compared to the E3 build.

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Schandalig hoe ze in deze game de lootboxes hebben verwerkt. Ik heb de afgelopen twee dagen de beta gespeeld en heb gezien hoe de progressie in dit spel werkt. Door te spelen krijg je lootboxes, hieruit krijg je crafting credits, en met deze credits kan je wapens e.d. vrijspelen. Het enige probleem is dat je honderden credits nodig hebt om iets te kunnen vrijspelen (bijvoorbeeld een simpel wapen), terwijl je maar rond de 10-20 credits uit de lootboxes krijgt. En dan is het ook zo dat de credits niet in elke lootbox zitten. Het is dus compleet willekeurig. Je bent dus al snel tientallen uren bezig om iets vrij te spelen. Ontzettend lui dit :N

 

Leuk dat ze ons gratis mappen geven. Maar als ze het geld dan uit het progressie-systeem moeten halen (want je zal de lootboxes ongetwijfeld met geld kunnen kopen) dan betaal ik liever voor de mappen. Je zal straks een pay to win spel hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Op 9-10-2017 om 11:50, PrioX zei:

Schandalig hoe ze in deze game de lootboxes hebben verwerkt. Ik heb de afgelopen twee dagen de beta gespeeld en heb gezien hoe de progressie in dit spel werkt. Door te spelen krijg je lootboxes, hieruit krijg je crafting credits, en met deze credits kan je wapens e.d. vrijspelen. Het enige probleem is dat je honderden credits nodig hebt om iets te kunnen vrijspelen (bijvoorbeeld een simpel wapen), terwijl je maar rond de 10-20 credits uit de lootboxes krijgt. En dan is het ook zo dat de credits niet in elke lootbox zitten. Het is dus compleet willekeurig. Je bent dus al snel tientallen uren bezig om iets vrij te spelen. Ontzettend lui dit :N

 

Leuk dat ze ons gratis mappen geven. Maar als ze het geld dan uit het progressie-systeem moeten halen (want je zal de lootboxes ongetwijfeld met geld kunnen kopen) dan betaal ik liever voor de mappen. Je zal straks een pay to win spel hebben.

Dat laatste is tegenwoordig toch overal zo? Zelfs OSM is pay to win geworden..

Link to comment
Delen op andere websites

57 minuten geleden, TryX zei:

Dat laatste is tegenwoordig toch overal zo? Zelfs OSM is pay to win geworden..

Klopt. Maar in de meeste games is het zo dat de lootboxes naast het normale progressie-systeem staan. In Battlefront II is het zo dat de lootboxes eigenlijk het progressie-systeem zijn. Wil je nieuwe wapens dan moet je lootboxes openen. Terwijl dit proces ontzettend lang duurt. Maar je kunt wel met geld die credits kopen waarmee je dus sneller wapens kunt vrijspelen. 

 

Maar blijkbaar was ik niet de enige die er zo over dacht. Ze hebben eergisteren bekend gemaakt dat ze het systeem hebben aangepast. Hoe of wat weet ik niet precies. Maar het zou in ieder geval eerlijker zijn voor de speler. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ben zelf een grote Star Wars nerd, dus wel benieuwd naar dit deel. Heb deel 1 geskipped want de enige MP die ik ooit actief heb gespeeld is Mass Effect 3. Ga dit deel denk ik kopen als het wat afgeprijsd is, voor de Sp vooral, en dan eventueel wat MP potjes spelen. 

 

Iig vet dat we weer met de Bad Guys vechten, of naja Bad Guys (The Empire did nothing wrong), zoals in de klassieke Battlefront 2. Tof spel was dat :) 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Nog mensen die dit spelen? Ik ben nu nog met het verhaal bezig en moet zeggen dat ik het verhaal best te pruimen vind. De gameplay qua singleplayer vind ik ook geslaagd, tof dat je kan switchen tussen FPS en TPS.

Qua Gfx is het wel om duimen en vingers af te likken, de omgeving zijn echt een pracht om naar te kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...