Jump to content

Zijn forums iets van de verleden tijd?


Sublime

Recommended Posts

On 1/8/2021 at 1:58 PM, Grand Theft Auto TOM said:

Ik heb mijn account ook maar weer eens onder het stof vandaan gehaald, en ineens zag ik deze discussie voorbij komen. Best een interessant vraagstuk wel, als je het mij vraagt. 

 

Om te beginnen zie ik wel wat herkenning in wat NickyHendriks boven mij zegt. De vele jaartjes die ik op dit forum vertoefd heb was in een periode waarin ik weinig vrienden in het echte leven had. En hoewel ik op een bepaald moment duidelijk mensen tegen mij opzette door mijn wat extremere politieke opvattingen toentertijd, maar had tegelijkertijd het gevoel dat er toch een aantal mensen waren met wie ik het prima kon vinden. Destijds was dat voor mij wel belangrijk. Nu ben ik ouder, en heb ik een veel grotere vriendenkring op weten te bouwen dankzij onder meer SH-Jong (een organisatie voor slechthorende jongeren, waar ik zelf voorzitter van ben). Ook mijn kennissenkring an sich is flink uitgebreid, nu ik een vaste baan heb, in de lokale politiek zit, en gewoon meer onderneem in het leven. In dat opzicht ben ik een heel ander persoon dan toen. 

 

Natuurlijk verschilt het behoorlijk van persoon tot persoon, maar ik denk dat de huidige generatie - zoals ongetwijfeld wel benoemd zal zijn - veel meer op andere plekken zit. Een forum vind/vond ik toch altijd een plek waar je langere vraagstukken, discussies en problemen kon bespreken, maar lang niet iedereen zit daar op te wachten. Die huidige generatie groeit op met smartphones, WhatsApp etc. Mensen willen tussendoor snel dingen kunnen vragen, en mijn inziens is een forum daar nooit echt voor bedoeld geweest. Hetzelfde geldt voor het beantwoorden; toen ik nog echt actief was hiero, reageerde men nog relatief snel op berichten, maar ik denk dat men tegenwoordig nóg sneller antwoord wil. 

 

Daarbij, ook zoals NickyHendriks al zegt: de vaste kliek leden van jaren geleden is andere interesses gaan krijgen. Zelf heb ik mij destijds op een gegeven moment afzijdig gehouden, omdat ik mij door de steeds feller wordende politieke discussies niet meer thuis voelde (terwijl dit eigenlijk een GTA-forum is 😂). Inmiddels heb ik een dikkere huid gekregen, maar ben ik ook veel gematigder als het om politiek gaat (dankzij andere inzichten, maar ook nieuwe ervaringen). Maar goed... ik ben in de tussentijd andere dingen gaan doen en heb eigenlijk lange tijd helemaal niet meer aan dit forum gedacht. Sterker nog, circa 1,5 jaar geleden heb ik mijn console de deur uit gedaan, omdat ik mijn interesse in het gamen verloren was. Iets wat overigens zeker kan veranderen met een nieuwe GTA. Dus tja, dit forum was sowieso al niet meer echt aan mij toe besteed.

 

Goed, ik rond af, want het wordt weer eens een van mijn vele anekdotes. 🙃 Wel leuk om weer eens terug te zijn op deze plek! Hopelijk komt er snel een aankondiging over GTA VI, mogelijk ben ik hier dan weer vaker te vinden. 

One thing for sure, je bent een toppertje 💪

Ikzelf ben toch in eens random op een plek gekomen waar dit ook wel eens voorkomt, albeit not in text... maar op roleplay servers.. ofc doe ik nu m'n master op de universiteit en tja, daar heb je toch ook wel debatten en nuances zoals je soms hier ziet :P

Zijn forums iets van de verleden  tijd? Wellicht, but I don't give a damn... zolang ik me maar mooi kan uiten; dan komt het goed. Met een forum zoals dit, of een forum in de bredere zin als iets anders :P

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    8

  • PrioX

    7

  • Phoenyxar

    7

  • GTA-LCS-Maverick

    5

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...