PrioX Posted July 17, 2017 Report Posted July 17, 2017 In GTA III werden we voorgesteld aan Claude, de protagonist van het spel. Echter spreekt Claude niet, de reden hierachter is nooit echt duidelijk geworden en nog altijd een groot mysterie. Rockstar geeft zelf aan dat ze de speler het idee wilde geven dat zij Claude waren, en hem daarom geen stem hebben gegeven zodat je deze zelf zou kunnen invullen. De stelling: Als Claude gesproken had was mijn GTA III ervaring beter geweest. Ik denk dat mijn ervaring beter was geweest als Claude gesproken had. Het verhaal was niet echt meeslepend met zo’n emotieloos karakter. Quote
Bassieboy35 Posted July 17, 2017 Report Posted July 17, 2017 Laat ik het zo zeggen, ik heb het nooit als beperking in het spel gezien. Ene kant was het juist wel weer uniek om zoiets mee te maken, hoewel het nu ook zo in GTA Online zo is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Claude met stem zou klinken. Ik denk wel dat GTA III langer succesvoller was geweest wanneer Claude wel kon praten. Quote
NicolaB Posted July 17, 2017 Report Posted July 17, 2017 Ja dat zeker wel. 3D was zeker uniek en misschien was daarom de need wat minder, maar dat ie daar als stickman doorheen liep voelt net zo lame als de gta-online cutscenes. Samen met de veel kleurrijkere sfeer zorgde dat er gesamenlijk voor dat ik Vice City veel beter vond dan GTAIII Quote
NandroDavids Posted July 18, 2017 Report Posted July 18, 2017 Nee, Claude had van mij ook niet hoeven kunnen spreken. GTA III was natuurlijk best wel een nieuwigheid voor GTA-spelers, voor mij in ieder geval wel. Dat bracht spanning met zich mee, en de wat duistere en donkere sfeer van GTA III past daar heel goed bij, helemaal in combinatie met het niet spreken van Claude. Het argument van Rockstar dat je op die manier meer zelf het gevoel had Claude te zijn vind ik ook een prima argument. Zo identificeer je je wel makkelijker met de hoofdpersoon. Quote
JasonStatham Posted July 20, 2017 Report Posted July 20, 2017 Denk het niet. Omdat hij niks zegt, heeft hij amper karakter en dat schikt wel voor een GTA protagonist Als hij toch zou moeten praten, had hij moeten zijn als de hoofrolspeler van Drive voor wie bekend is met die film. Een man van weinig woorden, maar brute handelingen. Quote
Dutchy3010 Posted October 22, 2017 Report Posted October 22, 2017 Op 20-7-2017 om 11:26, FrankyFourFingers zei: Omdat hij niks zegt, heeft hij amper karakter en dat schikt wel voor een GTA protagonist Vind niet dat hij amper karakter heeft omdat hij niks zegt... Heb het niet spreken van Claude nooit echt als een beperking ervaren, dus het had voor mij weinig uitgemaakt denk ik. Quote
Foreigner97 Posted October 22, 2017 Report Posted October 22, 2017 Ik vind dat emotieloze juist wel wat hebben. Geeft het geheel een interessant en mysterieus sfeertje -- hij komt zo soms echt over als de ultieme ''ice cold killer''. Goed, als je echt op zoek bent naar meeslepende verhalen van een uitgediept personage (denk aan Niko Bellic, of zo), dan kan ik me voorstellen dat Claude niet echt je kopje thee is. Maar ik heb daar eigenlijk nooit moeite mee gehad. Quote
Michael Posted October 22, 2017 Report Posted October 22, 2017 Ik heb eigenlijk er nooit echt last van gehad van het feit dat Claude niet kon praten in GTA III. Was het leuk om wat memorabele uitspraken van hem te horen? Ja, uiteraard. Maar het maakt zijn personage ook wel weer speciaal. Maar nee, ik heb mij zeer vermaakt met GTA III, de missies die ik heb gespeeld waren erg vermakelijk en ik denk niet dat mijn ervaring zou worden aangetast als hij wel of niet kon praten in het spel. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.