Jump to content

[Stelling] In GTA VI moet Social Media een grotere rol krijgen


Bassieboy35

Social Media in GTA  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Social Media moet een grotere rol krijgen in GTA VI

    • Eens
      3
    • Oneens
      6
    • Anders,...
      0


Recommended Posts

Afbeeldingsresultaat voor lifeinvader

 

Sinds we in de HD era van GTA zitten, zijn Social Media in grotere opkomst in GTA. Zo was het nieuw dat je in GTA IV kon internetten en dat je een mobieltje had, in GTA V kreeg je een smartphone die je voor veel dingen kon gebruiken. Een voorbeeld van Social Media is Lifeinvader, een parodie op Facebook. In de missie Friend Request moet je zelf de CEO van Lifeinvader omleggen. 

 

Wat vinden jullie van het gebruik van social media in GTA? Een soort Whatsapp in GTA?

 

 

Als GTA VI zich in het heden af gaat spelen lijkt het mij een logische zet om ook social media verder in het spel te betrekken. Dan denk ik vooral ook aan missies om personen te kunnen stalken en vervolgens te kunnen omleggen. De Assasinations missies of de Out of the Closet uit GTA IV vind ik daar een mooi voorbeeld van. Verder lijkt het mij ook wel grappig als je je vrienden kan uitkiezen door het eerste contact met hen te leggen via social media. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, mocht de volgende GTA in het heden afspelen dan lijkt het me logisch dat social media een grotere rol gaat spelen. Een WhatsApp-parodie lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk. Missies zoals 'Friend Request' en 'Out of the Closet', zoals je die zelf al noemt, lijken me dan inderdaad wel leuk. 

 

Ik geloof dat je in Watch Dogs gesprekken kon afluisteren en zo zij-missies kon vrij spelen, waaronder ook een aantal collectables. Dat lijkt me ook wel grappig om te doen. 

 

Maar stiekem hoop ik dat we teruggaan naar Vice City in de jaren 80. Dus kom maar op met de Pager. :puh: 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

De (mobiele) telefoon heeft altijd een grote rol gespeeld in het verkrijgen van opdrachten. Ik stel me zo voor dat in plaats van dat je een telefoontje krijgt van vage figuren , dat je naar een darkweb-achtige omgeving moet om (sub)missies te krijgen. Ik ben het wel eens met @Big Boss dat het hier en daar geforceerd overkomt, dat mag wel veranderen. Social media hoeft van mij niet echt, hooguit om informatie op te zoeken over potentiële slachtoffers.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik vind het niet erg als Snapmatic een grotere rol speelt in de volgende GTA, maar ik vind dat sociaal media geen grotere rol hoeft te krijgen in de volgende game. Zoals het in GTA IV en GTA V was is het wel prima, totaal niet geforceerd of iets dergelijks.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf nauwelijks ervaring met GTA V, dus veel kan ik niet zeggen over de rol van sociale media in die game. Maar goed, over het algemeen sluit ik me aan bij het gros: in een realistische eigentijdse game zou sociale media absoluut een rolletje moeten hebben, maar wat mij betreft blijft het over het algemeen wat op de achtergrond en wordt het de speler niet steeds opgelegd. Een soepele integratie van sociale media in bepaalde missies lijkt me geen probleem, zoals in ''Out of the Closet..''-achtige formats. Daar moet ik wel aan toevoegen dat het idee achter die missie op papier leuk was, maar de uitvoering ervan vond ik bijzonder vervelend. Iemand omleggen via een datingsite is best een interessant idee, maar alsjeblieft, in de praktijk kwam het neer op urenlang ingame wachten totdat die daadwerkelijke date plaatsvond, die je vervolgens na 10 seconden alweer kon voltooien. Wat heb ik me doodgeërgerd aan die missie, zeg. 

 

Darkweb-achtige praktijken lijken me overigens best wel tof, daar zou ik best wel wat plezier uithalen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...