Jump to content

Champions League 2017/2018


NandroDavids

Recommended Posts

Zo, we zijn weer begonnen hoor. Ajax heeft gisteravond een keurig resultaat behaald door uit bij OGC Nice met 1-1 gelijk te spelen. Had aan het einde nog wel meer in gezeten, maar een uitgoal maken is lekker, nu thuis 'gewoon' afmaken.

 

Zodra we bij de poulefase komen zal ik er even een poll ingooien van wat jullie denken van dit Champions League-seizoen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Als Gio een 5-3-2 zonder Kramer erin gooit met de instructies diep in te graven en achterin de ruimtes superklein houden, niet op te bouwen, maar gokken op de lange bal en wat snelle omschakelingen en elke kans benut wordt, zie ik Feyenoord met geluk nog wel een punt pakken :puh: 

Pep en City zijn natuurlijk enorm enthousiast na de sterke start in EPL, maar wie weet onderschatten ze dit Feyenoord wel. 

Link to comment
Delen op andere websites

13 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

22 knikkende benen :7 Nou hopen dat die jongens voor zondag weer wakker zijn. 

Je mag ook niet verwachten dat van een ploeg als City wint. Kramer kan amper mee in de Eredivisie, laat staan dat ie een op kopduel van Otamendi wint. Derde in deze poule is het maximaal haalbare, helaas. 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Man city wel echt lekker bezig dit seizoen, zouden ze eindelijk ook succes kunnen behalen in de CL ? PSG ben ik ook wel eens benieuwd, Franse competitie toch niet de sterkste denk ik. (8-0) tegen Dijon.. kan me het niet herrineren dat in de PL dit resultaat recentelijk nog is behaald.

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, dextro99 zei:

Man city wel echt lekker bezig dit seizoen, zouden ze eindelijk ook succes kunnen behalen in de CL ? PSG ben ik ook wel eens benieuwd, Franse competitie toch niet de sterkste denk ik. (8-0) tegen Dijon.. kan me het niet herrineren dat in de PL dit resultaat recentelijk nog is behaald.

PL is zogenaamd de sterkste competitie(akkoord, veel ploegen die geld hebben, dus er is zwaarder verweer van de staartploegen), maar Europees stellen ze al jaren niks meer voor. Laatste Engelse finalist in een CL finale was volgens mij het United van Ferguson, om maar te zeggen dat het al lang geleden is. :7

Link to comment
Delen op andere websites

37 minuten geleden, MegaPilot zei:

PL is zogenaamd de sterkste competitie(akkoord, veel ploegen die geld hebben, dus er is zwaarder verweer van de staartploegen), maar Europees stellen ze al jaren niks meer voor. Laatste Engelse finalist in een CL finale was volgens mij het United van Ferguson, om maar te zeggen dat het al lang geleden is. :7

Helemaal mee eens, ik heb me dat ook veel afgevraagd hoe dat nu komt. En om eerlijk te zijn ik denk dat het het niveau is van de competitie. Als bv. Real, PSG of Bayern tegen Chelsea moeten spelen in de kwartfinale is de kans groot dat deze ploegen op 1 week tijd misschien 2 matchen gespeeld hebben tegen Janneke en Mieke ( Granada, Dijon, Hannover..) terwijl engelse ploegen tegen een Tottenham of zelfs een Crystal Palace, Middles borough  spelen die wel enkele spelers hebben waar je de halve bovengenaamde ploegen mee kan kopen. OK het kapitaal dat momenteel in de PL te verdienen valt is veel meer dan in andere competities en dat is ook de reden dat Engelse ploegen meer hebben om te spenderen. Maar de realiteit is dat deze competitie gewoon super zwaar is puur door het feit dat ploegen die tegen degredatie strijden nog altijd het kapitaal hebben om een speler aan te kopen waar de europese subtop ( De ploegen die bv.een real, Bayern, PSG, Dortmund, Barca ) kunnnen challengen dat kapitaal dus niet voor handen hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

58 minuten geleden, dextro99 zei:

Helemaal mee eens, ik heb me dat ook veel afgevraagd hoe dat nu komt. En om eerlijk te zijn ik denk dat het het niveau is van de competitie. Als bv. Real, PSG of Bayern tegen Chelsea moeten spelen in de kwartfinale is de kans groot dat deze ploegen op 1 week tijd misschien 2 matchen gespeeld hebben tegen Janneke en Mieke ( Granada, Dijon, Hannover..) terwijl engelse ploegen tegen een Tottenham of zelfs een Crystal Palace, Middles borough  spelen die wel enkele spelers hebben waar je de halve bovengenaamde ploegen mee kan kopen. OK het kapitaal dat momenteel in de PL te verdienen valt is veel meer dan in andere competities en dat is ook de reden dat Engelse ploegen meer hebben om te spenderen. Maar de realiteit is dat deze competitie gewoon super zwaar is puur door het feit dat ploegen die tegen degredatie strijden nog altijd het kapitaal hebben om een speler aan te kopen waar de europese subtop ( De ploegen die bv.een real, Bayern, PSG, Dortmund, Barca ) kunnnen challengen dat kapitaal dus niet voor handen hebben.

Ze spelen helemaal niet meer wedstrijden. Elke topploeg in Europa heeft een brede kern en roteert dus. Daarnaast spelen deze Engelse clubs ook tegen kleine clubs in de League Cup bijvoorbeeld, net als Spaanse ploegen doen in de Copa del Rey. Om je maar een idee te geven over het aantal wedstrijden per kalenderjaar:

 

2016/2017

La Liga - Lionel Messi - 53 wedstrijden

La Liga - Cristiano Ronaldo - 46 wedstrijden

Premier League - Kevin De Bruyne - 49 wedstrijden

Premier League - Eden Hazard - 43 wedstrijden

Premier League - David De Gea - 45 wedstrijden

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

19 minuten geleden, MegaPilot zei:

Ze spelen helemaal niet meer wedstrijden. Elke topploeg in Europa heeft een brede kern en roteert dus. Daarnaast spelen deze Engelse clubs ook tegen kleine clubs in de League Cup bijvoorbeeld, net als Spaanse ploegen doen in de Copa del Rey. Om je maar een idee te geven over het aantal wedstrijden per kalenderjaar:

 

2016/2017

La Liga - Lionel Messi - 53 wedstrijden

La Liga - Cristiano Ronaldo - 46 wedstrijden

Premier League - Kevin De Bruyne - 49 wedstrijden

Premier League - Eden Hazard - 43 wedstrijden

Premier League - David De Gea - 45 wedstrijden

Messi speelt CL en hooguit een topmatch in La Liga tegen Atletico en Real, PL is MANU, TOT, MCI,LIV, ARS... in spanje is er buiten atletico, barca en real niet echt een goede ploeg..

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, MegaPilot zei:

PL is zogenaamd de sterkste competitie(akkoord, veel ploegen die geld hebben, dus er is zwaarder verweer van de staartploegen), maar Europees stellen ze al jaren niks meer voor. Laatste Engelse finalist in een CL finale was volgens mij het United van Ferguson, om maar te zeggen dat het al lang geleden is. :7

PL is de sterkste competitie inderdaad, kun je moeilijk om heen draaien. In Spanje/Italië heb je vier/vijf goede teams die het goed doen, onderin is het dikke schijt. In Duitsland heb je Bayern en daaronder Dortmund (dat altijd wel ergens veel punten verliest) en Leipzig. Daarnaast heb je niet veel bijzonders. In Frankrijk heb je PSG en af en toe een Lyon of een Monaco. Dus beweren dat PL niet de beste competitie is echt kul. 

 

2 uur geleden, MegaPilot zei:

Ze spelen helemaal niet meer wedstrijden. Elke topploeg in Europa heeft een brede kern en roteert dus. Daarnaast spelen deze Engelse clubs ook tegen kleine clubs in de League Cup bijvoorbeeld, net als Spaanse ploegen doen in de Copa del Rey. Om je maar een idee te geven over het aantal wedstrijden per kalenderjaar:

 

2016/2017

La Liga - Lionel Messi - 53 wedstrijden

La Liga - Cristiano Ronaldo - 46 wedstrijden

Premier League - Kevin De Bruyne - 49 wedstrijden

Premier League - Eden Hazard - 43 wedstrijden

Premier League - David De Gea - 45 wedstrijden

Per kalenderjaar zegt niks. In Engeland spelen ploegen in zes dagen soms drie wedstrijden, dat zie je nergens anders in de wereld. Daarnaast is fysiek spel in Engeland veel zwaarder dan in Spanje. 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...