Jump to content

Mening over de GTA Online release aanpak van Rockstar


PrioX

Recommended Posts

Sinds enige tijd hanteert Rockstar een ander soort release aanpak voor GTA Online updates. Vooral met de laatste twee updates (Gunrunning en Smuggler's Run) is dit duidelijk zichtbaar. We krijgen een update, en de weken daarna volgen er wekelijks kleine updates met nieuwe speltypes en voertuigen. 

 

Wat mij vandaag vooral opviel was dat de geliefde Hunter niet in de Smuggler's Run update beschikbaar was. Deze zit wel al in het spel maar is pas over een tijdje beschikbaar. Ik vind het ''drip feeding'' een beetje belachelijk worden en was eigenlijk wel benieuwd hoe jullie hierover denken. Aan de ene kant snap ik dat Rockstar GTA Online zo lang mogelijk probeert te rekken. En het wekelijks uitbrengen van nieuwe content kan daar goed bij helpen. Maar ik vind dat dit ook nogal misleidend is. Eigenlijk zijn de updates periodes van ongeveer drie maanden geworden i.p.v. 1 dag. 

 

Ben dus erg benieuwd wat jullie van deze aanpak vinden. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet beginnen met te zeggen dat ik al in geen tijden (jaren?) geen GTA Online meer heb gespeeld. Volgens mij heb ik zelfs die map editor nog nooit gebruikt. Maar goed. De huidige updates volgen zo te zien altijd hetzelfde patroon: je moet een of ander "bedrijf" kopen voor X miljoen (jacht, motorclub, pakhuis, bunker, whatever), daarna moet je een investering doen van Y miljoen en uiteindelijk krijg je een bedrag terug dat slechts marginaal meer is dan je investering. Verder worden er dan voertuigen toegevoegd die gigantisch overpriced zijn. Ik denk dat ik eens roestig busje heb zien voorbijkomen voor een prijs van ettelijke honderdduizenden GTA$ waarvan ik dacht: dat kan ik bij een schroothandelaar kopen voor tweeduizend euro.

 

Het met mondjesmaten toevoegen van voertuigen heeft volgens mij een psychologisch effect op spelers, met name tot het kopen van cash cards door impuls. Ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen, maar om de een of andere reden lijken mensen meer geneigd te zijn om iedere week vijf euro uit te geven dan elke maand twintig. Want och, het is toch maar vijf euro. Maar als je op het einde dan de rekening maakt heb je toch meer uitgegeven dan je uiteindelijk van plan was.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 29-8-2017 om 22:31, Big Boss zei:

De huidige updates volgen zo te zien altijd hetzelfde patroon: je moet een of ander "bedrijf" kopen voor X miljoen (jacht, motorclub, pakhuis, bunker, whatever), daarna moet je een investering doen van Y miljoen en uiteindelijk krijg je een bedrag terug dat slechts marginaal meer is dan je investering.

Klopt eigenlijk helemaal. Rockstar behandeld GTA Online de laatste updates meer als een free-to-play game, terwijl ik er toch echt 70 euro voor heb neergelegd en 150 euro voor de last-gen versie. Wat ik hiermee bedoel:

 

Met bijvoorbeeld de Gunrunning update voegen ze de mogelijkheid toe om upgrades vrij te spelen om deze vervolgens op je voertuigen en wapens te zetten. Om deze upgrades te unlocken moet je allereerst je bunker vol proppen met supplies zodat het personeel aan het werk kan (dit kost je al snel 1 uurtje). Je moet nu gaan zitten wachten tot de upgrades onderzocht en klaar voor gebruik zijn. Dit duurt tientallen uren. En tijdens deze uren moet je aanwezig zijn op GTA Online. Je kan dus niet even een ander spel gaan spelen want dan stopt de progressie. Maar dan komt het. Om het vrijspelen van upgrades sneller te laten gaan kan je upgrades kopen voor je bunker. Of als je helemaal geen zin hebt om te wachten kan je de upgrades ''fast tracken'' voor 200.000+ dollars. Je krijgt dan direct toegang tot de upgrades. 

 

Deze hele aanpak is gebaseerd op de verkoop van Shark Cards en zie je normaal gesproken alleen in F2P-spellen. Het is belachelijk dat R* deze aanpak ondersteunt en ik vrees ook dat we dit in RDR2 gaan zien. :N

 

Op 29-8-2017 om 22:31, Big Boss zei:

Het met mondjesmaten toevoegen van voertuigen heeft volgens mij een psychologisch effect op spelers, met name tot het kopen van cash cards door impuls. Ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen, maar om de een of andere reden lijken mensen meer geneigd te zijn om iedere week vijf euro uit te geven dan elke maand twintig. Want och, het is toch maar vijf euro. Maar als je op het einde dan de rekening maakt heb je toch meer uitgegeven dan je uiteindelijk van plan was.

Een vriend van mij doet eigenlijk het bovenstaande wij jij beschrijft. Hij koopt zowat altijd shard cards wanneer er nieuwe content uitkomt. En het zal me niks verbazen als hij al meer dan 300 euro heeft uitgegeven aan die dingen. :kots: Als het kleine bedragen zouden zijn dan kan ik het misschien nog begrijpen, denk aan bedragen tussen 5 tot 15 euro. Maar neem de XA-21 supercar die ze vorige maand hebben toegevoegd. Deze kost $2.375.000. Je moet een Great White Shark Card kopen. Dit geeft je $1.250.000. En dan ben je er dus nog niet. Je betaalt ongeveer 30 euro voor een virtuele auto. 

 

En over de prijzen gesproken. Zijn de in-game bedragen niet erg outdated vergeleken de prijzen die je neerlegt voor zo'n kaartje? Voor 8 miljoen betaal je 75 euro. En wat is 8 miljoen tegenwoordig? Op het begin van GTA Online was het duurste voertuig 1 miljoen, en dan kan ik deze prijzen begrijpen (al is 75 euro nog steeds veel geld). Toen kon je daar misschien 10 voertuigen van kopen, in combinatie met een appartement. Maar in het huidige GTA Online is 75 euro voor 8 miljoen totaal niet realistisch. Je kan misschien net 2-3 voertuigen kopen. 75 euro zou je minstens 15 miljoen moeten geven imo. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...