Jump to content

III-era Modding - Random Chat


Dutchy3010

Recommended Posts

Mistte nog een random chat hier :puh:

 

Wordt natuurlijk regelmatig gecontacteerd over DYOM, dus blijft wel een beetje mee in m'n achterhoofd. Maar was m'n vier youtube SCM tutorials helemaal vergeten :puh: Sjonge gelukkig is mijn Engels in de afgelopen 7 jaar wel iets verbeterd.

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ach die windows XP ziet er toch zo goed uit :puh: Vond ik vroeger lelijk, maar mis ik nu toch wel 'n beetje.

 

Ik heb een tijdje geleden (ondertussen al meer dan een jaar terug, wat vliegt de tijd toch weer) gevonden hoe je een 3D punt in de wereld kan projecteren op het scherm, en daar kan je wel wat leuke dingetjes mee doen. Misschien een keer een tutorialtje maken :puh:

 

 

In die video zie je ook dat de verticale positie niet helemaal correct is. Niet zo lang geleden heb ik dan ook gezien bij een ander script dat de schermgrootte voor textdraws enzo 640x448 is, hoewel iedereen zegt dat het een canvas van 640x480 is (ook op de SA-MP wiki). In het script van die video deed ik dan ook maal 480 ipv maal 448 waardoor de tekst iets te veel naar beneden zakt als de tekst lager op het scherm staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is mogelijk met SCM, maar er komt wat geheugenmanipulatie aan te pas. CLEO opcodes maken het iets gemakkelijker. Er bestaat alleszins geen simpele opcode voor, heel misschien dat ze dit vroeger wel hadden, maar het is niet nodig om dit te kunnen in het missie script.

 

Deze projectie wordt gebruikt voor bijvoorbeeld assets die geld verzamelen of om de prijs van een huis te tonen, en dit gebeurt natuurlijk niet door het missie script. Ik kan niet direct op meer voorbeelden komen waar dit gebruikt wordt.

FIMCvBn.png

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...