Jump to content

Eenhandig gebruik???


Siem1

Recommended Posts

Voor een jongen met lichamelijke beperkingen ben ik benieuwd of GTA San Andreas ook op een PC met Windows 10 gespeeld kan worden?

En of dit op de 1 of andere manier met 1 hand gespeeld kan worden, bijvoorbeeld met een joystick of met het toetsenbord waarbij de instellingen aangepast zijn voor 1 hand gebruik?

 

Zo niet, is er dan een andere mogelijkheid? We kunnen niet zomaar alle spellen kopen en uitproberen. DUs misschien is er iemand anders die weet of het bij een andere versie van GTA wel kan?

 

 

Wie o wie kan ons helpen?

 

Groeten, Simone

ergotherapeut revalidatiecentrum

Link to comment
Delen op andere websites

San Andreas heeft built-in support for joysticks. Ik heb niet al te lang geleden mijn eigen joystick verkocht, dus hoe goed het werkt kan ik je helaas niet vertellen, maar qua hardware zouden joysticks gewoon gebruikt moeten kunnen worden om het spel te spelen. Je moet dan wel eerst je controls instellen.

 

Wellicht is het handig om het spel te 'testen' voor hij het koopt, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het spel is helaas niet gemaakt voor de besturing met eén hand. Als hij de linkerhand kan gebruiken dan is het misschien waardevol om iets als een Logitch G13 of een Razer Nostromo aan te schaffen. Deze hebben vrij programmeerbare knoppen en een joystick die met de duim van de linkerhand bediend kan worden. Als hij de rechterhand kan gebruiken dan is een muis met extra programmeerbare knoppen misschien een optie. In elk geval zullen er sowieso dingen zijn die maar moeilijk zullen lukken. De besturing van vliegtuigen, wat met twee handen al moeilijk genoeg is, wordt er bijvoorbeeld zo mogelijk nog moeilijker door.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik speel het spel regelmatig met een hand, wanneer ik tijdens het streamen iets moet drinken. Mijn rechterhand gebruik ik eigenlijk alleen om de camera rond te draaien, maar dit is niet echt van groot belang.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...