Jump to content

Schaatsen 2017/2018


NandroDavids

Recommended Posts

Leden die de sportsecties op nieuwssites of in de krant wel eens lezen hebben het al wel door gehad: het schaatsseizoen staat voor de deur. En niet zomaar een schaatsseizoen: een Olympisch schaatsseizoen! :D 

 

Sven Kramer lijkt beter dan ooit (nog beter dan ooit ja, bizar), bijna alle Nederlandse topsprinters zitten in dezelfde ploeg, Kulizhnikov is terug als concurrentie, en de medaille-oogst van Sochi 2014 gaan we natuurlijk nooit evenaren of verbeteren.

 

Desondanks: ik heb er zin in!

 

Volgende week donderdag begint al het eerste belangrijke toernooi, namelijk de NK Afstanden. Niet eens zozeer belangrijk wegens de te winnen titels, maar meer voor de te winnen tickets voor de World Cups. Daarmee zet je jezelf vast bij de favorieten voor een plek op de Spelen, kun je strijden tegen andere wereldtoppers op de beste banen ter wereld, en ben je op die manier klaar voor het belangrijkste weekje in aanloop naar de Spelen: het Olympisch Kwalificatietoernooi eind december.

 

En daarna dus op naar de Spelen... dat is nog ver weg, maar volgende week begint de weg ernaartoe al.

 

Wat verwachten jullie ervan? Denk je dat Kramer dan eindelijk Olympisch goud gaat pakken op de 10 kilometer? Wint Wüst voor de 4e OS op rij een gouden medaille? Uiteraard zal Sportkenners 2018 de OS meepakken, dus daar kun je je voorspellingen tegen die tijd ook kwijt.

Link to comment
Delen op andere websites

Al eind oktober in vorm? :clown:

 

Benieuwd naar de massastart op de OS, trouwens. Moet wel interessant worden om te zien wie daarvoor wordt uitgekozen. Ik meen dat de bondscoach twee vrouwen en twee mannen mag afvaardigen. Lijkt me logisch dat je dan selecteert uit de personen die 'toch' al aanwezig zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, Cabyon zei:

Benieuwd naar de massastart op de OS, trouwens. Moet wel interessant worden om te zien wie daarvoor wordt uitgekozen. Ik meen dat de bondscoach twee vrouwen en twee mannen mag afvaardigen. Lijkt me logisch dat je dan selecteert uit de personen die 'toch' al aanwezig zijn.

Ja, en Kramer heeft ook al aangegeven wel interesse te hebben. Het wordt volgens mij na al zijn andere afstanden verreden, dus zou niet ten koste gaan dan van zijn hoofddoelen... interessant om dan te zien in hoeverre hij mee kan doen om de prijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 20-10-2017 om 08:18, NandroDavids zei:

Denk je dat Kramer dan eindelijk Olympisch goud gaat pakken op de 10 kilometer?

Hij kan het natuurlijk wel, maar ja, Bergsma hè. Het lijkt dat die net een iets langere adem heeft. Ze zijn aan elkaar gewaagd, wordt een mooi seizoen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het eerste relletje is ook al een feit. De massastart is een nieuw Olympisch onderdeel, en daar ziet coach Anema uiteraard kansen voor 'zijn' Bergsma en Stroetinga. Echter, ook Kramer en Verweij hebben wel interesse, en die plaatsen zich in principe individueel ook wel, waar dat bij Stroetinga nog maar de vraag gaat zijn. En dan is het de vraag of Bergsma zich wel op wil offeren voor een eventuele eindsprint van Verweij, waar Kramer dat waarschijnlijk wel wil doen.

 

Mooi altijd, dit soort spelletjes en strubbelingen binnen de Nederlandse selectie. Zolang het uiteindelijk maar goud oplevert natuurlijk. Komend weekend op de eerste World Cup heeft de bondscoach overigens gekozen voor Bergsma en Verweij voor de massastart... we gaan dus wellicht direct zien hoe die twee tactisch samen kunnen en willen werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...