Jump to content

Introductie XP-systeem


Dutchy3010

Recommended Posts

1 uur geleden, MegaPilot zei:

Ik vind dit systeem heel naaiend naar de (ex-)Megaleden toe. Ik ben actief sinds 2008 en in die 9 jaar was ik niet altijd een voorbeeld, toegegeven, maar in het overgrote deel beschouw ik mezelf toch wel als een meerwaarde voor het forum. Nu ben ik 3 jaar Megalid en als ik niet snel weer elke maand serieus actief word, verlies ik binnenkort mijn rechten om in het SL+forum te posten. Eerlijk is eerlijk, het is grotendeels door dat forum dat ik hier ben blijven hangen. Nu word ik daar binnenkort onverbiddelijk uitgegooid. Jammer, maar dit gaat mij eerder naar de uitgang van het forum doen begeven dan dat het mij zal prikkelen om weer actief als vanouds te worden. Tevens vind ik het vreemd dat Superleden zich constant zouden moeten bewijzen terwijl alle rangen daarboven dat niet moeten doen. Dat is toch gewoon niet eerlijk?

 

Eensch. Hoewel ik mij zelf niet echt als meerwaarde zie :7. 

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TryX

    10

  • Guardian1980

    5

  • Thundercover

    4

  • aron24

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 uur geleden, MegaPilot zei:

Wat ik tevens ook niet eerlijk vind is dat forumawards recht geven op maar liefst 250 XP. Als ik 1 ding geleerd heb na al die jaren van forumawards, dan is het wel hoe verschrikkelijk oneerlijk die awards zijn. Nu kan ik na al die jaren nog steeds de gentleman uithangen en geen namen noemen, maar het beste voorbeeld moet toch wel zijn op welke manier Kai-ShockWave "Beste Lid" van mij afsnoepte indertijd. Kai was in vergelijking met mij zo goed als niet actief in de fora, maar had een bloeiende multiplayer clan. En wat gebeurde er? Al z'n clanleden stemden op hem. Sorry, ik verdiende het toen gewoon. Ik weet niet exact meer hoeveel leden me na die awards op de één of andere manier gecontacteerd hebben omtrent die uitslag, maar het liedje was telkens hetzelfde: "Kai heeft gewonnen door z'n clan." En die tendens heb ik bij de forumawards wel vaker gezien. Het ging 'm vaker om populariteit dan om het echt verdienen van een award, en nu ga je je hele rangensysteem daarop baseren? 250 XP voor een award is al belachelijk veel en dan krijg je er nog eens XP bij voor achievements(tel daar nog eens bij dat er achievements zijn gerelateerd aan awards).

#metoo

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, Faenty. zei:

Sorry hoor, maar claim je nu serieus dat je het beste lid had moeten winnen? Je kunt toch niet serieus jezelf hier beste lid gaan kronen :7

In 2009? Ja.

 

Iets dat ik nog vergeten zeggen was; waarom zijn de vetgedrukte namen weg? Eerst een degradatie uit het niets voor de Megaleden en daarbovenop niet eens meer een dikgedrukte naam voor de Super- en Megaleden. Nou, mooi is dat. Idee goedgekeurd door een groep die natuurlijk geen "last" heeft van de nadelen van het systeem. Nogal triest als je het mij vraagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus MegaPilot, je bent wel erg op je pik getrapt.

 

Het systeem is denk ik zo ontwikkeld omdat Superleden enkel in het SL+-fora posten en nergens anders. Waar ben je dan superlid voor? Je activiteit? Op deze manier worden mensen met GTA-kennis en/of activiteit op het forum in het algemeen beloond. Ikzelf vind het een positieve ontwikkeling.

Link to comment
Delen op andere websites

3 uur geleden, MegaPilot zei:

Ik vind dit systeem heel naaiend naar de (ex-)Megaleden toe. Ik ben actief sinds 2008 en in die 9 jaar was ik niet altijd een voorbeeld, toegegeven, maar in het overgrote deel beschouw ik mezelf toch wel als een meerwaarde voor het forum. Nu ben ik 3 jaar Megalid en als ik niet snel weer elke maand serieus actief word, verlies ik binnenkort mijn rechten om in het SL+forum te posten. Eerlijk is eerlijk, het is grotendeels door dat forum dat ik hier ben blijven hangen. Nu word ik daar binnenkort onverbiddelijk uitgegooid. Jammer, maar dit gaat mij eerder naar de uitgang van het forum doen begeven dan dat het mij zal prikkelen om weer actief als vanouds te worden. Tevens vind ik het vreemd dat Superleden zich constant zouden moeten bewijzen terwijl alle rangen daarboven dat niet moeten doen. Dat is toch gewoon niet eerlijk?

 

Wat ik tevens ook niet eerlijk vind is dat forumawards recht geven op maar liefst 250 XP. Als ik 1 ding geleerd heb na al die jaren van forumawards, dan is het wel hoe verschrikkelijk oneerlijk die awards zijn. Nu kan ik na al die jaren nog steeds de gentleman uithangen en geen namen noemen, maar het beste voorbeeld moet toch wel zijn op welke manier Kai-ShockWave "Beste Lid" van mij afsnoepte indertijd. Kai was in vergelijking met mij zo goed als niet actief in de fora, maar had een bloeiende multiplayer clan. En wat gebeurde er? Al z'n clanleden stemden op hem. Sorry, ik verdiende het toen gewoon. Ik weet niet exact meer hoeveel leden me na die awards op de één of andere manier gecontacteerd hebben omtrent die uitslag, maar het liedje was telkens hetzelfde: "Kai heeft gewonnen door z'n clan." En die tendens heb ik bij de forumawards wel vaker gezien. Het ging 'm vaker om populariteit dan om het echt verdienen van een award, en nu ga je je hele rangensysteem daarop baseren? 250 XP voor een award is al belachelijk veel en dan krijg je er nog eens XP bij voor achievements(tel daar nog eens bij dat er achievements zijn gerelateerd aan awards).

 

Ik verwacht niet dat deze post iets van wijzigingen zal teweeg brengen, zo naïef ben ik na al die jaren op dit forum hier niet. Beschouw dit maar als de verklaring als ik straks niet meer actief ben op dit forum.

Mimimimi

 

Beside that, 'beste' is subjectief. Awards dus ook

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, MegaPilot zei:

Tevens vind ik het vreemd dat Superleden zich constant zouden moeten bewijzen terwijl alle rangen daarboven dat niet moeten doen. Dat is toch gewoon niet eerlijk?

Dat is inderdaad niet eerlijk. Daarom is ook ieders XP zichtbaar en op precies hetzelfde gebaseerd. Daarnaast hebben we de aparte crews ingesteld zodat iedereen z'n steentje kan bijdragen waar diegene het beste in is, zonder zich om randzaken te hoeven bekommeren. Mochten leden daar niet voor gemotiveerd zijn, vindt ook daar roulatie plaats (zoals in de Wiki-crew en recentelijk ook onder de voormalige moderatorsgroep). XP kan helpen daarin inzicht te geven omdat het zo makkelijk te vergelijken is voor verschillende perioden.

 

2 uur geleden, MegaPilot zei:

250 XP voor een award is al belachelijk veel en dan krijg je er nog eens XP bij voor achievements(tel daar nog eens bij dat er achievements zijn gerelateerd aan awards).

Als je elke dag een antwoord gokt in zes quizjes op het forum zit je in nog geen maand op het dubbele. Sterker nog, in dit tempo zitten een aantal al binnen anderhalve week op dit aantal. Ik ga er trouwens niet vanuit dat de achievements in de driedubbele cijfers terecht komen, dus de impact daarvan zal klein zijn. Als je dus echt actief bent zijn de XP voor deze dingen niet veel meer dan een leuke bonus. :) 

 

35 minuten geleden, Cabyon zei:

Het systeem is denk ik zo ontwikkeld omdat Superleden enkel in het SL+-fora posten en nergens anders. Waar ben je dan superlid voor? Je activiteit? Op deze manier worden mensen met GTA-kennis en/of activiteit op het forum in het algemeen beloond. Ikzelf vind het een positieve ontwikkeling.

Amen.

Link to comment
Delen op andere websites

5 uur geleden, MegaPilot zei:

Ik vind dit systeem heel naaiend naar de (ex-)Megaleden toe. Ik ben actief sinds 2008 en in die 9 jaar was ik niet altijd een voorbeeld, toegegeven, maar in het overgrote deel beschouw ik mezelf toch wel als een meerwaarde voor het forum. Nu ben ik 3 jaar Megalid en als ik niet snel weer elke maand serieus actief word, verlies ik binnenkort mijn rechten om in het SL+forum te posten. Eerlijk is eerlijk, het is grotendeels door dat forum dat ik hier ben blijven hangen. Nu word ik daar binnenkort onverbiddelijk uitgegooid. Jammer, maar dit gaat mij eerder naar de uitgang van het forum doen begeven dan dat het mij zal prikkelen om weer actief als vanouds te worden. Tevens vind ik het vreemd dat Superleden zich constant zouden moeten bewijzen terwijl alle rangen daarboven dat niet moeten doen. Dat is toch gewoon niet eerlijk?

 

Wat ik tevens ook niet eerlijk vind is dat forumawards recht geven op maar liefst 250 XP. Als ik 1 ding geleerd heb na al die jaren van forumawards, dan is het wel hoe verschrikkelijk oneerlijk die awards zijn. Nu kan ik na al die jaren nog steeds de gentleman uithangen en geen namen noemen, maar het beste voorbeeld moet toch wel zijn op welke manier Kai-ShockWave "Beste Lid" van mij afsnoepte indertijd. Kai was in vergelijking met mij zo goed als niet actief in de fora, maar had een bloeiende multiplayer clan. En wat gebeurde er? Al z'n clanleden stemden op hem. Sorry, ik verdiende het toen gewoon. Ik weet niet exact meer hoeveel leden me na die awards op de één of andere manier gecontacteerd hebben omtrent die uitslag, maar het liedje was telkens hetzelfde: "Kai heeft gewonnen door z'n clan." En die tendens heb ik bij de forumawards wel vaker gezien. Het ging 'm vaker om populariteit dan om het echt verdienen van een award, en nu ga je je hele rangensysteem daarop baseren? 250 XP voor een award is al belachelijk veel en dan krijg je er nog eens XP bij voor achievements(tel daar nog eens bij dat er achievements zijn gerelateerd aan awards).

 

Ik verwacht niet dat deze post iets van wijzigingen zal teweeg brengen, zo naïef ben ik na al die jaren op dit forum hier niet. Beschouw dit maar als de verklaring als ik straks niet meer actief ben op dit forum.

Chillax joh... Misschien moet je je dan ook wat meer op reallife concentreren. Niet naar bedoeld ofzo, maar meer voor jezelf. Dit is maar een internetcommunitieetje en zoiets pietluttigs hoeft je niet tot last te zitten. Daar kan je het beste gewoon lekker laks mee wezen vind ik.

 

2 uur geleden, aron24 zei:

Mimimimi

 

Beside that, 'beste' is subjectief. Awards dus ook

De perspectie op wat het 'beste' is kan inderdaad subjectief zijn. Je hoeft dan nog niet altijd met de pakken neer te gaan zitten.

 

Soms is het goed om dingen meetbaar te verbeteren, zodat je het 'beste' kan objectiveren.

3 uur geleden, Cabyon zei:

Jezus MegaPilot, je bent wel erg op je pik getrapt.

 

Het systeem is denk ik zo ontwikkeld omdat Superleden enkel in het SL+-fora posten en nergens anders. Waar ben je dan superlid voor? Je activiteit? Op deze manier worden mensen met GTA-kennis en/of activiteit op het forum in het algemeen beloond. Ikzelf vind het een positieve ontwikkeling.

Inderdaad. Als je echt ergens goed in was, hoef je daar imo niet echt erkenning in te krijgen in de vorm van wat titelatuur.

Laat zien wie je nu bent en wat je nu drijft en niet wat je toen was. :puh: 

 

 

4 uur geleden, .Sharingan zei:

Eensch. Hoewel ik mij zelf niet echt als meerwaarde zie :7. 

Bescheidenheid siert de man.

 

Technisch gezien is natuurlijk elke post wel een meerwaarde in de communicatie in een community... True, dat kan ook een negatieve meerwaarde hebben, maar to...

Colin doe niet zo autistisch, zeg gewoon tegen dat vrindelijke heersschap dat ie van meerwaarde is. .Sharingan U bent van meerwaarde hier op dit forum!

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

@MegaPilot

In aanvulling op wat Thundercover zei, wil ik nog even ingaan op je opmerking dat het hele promotiesysteem afhangt het behalen van awards, welke wellicht worden gegeven op basis van populariteit. Dat de awards en populariteit hand in hand met elkaar gaan, is wellicht niet gewenst, maar wel logisch. Dat is inherent aan het democratische systeem en komt overal in de wereld voor: werk, politiek, enz. Iemand ziet nu eenmaal vaker en beter wat iemand anders goed doet, wanneer iemand diegene mag. Vaak zelfs onbewust. Zijn hele wetenschappelijke onderzoeken over geweest. 

 

Maar ik wil vooral even verduidelijken dat de invloed van awards op het promotiesysteem maar relatief beperkt is. Iemand wint een award en krijgt daarvoor 250 XP - of laten we stellen in het ultieme geval 2500 XP (zeer populair en 10 awards). Dan krijgt hij die toegekend in januari. En uiteraard de ronde daarna promoveert diegene. Is dat zo vreemd? Als diegene niet al SL was, heeft hij toch blijkbaar veel indruk gemaakt op het forum. De geschiedenis leert dan ook dat vaak promoties plaatsvonden kort na het vergeven van een award.

 

Maar het systeem werkt zo uit dat gekeken wordt naar de laatste 3 maanden, en daarover moet 300 XP zijn behaald. Als diegene niet gemiddeld aan de 100 XP komt, blijft zijn promotie van korte duur. 3 maandjes later vallen die 2500 XP uit het referentiekader met degradatie als gevolg.

 

In het totaal aantal XP maakt het wel uit of jij al dan niet een award gewonnen hebt (het scheelt 250 XP, ook weer niet heel veel...), maar voor promoties maakt dat nu helemaal niets meer uit.

 

Dat maakt dit systeem imo goed. Continue activiteit is een voorwaarde voor SL schap, lijkt me voor een forum geen vreemde voorwaarde. En op basis van gister denk ik dat de 100 XP best reeel is: in 1 dag behaalden sommigen 40 XP.

 

En ja, ook de activiteit van crewleden kan zo beter en objectiever worden gemonitord.

Link to comment
Delen op andere websites

6 minuten geleden, TryX zei:

Waar kan je eigenlijk terugvinden welke achievements en awards je eventueel gehaald hebt?

Achievements zijn op het moment nog buitenwerking en daardoor niet zichtbaar. Maar naast je post kun je zien hoeveel je er hebt (in jouw geval 1 achievement). Awards zijn ook zichtbaar naast je post, en wanneer je er eentje hebt op je profiel in een speciaal tab. Zie mijn profiel als voorbeeld. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

2 minuten geleden, PrioX zei:

Achievements zijn op het moment nog buitenwerking en daardoor niet zichtbaar. Maar naast je post kun je zien hoeveel je er hebt (in jouw geval 1 achievement). Awards zijn ook zichtbaar naast je post, en wanneer je er eentje hebt op je profiel in een speciaal tab. Zie mijn profiel als voorbeeld. :) 

Duidelijk! Thnx :-)

Link to comment
Delen op andere websites

21 uur geleden, Joriz zei:

Cool dat het nu actief is. :)

 

Ben zeker benieuwd welke opvallendheden eruit komen en wie nu te boek mag staan als nieuwe superleden.

Wat in ieder geval opvalt is jouw xp, aan de bak Joris:clown:

 

Maar mooi idee dit, iig weer iets om weer mee te 'pronken'. Zullen zien hoe het loopt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...