Jump to content
Cabyon

Grand Theft Auto V met 85 miljoen stuks in top 3 best verkochte games aller tijden


medium.gta5-85mil.jpg.2ee44c36713ccf086e

John Sting via www.unsplash.com

 

Ja ja, GTA V is een van de best verkochte games aller tijden. Zo, dat staat er. Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, meldt in hun jaarverslag dat de game 85 miljoen stuks heeft verkocht, waarmee het spel de top 3 best verkochte games aller tijden heeft bereikt. Knap van hun, naast dat ze nog een schare van ongeveer 55000 actieve spelers op GTA Online hebben. Een ander teken van de onverminderde populariteit van GTA V is de prijs van het spel; nieuw betaal je, vier jaar na de release, nog steeds veertig euro plus voor een nieuw exemplaar.

 

medium.gtav1.PNG.aecbd28cb41f0c792312b90

 

Microtransacties

Daarnaast staat in het rapport dat Take-Two steviger wil inzetten op micotransacties. Deze beruchte handelingen in GTA: Online (denk aan Shark Cards) zijn redelijk impopulair. Volgens de topman van Take-Two zijn de microtransactie ongeveer veertig procent van hun maandelijks inkomen. Hij prijst de microtransacties in het algemeen en hint op meer. Want, zo zegt hij, 'er is nog veel ruimte om te groeien. Dit is slechts het begin.' Dikke kans dat in de volgende GTA je opnieuw Shark Cards of iets soortgelijks kan kopen.

 

Bron: PCGamer.com (1, 2)

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

1 uur geleden, Cabyon zei:

Daarnaast staat in het rapport dat Take-Two steviger wil inzetten op micotransacties.

Oh my god, why? Ik mag echt hopen dat we straks met GTA VI en Online niet tientallen euro's moeten gaan betalen alleen voor één auto omdat Take Two het wilt. :7

 

Wel een mooie prestatie dat het in de top drie beste verkochte games aller tijden staat. :Y

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik heb een keer 75 euro gedaan in 5 jaar tijd extra valt nog mee maar ik kreeg het idee wel van pay 2 win want al die hydra fanboys en apc faggots verpesten het voor een ander gta online is de saints row kant opgegaan waar ik al bang voor was. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

6 uur geleden, Cabyon zei:

Daarnaast staat in het rapport dat Take-Two steviger wil inzetten op micotransacties.

Ik hou m'n hart al vast voor RDR2. :(

Op zich ben ik niet tegen microtransacties voor skins ofzo, maar als je in multiplayer miljoenen moet hebben om een simpele auto te kopen, dan hoeft het voor mij niet meer. Als de multiplayer niet leuk is zonder dat je bakken geld moet uitgeven, begin ik er niet meer aan. En ik ga zeker geen extra geld betalen bovenop de €60 die ik al betaald heb voor de game.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

19 uur geleden, Cabyon zei:

 

 

Microtransacties

Daarnaast staat in het rapport dat Take-Two steviger wil inzetten op micotransacties. Deze beruchte handelingen in GTA: Online (denk aan Shark Cards) zijn redelijk impopulair. Volgens de topman van Take-Two zijn de microtransactie ongeveer veertig procent van hun maandelijks inkomen. Hij prijst de microtransacties in het algemeen en hint op meer. Want, zo zegt hij, 'er is nog veel ruimte om te groeien. Dit is slechts het begin.' Dikke kans dat in de volgende GTA je opnieuw Shark Cards of iets soortgelijks kan kopen.

 

Naast day 1 DLC's de kanker van de game-industrie. Kom op Rockstar... :ch:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb eén oplossing voor het microtransaction probleem: stop verdorie met het kopen van cash cards. Stem met je portemonnee.

 

Even rekenen: 85 miljoen maal 60 dollar is ongeveer 5,1 miljard dollar. Gedeeld door vijftig maanden dat het spel nu uit is. Dat is 102 miljoen dollar per maand. Dat is dan 60% van de inkomsten wat maakt dat de totale maandelijkse inkomsten ongeveer 170 miljoen dollar zijn, waarvan dus 68 miljoen dollar in microtransactions PER MAAND. Dat is toch niet te bevatten? En wat krijg je er voor terug? Vrijwel niets.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

2 uur geleden, Big Boss zei:

Ik heb eén oplossing voor het microtransaction probleem: stop verdorie met het kopen van cash cards. Stem met je portemonnee.

 

Even rekenen: 85 miljoen maal 60 dollar is ongeveer 5,1 miljard dollar. Gedeeld door vijftig maanden dat het spel nu uit is. Dat is 102 miljoen dollar per maand. Dat is dan 60% van de inkomsten wat maakt dat de totale maandelijkse inkomsten ongeveer 170 miljoen dollar zijn, waarvan dus 68 miljoen dollar in microtransactions PER MAAND. Dat is toch niet te bevatten? En wat krijg je er voor terug? Vrijwel niets.

 De tegenstanders kopen ze sowieso al niet. Als de 10% van de mensen die er geen enkel probleem mee heeft wel af en toe zo'n kaart koopt is het al rendabel. Wat boeit de mening van de klagende meerderheid dan nog die sowieso de portomonnee niet trekt? We zullen er wel de komende jaren niet af komen. :-(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De gamingindustrie is echt helemaal naar de klote. Blij dat ik die tijd nog heb mogen meemaken waar je 1 x een bedrag neerlegde voor een game en je had meteen de volledige ervaring zonder een pay-to-win scenario.

 

Luister allemaal even heel goed naar dit hier:

11 uur geleden, Big Boss zei:

Stem met je portemonnee.

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

13 uur geleden, MegaPilot zei:

De gamingindustrie is echt helemaal naar de klote. Blij dat ik die tijd nog heb mogen meemaken waar je 1 x een bedrag neerlegde voor een game en je had meteen de volledige ervaring zonder een pay-to-win scenario.

 

Luister allemaal even heel goed naar dit hier:

 

Eens... Gamen is niet meer wat het geweest is. Schandalig ook met het oog op het publiek. Ben ooit nog actief geweest op Clubs.nl en daar moest je ook gaan betalen voor voordelen. Ik vond toen dat ik geen keus had, was jaar of 12-13-14. Dus stiekem bellen met huistelefoon, beltegoed sparen, etc. Nu ik volwassener ben, denk ik eerder "fuck it, dat doe ik niet". Maar met name kinderen van ongeveer die leeftijd, erg beïnvloedbaar, is het publiek van nieuwe games. Zet een paar Rockstar werknemers met de mooiste dingen in al die servers, en kinderen volgen snel.

 

Dat GTA V goed presteert kan geen verrassing zijn. Jammer dus dat ze het zo laten verpesten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit topic is net een inschrijving voor Nostalgia University.

"Alles naar de klote!" - "Vroegah!" - "Ik herinner nog..." ; Mensen toch.

 

Wat niet wilt zeggen dat ik een fan, om het licht te zeggen, ben van microtransacties en hun connotaties, maar het lijkt me toch nogal dramatisch om op basis van Take Two's rapport te gaan claimen dat alles plots verandert. Het toont wel een beperkt inzicht van zo'n bedrijf, want het is effectief je eigen graf graven, maar de industrie beperkt zich niet tot de acties van één bedrijf, maar ja, niet dat dat iets gaat veranderen hier. Ik ben verder wel benieuwd of T2 op deze manier niet zijn lot zegelt voor de nabije toekomst.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is wel heel veel en zeker impressive, maar er is mogelijk daardoor zoals andere aanhalen wel veel veranderd.

 

Even ter overzicht de top vijf meest verkochte games:

  1. Tetris - 170 miljoen
  2. Minecraft - 122 miljoen
  3. Grand Theft Auto V - 85 miljoen
  4. Wii Sports - 82,8 miljoen
  5. Super Mario Bros - 40,2 miljoen

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Meer dan 3x zoveel exemplaren als SA en IV en bijna 5x zoveel als Vice. City. Ben benieuwd hoe dat komt. Wellicht toch omdat de populatie breder wordt? Gemiddelde leeftijd hoger omdat de jonge kinderen van toen het nu als volwassenen alsnog kopen? Of is uberhaupt het aantal gamende mensen toegenomen, bijvoorbeeld vanwege opkomende markten?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...