Jump to content

De toekomst van GTA Online?


Michael

Recommended Posts

In 2013 kwam het spel waar we zo lang aan het wachten voor waren - Grand Theft Auto V met Grand Theft Auto Online. Grand Theft Auto V is sinds 2017 85 miljoen keer verkocht en Grand Theft Auto Online wordt nog enorm veel gespeeld door spelers. Er is sinds 2015 achttien updates gekomen voor GTA Online, waaronder zes grote updates. Heists, Freemode Events Update, GTA Online: Executives and Other Criminals, GTA Online: Import/Export, GTA Online: Gunrunning en GTA Online: Smuggler's Run zijn de grote updates. Als je kijkt naar de grote updates, dan merk je op op dat heel veel hetzelfde is. Want Rockstar Games is eigenlijk een beetje aan het voortborduren op een oude grote update sinds 2015. De 'GTA Online: Executives and Other Criminals, GTA Online: Import/Export, GTA Online: Gunrunning en GTA Online: Smuggler's Run' updates horen allemaal eigenlijk bij elkaar, alleen worden ze verpakt in een ander jasje met een ander thema. Nog steeds blijf je een CEO / et cetera. Alleen is het voor hun een mogelijkheid om nog steeds geld te verdienen met extreem dure dingen (zoals de kantoren, met updates, en een garage.. dan nog een waarhuis, een garage voor gestolen voertuigen, én een hangaar voor vliegtuigen, die je zelf koopt). Het lijkt dat de GTA Online community nog steeds actief is, maar wanneer stopt het? Wat is nou de toekomst van GTA Online? Zoals het nu gaat, wordt Red Dead Redemption in de lente van 2018 uitgebracht. L.A Noire is al heruitgebracht en remastered voor nieuwe consoles. En met de mogelijkheid dat we een nieuwe GTA kunnen verwachten rond 2019 of 2020, zie ik GTA Online zoals wij het kennen rond die tijd wel uitsterven. Misschien een beetje op de manier zoals wat er gebeurde met Grand Theft Auto Online op de last gen consoles. Geen belangrijke updates meer, misschien soms een paar fouten repareren, maar geen updates of nieuwe voertuigen. Volgens mij schreef Rockstar Games ooit dat hun GTA Online zien als een aparte spel, wat niet bij GTA V hoort. De mogelijkheid dat het dus terugkomt bij een nieuwe GTA is er dus zeker. Helemaal omdat Take Two Interactive ook wel de mogelijkheid ziet om veel geld te verdienen met GTA Online.

 

Wat zijn jouw ideeën over de toekomst van GTA Online?

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het goed begrijp, is de volgende GTA in een Miami-style stad.
Online staat los van de losse games.

Ik kan me dus voorstellen dat we dus zometeen via LSIA een vliegticket naar Miami kunnen boeken (en de andere kant op).

Link to comment
Delen op andere websites

Op 28/11/2017 om 10:54, Asphyxiated zei:

In 2013 kwam het spel waar we zo lang aan het wachten voor waren - Grand Theft Auto V met Grand Theft Auto Online. Grand Theft Auto V is sinds 2017 85 miljoen keer verkocht en Grand Theft Auto Online wordt nog enorm veel gespeeld door spelers. Er is sinds 2015 achttien updates gekomen voor GTA Online, waaronder zes grote updates. Heists, Freemode Events Update, GTA Online: Executives and Other Criminals, GTA Online: Import/Export, GTA Online: Gunrunning en GTA Online: Smuggler's Run zijn de grote updates. Als je kijkt naar de grote updates, dan merk je op op dat heel veel hetzelfde is. Want Rockstar Games is eigenlijk een beetje aan het voortborduren op een oude grote update sinds 2015. De 'GTA Online: Executives and Other Criminals, GTA Online: Import/Export, GTA Online: Gunrunning en GTA Online: Smuggler's Run' updates horen allemaal eigenlijk bij elkaar, alleen worden ze verpakt in een ander jasje met een ander thema. Nog steeds blijf je een CEO / et cetera. Alleen is het voor hun een mogelijkheid om nog steeds geld te verdienen met extreem dure dingen (zoals de kantoren, met updates, en een garage.. dan nog een waarhuis, een garage voor gestolen voertuigen, én een hangaar voor vliegtuigen, die je zelf koopt). Het lijkt dat de GTA Online community nog steeds actief is, maar wanneer stopt het? Wat is nou de toekomst van GTA Online? Zoals het nu gaat, wordt Red Dead Redemption in de lente van 2018 uitgebracht. L.A Noire is al heruitgebracht en remastered voor nieuwe consoles. En met de mogelijkheid dat we een nieuwe GTA kunnen verwachten rond 2019 of 2020, zie ik GTA Online zoals wij het kennen rond die tijd wel uitsterven. Misschien een beetje op de manier zoals wat er gebeurde met Grand Theft Auto Online op de last gen consoles. Geen belangrijke updates meer, misschien soms een paar fouten repareren, maar geen updates of nieuwe voertuigen. Volgens mij schreef Rockstar Games ooit dat hun GTA Online zien als een aparte spel, wat niet bij GTA V hoort. De mogelijkheid dat het dus terugkomt bij een nieuwe GTA is er dus zeker. Helemaal omdat Take Two Interactive ook wel de mogelijkheid ziet om veel geld te verdienen met GTA Online.

giphy.gif


 

Dat voortborduren op oude updates, dat gevoel heb ik ook. Daarom vind ik GTA Online nu ook niet zo erg leuk. Elke nieuwe auto lijkt hetzelfde en de content is iets te extreem / niet passend t.o.v. de vanilla game.  Denk dat nu wel echt het gebrek aan custom (modded) content duidelijk wordt t.o.v. MTA of SAMP.

 

Maar goed, wie weet wat een nieuwe gta voor nieuwe GTA Online brengt. Lijkt me niet dat als je met een nieuwe game komt, dat je dan in eens potentiele inkomsten mis gaat lopen als Take 2 :puh:

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat ze oude updates zijn gaan uitbreiden met hier en daar wat aanpassingen vind ik persoonlijk minder en nogal inspiratieloos. Het is allemaal hetzelfde: Registreer je als VIP/CEO/President en vul je eigendommen met spulletjes om ze later te verkopen. Het zal me ook niks verbazen als de volgende grote update gefocust is op het water en hetzelfde systeem gebruikt. 

 

Ik verwacht wel dat ze met Online doorgaan op de volgende GTA. Dit succes zullen ze hoe dan ook opnieuw proberen neer te zetten. Ze moeten alleen niet vergeten wat GTA is. Want, en dit is al ontzettend vaak gepost, GTA Online ziet er nu meer uit als een groot PvP festijn met onrealistische voertuigen, wapens en mogelijkheden. Ook moet het grind-element verdwijnen, al is dat iets wat sowieso zal blijven vanwege de cash cards. Het is ontzettend saai om continu dezelfde missies te moeten voltooien om wat geld bij elkaar te schrapen om zo die ene auto te kunnen kopen. Vervolgens herhaal je dit proces weer voor iets anders. :zz:

 

GTA Online mag van mij terugkeren. Al dan wel met de nodige aanpassingen. Maar dat zal natuurlijk altijd een persoonlijke voorkeur blijven. 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...