Jump to content

Gender


NicolaB

Recommended Posts

ik denk dat de meeste genderneutrale mensen willen dat ze niet in de spotlight staan, en dat Nederland reeds tolerant genoeg is naar hun geaardheid, Nederland is al zeer openstaand naar andersgeaarden (ook homoseksuelen en dergelijke). 

 

Ik denk dat ze er zelf ook van balen dat een kleine groep mensen zoveel aandacht hiervoor vraagt/ophef hierover maakt, omdat deze kleine groep denkt dat ze voor de hele groep mogen spreken. En hun dus ongevraagd ook in die hoek gedrukt worden.

 

 

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    11

  • MoTricep

    7

  • DDT Dorus

    6

  • ThunderDuck

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op basis van wat probeer je te spreken voor een anonieme groep die je naar eigen zeggen niet kent? Evengoed is die groep blij dat er momenteel aandacht wordt besteed aan een onderliggend probleem in Nederland (en daarbuiten) dat maar al te graag wordt genegeerd. Allemaal wel eens interessant, zo het perspectief en uitgang omdraaien, maar ik denk niet dat veel mensen staan te springen om doelwit van spot te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een goede kameraad die Homo is, en die vind dit soort aandacht verschrikkelijk, hij heeft totaal geen problemen ervaren dat hij afgewezen word in de maatschappij, en hij wil er zeker geen ekstra  aandacht van hebben, hij is tevreden zoals het is.

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een homo is natuurlijk geen transgender, noch is één iemand een allesomvattende voorstelling van de hele samenleving of een deel er van, het is een indicatie van iets, maar niet noodzakelijk meer dan dat. Verder lijkt het me niet dat we veel nieuwe punten gaan vinden tussen ons.

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, er zit zeker wat in lijkt me. Het lijkt mij het beste dat mensen dit gewoon begrijpen en dat uitersten niet steeds (negatief) belicht worden. Ik denk dat dat breed getrokken kan worden. Homo's en Trans's alike, maar ook bijv. dat een zwart iemand, gewoon wilt dat er geen onderscheid wordt gemaakt irt zijn of haar huidskleur en niet moet gaan concluderen dat hij of zij als zwart persoon nadelen ondervind.

 

Aan de andere kant wilt iedereen juist uniek zijn. En is een huidskleur, een geaardheid of een gedaanteverandering juist iets waar ze zich in positieve zin aan relateren. Bijv. negers noemen elkaar als geuzennaam Nigga', Gays kunnen van het excessief tonen houden (gayparade) en hetero's maken als liefste grapjes waarin ze zichzelf anders zien dan de rest (Gijp).

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, Phoenyxar zei:

En wanneer dit wel het geval is (wat ook zo is), wat stelt jouw ideologie dan voor?

Dat de persoon er dan hinder van dan ondervind en het voor hem of haar een probleem is. Wat ik overigens erg jammer en onnodig voor diegene vind.

 

Moet wel trouwens even een aanpassing plaatsen op wat ik gister zei:

 

In de basis moet je het probleem zelf verhelpen, want het is (in de basis) jouw probleem. Dat "in de basis" vind ik wel een belangrijke nuance om te maken. Want uit die basis kan je dus ook secundair dingen veranden.

En imo leven wij echt in een maatschappij waarin dat mogelijk is. (niet voor niets de improvisatiemaatschappij :puh: )

 

Maar misschien verwoord meneer Smith het beter :puh:


Ik vind het trouwens goed dat je het een ideologie noemt, want ook al lijkt het misschien soms door mijn schrijfstijl als ik de ultieme waarheid wil verkondigen; het is louter mijn visie. Mijn visie is natuurlijk ook maar beperkt door mijn capaciteiten en referentiekader.

 

("it takes a lot of effort for the blind man to make things visible" zoals ik altijd als slagzin gebruik :puh: )

Link to comment
Delen op andere websites

Als ze bij rtl 7 eens ophouden met de slogan "meer voor mannen", vind ik t best. Ik kijk graag rtl 7, maar ben geen man en voel me er ook geen :7 

 

Het interesseert me verder niet zoveel. Raar om iets echt als "voor mannen" of "voor vrouwen" te bestempelen. Alleen voor specifieke kenmerken kan ik t me voorstellen. Maandverband voor mannen vind ik wat vreemd. Maar verder vind ik dat sommige mensen zich weer druk maken om het druk maken en gewoon met zichzelf in de knoop liggen. Hoeft verder niemand last van te hebben. 

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, Dutchy3010 zei:

Als ze bij rtl 7 eens ophouden met de slogan "meer voor mannen", vind ik t best. Ik kijk graag rtl 7, maar ben geen man en voel me er ook geen :7 

 

Het interesseert me verder niet zoveel. Raar om iets echt als "voor mannen" of "voor vrouwen" te bestempelen. Alleen voor specifieke kenmerken kan ik t me voorstellen. Maandverband voor mannen vind ik wat vreemd. Maar verder vind ik dat sommige mensen zich weer druk maken om het druk maken en gewoon met zichzelf in de knoop liggen. Hoeft verder niemand last van te hebben. 

 

More of @Dutchy3010 !! exact mijn verhaal.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Over kleine aanpassingen (zoals het 'beste reizigers' van de NS) kan ik me niet echt druk maken. Het verdwijnen van gendertoiletten zou ik om praktische redenen zelfs wel toejuichen. Maar je kan ook te ver willen gaan, zoals het verdwijnen van de sekseregistratie bij geboorte. De 'zoektocht naar je sekse' (voor zover daar voor sommigen sprake van is) moet je wat mij betreft niet al zó vroeg willen starten.

 

 

Op 6-2-2018 om 21:45, ThunderDuck zei:

51000 mensen is toch een behoorlijk aantal. En bovendien: neem nou het Gronings aardbevingsgebied: Daar wonen echt geen 51000 mensen ...

Oh echt wel. 56000 zelfs, volgens het CBS.

Link to comment
Delen op andere websites

19 uur geleden, Dutchy3010 zei:

Als ze bij rtl 7 eens ophouden met de slogan "meer voor mannen", vind ik t best. Ik kijk graag rtl 7, maar ben geen man en voel me er ook geen :7 

 

Het interesseert me verder niet zoveel. Raar om iets echt als "voor mannen" of "voor vrouwen" te bestempelen. Alleen voor specifieke kenmerken kan ik t me voorstellen. Maandverband voor mannen vind ik wat vreemd. Maar verder vind ik dat sommige mensen zich weer druk maken om het druk maken en gewoon met zichzelf in de knoop liggen. Hoeft verder niemand last van te hebben. 

Precies, ik irriteer me er ook mateloos aan. Voor de rest geef ik je gelijk.

 

15 uur geleden, _Night-Men_ zei:

Over kleine aanpassingen (zoals het 'beste reizigers' van de NS) kan ik me niet echt druk maken. Het verdwijnen van gendertoiletten zou ik om praktische redenen zelfs wel toejuichen. Maar je kan ook te ver willen gaan, zoals het verdwijnen van de sekseregistratie bij geboorte. De 'zoektocht naar je sekse' (voor zover daar voor sommigen sprake van is) moet je wat mij betreft niet al zó vroeg willen starten.

Ik moet trouwens zeggen, dat overal waar ik nu de optie krijg om iets anders dan man of vrouw in te vullen, doe ik dat. M.u.v. echt serieuze paperassen natuurlijk. Maar bij je Gmail-account ofzo, geniaal! XD

 

Ben benieuwd wanneer iemand z'n mond open gaat trekken eigenlijk. Anderzijds denk ik dan wel altijd van, waarom wil je als bedrijf dan zoiets überhaupt registereren?

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Op 9-2-2018 om 16:12, Dutchy3010 zei:

Als ze bij rtl 7 eens ophouden met de slogan "meer voor mannen", vind ik t best. Ik kijk graag rtl 7, maar ben geen man en voel me er ook geen :7 

 

Het interesseert me verder niet zoveel. Raar om iets echt als "voor mannen" of "voor vrouwen" te bestempelen. Alleen voor specifieke kenmerken kan ik t me voorstellen. Maandverband voor mannen vind ik wat vreemd. Maar verder vind ik dat sommige mensen zich weer druk maken om het druk maken en gewoon met zichzelf in de knoop liggen. Hoeft verder niemand last van te hebben. 

 

Maar is het ook niet simpelweg een goed recht van bedrijven om hun product of dienst op een bepaalde manier in de markt te zetten en te promoten voor de beoogde doelgroep? 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...