Jump to content
PrioX

Red Dead Redemption 2 maakt mogelijk gebruik van fotogrammetrie


2018 is bijna een maandje oud en we hebben helaas nog geen officieel nieuws gekregen over Red Dead Redemption 2. Maar de geruchtenmolen blijft draaien, zo ook deze week. 

 

Patrick Clark. Wie? Patrick Clark, een voormalig medewerker van Rockstar Games heeft op zijn LinkedIn-profiel een aantal interessante projecten vermeld. Clark heeft aan verschillende Rockstar-spellen gewerkt, waaronder Max Payne 3 en GTA V. Maar ook de aankomende western staat tussen de lijst. Zo zou hij gewerkt hebben aan wapens, voorwerpen en omgevingen. Maar het meest interessante is toch wel 'photogrammetry', oftewel fotogrammetrie

 

medium.fotogrammety.jpg.fb45caa4270cb98a

Rechts de foto's van een boom, links hoe de textures er in het spel uit zien.

 

Het spel 'Star Wars Battlefront' van EA is een van de recentste spellen die gebruikt maakt van fotogrammetrie. De techniek wordt gebruikt om voorwerpen gedetailleerd en realistisch in beeld te brengen. Het voorwerp is eerst vastgelegd door verschillende camera's, vergelijkbaar hoe de gezichten van de personages in L.A. Noire zijn vastgelegd, en wordt daarna geïmporteerd in het spel. Op deze manier krijgen voorwerpen dus een levensecht jasje. 

 

Red Dead Redemption 2 maakt dus mogelijk gebruik van fotogrammetrie. Ben jij iemand voor wie de graphics tellen, of is de gameplay en een goed verhaal voor jou voldoende? :) 

 

Bron: LinkedIn

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Graphics zijn niet mijn hoogste prioriteit, maar dit is natuurlijk wel mooi meegenomen. Ik denk dat we dan ook wel mogen verwachten dat de game goede graphics heeft gezien de wachttijd. Zo naar de foto te zien gaat dat goed komen. :) 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Star Wars Battlefront ziet er idd prachtig uit op de PS4, dus dan zal RDR2 met dezelfde technieken ook een pracht spel moeten worden kwa graphics! Denk dat het verhaal ook wel goed gaat zitten. Hoop binnenkort echter wel informatie over de release van het spel...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

2 uur geleden, PrioX zei:

Ben jij iemand voor wie de graphics tellen, of is de gameplay en een goed verhaal voor jou voldoende?

In beginsel gaat het mij om de gameplay en een goed verhaal, maar de graphics moeten wel met de tijd mee gaan. San Andreas was in 2004/05 top, maar als we die graphics nu voorgeschoteld zouden krijgen zouden ze een bak ellende over zich heen krijgen. Ik ben wel benieuwd wat deze technologie doet, ik heb er nog niet zoveel van gezien. Maar dit ziet er veelbelovend uit, hoop dat we binnenkort wat gameplay te zien krijgen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt voor je waardevolle post! Interessant om de ontwikkelingen mee te maken waarbij men steeds geavanceerde technieken gebruikt om voor de speler een nog realistischer wereld te creëren. Heb nooit Red Dead Redemption gespeeld, weet ook niet of het iets voor mij zou zijn. Ik zal me eens erin verdiepen!

 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...