Jump to content

Algemeen Retrogame-topic


Dotz

Recommended Posts

Met de zoekfunctie kreeg ik uitsluitend dit topic, ''Jouw favoriete retro game'', gevonden. Een algemeen topic omtrent retrogaming leek nog niet te bestaan; bij deze bestaat er wel een.

 

Vooropgesteld: de exacte definitie van ''retrogaming'' is onderwerp van discussie. Een ijkpunt dat vaak gehanteerd wordt is dat elke console twee generaties ouder dan de huidige generatie onder retrogamen valt. Op moment van schrijven is de achtste generatie de current gen (o.a. Wii U, Xbox One, PlayStation 4 en Nintendo Switch). Daarmee zou de zesde generatie (PlayStation 2, Xbox, GameCube en Dreamcast) onder ''retro'' vallen. Dit is echter geen harde lijn.

 

Zelf ben ik een fervent retrogamer en -verzamelaar. Mijn voorliefde gaat uit naar de PS1 en PS2, al verzamel ik in mindere mate ook voor de Philips Videopac, SNES en PS3 (geen retro, vooruit). Onlangs heb ik mijn gehele GBA-verzameling afgestoten.

 

Zijn er nog meer GTAforum-leden met een voorliefde voor retrogamen? Zo ja; in welke consoles ben je geïnteresseerd? Hoe speel je (op oude hardware, emuleren, re-releases)? Naar welke genres en franchises gaat je voorkeur uit?

 

 

Zelf ben ik onlangs begonnen met Alundra, een action-JRPG die veelal een ''Zelda-kloon'' wordt genoemd. Hij bevalt buitengewoon goed :) . 

 

51tB7MvclIL._SX425_.jpg

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Poeh, Ik ben altijd wel een fan geweest van GBC en Nintendo 64. Ook heb ik een paar SNES spellen die ik me nog goed kan herinneren van vroeger, zoals Duckhunt, mario bros en Ninja Turtles.

 

Momenteel speel ik games op een  GBC / N64 / PS2 - emulator en op een Win XP virtuele windows.

 

En ja, dan is dat dus echt alles van wat ik die tijd speelde. Van Delta Force, Empire Earth en Mario 64, tot Need for Speed 2:SE, Red Alert 1, Rainbow 6 en de Smurfen.

 

Enige Retro game die ik nu wel leuk vind, maar vroeger niet is Pokemon. Dat vind ik nu écht leuk, maar vroeger was ik daarin een beetje anti-hype :puh:

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...