Jump to content
PrioX

Red Dead Redemption 2 leak? Info over online, first person en meer!


Vorige week donderdag kregen we dan eindelijk een releasedatum voor Red Dead Redemption 2. Helaas is het spel nogmaals uitgesteld en zal nu op 26 oktober 2018 verschijnen. Toch is er vandaag een interessant artikel online verschenen. De website 'trustedreviews.com' heeft via een ''insider'' zogezegd leaks ontvangen. Het gaat hier om informatie over verschillende gameplay elementen waaronder het online-gedeelte van Red Dead Redemption 2. De website kreeg deze informatie al in augustus maar wilde eerst zeker weten of de bron betrouwbaar was. 

 

Wat opvallend is is dat de leaker twee screenshots heeft meegeleverd die haast niet fake kunnen zijn.

 

medium.trustedreviewrdr21.jpg.e0b0241386

medium.trustedreviewrdr22.jpg.6b78c7517b

Links de screenshots die Rockstar ons gegeven heeft, rechts de screenshots van de leaker.

 

De screenshots kunnen afkomstig zijn van een preview van bijvoorbeeld een gamewebsite. Dat zou kunnen betekenen dat we inderdaad snel meer informatie krijgen.

 

Naast de twee screenshots sommen we de genoemde punten hieronder op. De lijst bevat geen verhaallijn-spoilers. Maar omdat er misschien toch mensen zijn die liever niet alles direct willen weten plaats ik alles in een spoiler. :)  

 

Spoiler

Online:

 

  • In RDR2 Online zullen er o.a. 'Battle Royale', 'Revive and Survive' en 'Money Grab' gamemodes aanwezig zijn. 
    • De Battle Royale-genre is de laatste tijd razend populair met games als Fortnite en PlayerUnknown Battlegrounds. 
    • In Revive en Survive spelen twee teams tegen elkaar. Wanneer je teamgenoot neer gaat heb je even de tijd om hem op te lappen.
    • Money Grab is vergelijkbaar met de klassieke gamemode capture the flag. In Red Dead Redemption hadden we ook al 'Grab the Bag' en ''Gold Rush'' die vergelijkbaar waren.
  • De spelers hebben de mogelijkheid om online de open wereld te verkennen. Rockstar zou deze keer meer diepte geven aan het online-gedeelte. Zo zullen winkeliers hun handel buiten op de stoep plaatsen, en deze tegen de avond weer naar binnen halen. De online wereld zou dus levendiger zijn.
  • Er zijn beloningen te verdienen voor verschillende challenges. Zo moet je bijvoorbeeld een bepaalde afstand afreizen of een x aantal spelers vermoorden met een pijl en boog.
  • Appartementen uit GTA Online zullen terugkeren in de vorm van tenten. Deze zijn te koop en kunnen door de spelers uitgebreid en aangepast worden. 
  • In de online wereld zijn er winkels waarbij de speler verschillende hulpmiddelen kan aanschaffen. Ook zijn er NPC's die missies kunnen geven. 
  • Spelers kunnen op elk gewenst moment een evenement starten zoals een deathmatch en schattocht. 
  • Naast de release van het spel komt er ook een companion app. Naast sociale elementen zal er ook een soort van gok-minigame ingebouwd zijn (poker). 

 

Gameplay en storymode:

 

  • Je kunt in de wereld deelnemen aan verschillende activiteiten zoals goudmijnen, vissen, hoeden, en verschillende wapen challenges. Ook kun je weer gokken.
  • In sloppenwijk markten kun je voor een lagere prijs aan verschillende items komen.
  • Stadjes als Ridgewood en Armadillo (uit RDR1?) zitten in het spel. 
  • In de stadjes zijn verschillende ondernemingen te vinden waaronder wapenwinkels, begrafenisondernemers en general stores.
  • De voertuigen die in het spel zitten zijn: mijnkarren, handkarren, treinen en koetsen in verschillende soorten en maten.
  • Je kunt je rijkunsten op het paard verbeteren, vergelijkbaar met de skills in GTA 5. 
  • In het artikel staat meerdere keren dat vissen gevangen kunnen worden en dat dit een uitgebreide minigame is. Je kunt zelfs wormen als aas kopen. 
  • Planten en kruiden kunnen weer geplukt worden en spelen nu een rol tijdens het maken van items. 
  • Zowel in de storymode als online is het mogelijk om in First Person te spelen.
  • Dead Eye keert terug met een aantal uitbreidingen, waaronder het kunnen zien van dichtstbijzijnde dieren en bounty's. 
  • Random Events en de Strangers and Freaks uit GTA 5 keren terug.
  • De keuzes die je in het spel maakt zullen een andere uitkomst opleveren, waaronder ook andere dialogen.
  • Zoals bij veel Rockstar-spellen is er bovenin het scherm een Wanted level meter te zien die zoals bij GTA verlaagd of verhoogd, afhankelijk van hoe de speler zich gedraagt.
  • Het aanvallen van voorbijgangers telt minder zwaar voor je Wanted level dan het overvallen van een saloon en iedereen erin vermoorden.
  • Je kunt vijanden sparen in ruil voor informatie. 

 

Zoals je ziet is het een flinke lijst. Neem alles met een korreltje zout, het is en blijft een leak. :) 

 

Bron: trustedreviews.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Dit is wel een extra hint dat deze map uiteindelijk correct zou blijken:

S7fpH5B.jpg

Hoewel ik al meerdere varianten heb gelezen, waar enkel West Elizabeth deel is van de RDR2-map etc.

 

Het blijft natuurlijk pure speculatie, maar Ridgewood zou ik wel geen "stadje" noemen, dat was in RDR al niet veel meer dan een boerderij.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Die map was ik eigenlijk al helemaal vergeten. Het zou natuurlijk wel gaaf zijn wanneer we straks de locaties uit RDR1 kunnen bezichtigen maar dan een aantal jaar eerder. Heb je zoiets als de GTA Stories. Vind ik altijd wel interessant om te zien. :) 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hoort RDR 2 zich niet enkele jaren (een decennium) voor RDR 1 af te spelen? RDR 1 was een verhaal over het verdwijnen van de gemeende Wild West en RDR 2 zou er meer in zitten, dus het zou inderdaad gelijkaardig zijn aan de Stories op dat vlak, maar we zullen weinig nieuws in die gebieden zien dan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

3 uur geleden, PrioX zei:

Klopt ja. Mocht dit de daadwerkelijk map zijn dan verwacht ik de grootste verschillen in en rondom Blackwater. 

Eens, ik hoop dat we echt midden in de Wild West periode zitten en dat Blackwater dus net zo oogt als iets als Armadillo. Ook verwacht ik nog heel veel meer criminaliteit, want de lange arm der wet was niet zo lang in die tijd, al helemaal niet in de grote woestenijen van Oregon en de rest van het oude Westen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

9 uur geleden, Narukami zei:

Ook verwacht ik nog heel veel meer criminaliteit

Aangezien we nu zelf de crimineel zijn verwacht ik wel dat we meer criminaliteit gaan zien. In Red Dead Redemption vond ik de criminaliteit toch wel wat beperkt. Je zag af en toe wat bandieten langs de kant van de weg staan, en verder waren er locaties aangestipt waar ze verbleven (gang hideouts). Ik hoop dat we meer van dit soort taferelen te zien krijgen, en hier ook zelf aan mee mogen doen (vanaf 01:14): 

 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...