Jump to content
Cabyon

Gerucht: 'Conceptmap van GTA VI opgedoken'


Het zijn een drukke paar dagen voor ons als nieuwsteam. De nieuwtjes van V en VI vliegen ons om de oren en we weten vaak zelf niet goed hoe en wat we moeten geloven. Vaak komt dit ook door de hoeveelheid van de informatie en geruchten die ons toekomt; anders dan dit hebben we ook nog eens te maken met info die je simpelweg... bizar kan noemen. Maar hier komt iets. Toevalligerwijs struikelde het nieuwsteam over een tweetje, een klein tweetje van een persoon die zegt inside information te hebben, binneskamers, bij Rockstar Games. Ja, hallo, grappig hoor, dat zeggen er wel meer. Maar hij komt met iets heel concreets: een map. Ja, je leest het goed. Het is een conceptmap, d.w.z de map die de hoofdlijnen van het gebied uitzet waarin de game zal plaatsvinden. En ja: het is Vice City. Hier beschrijft hij de map, maar hieronder vind je zijn aanmerkingen in de map aangegeven.

 

large.5acdf5165ec34_dsdcopy.png.a92b5113

(c) Cabyon

 

 

Contouren

Linksonder aan staat het kompas afgebeeld. North Vice City ligt aan de rechterkant van de map: dit is de grootste landsmassa. Linksboven vinden we Downtown, vermoedelijk bij de interesecties van snelwegen (denk aan San Andreas) en links daarvan de haven, Viceport. Rechts van Downtown kunnen we bovenin contouren zien van wat landingsbanen blijken te zijn; Vice City's eigen vliegveld. Boven het kompas bevind zich het vermoedelijke zwaartepunt van de game, Vice City / Ocean Beach. In tot hoeverre deze zich uitstrekt is onduidelijk, hetzelfde duidelijk wordt met Leaf Links / Vice Point / Vinewood rechtsonder in. Vermoedelijkerwijs liggen deze punten allemaal in deze volgorde op de map, al kan de werkelijke plaatsing verschillen. Het is natuurlijk een conceptmap. Een punt van aandacht is Vinewood, wat we eerder kennen van Los Santos. Ja, inderdaad! Geen idee waarom het account, GVITrax, deze naam noemt, dus misschien zijn we in voor een verrassing. In het algemeen en ter vergelijking: hier is de map van GTA Vice City. Trek je conclusies over wat hetzelfde is en wat niet!

 

Onder voorbehoud

In allerijl nog een disclaimer: veel van deze info moet met een korreltje zout genomen worden. GVITrax beschermt zijn bron (natuurlijk) maar geeft een paar andere details. Zo is hij erg specifiek over de kleuren van de politieauto's en de namen van de protagonisten en hoe ze een auto stelen (Anthony, Veronica en Jeremy). Maar zelf geeft-ie ook een heads-up: "As previously indicated, the grayscale wireframe map was only a representation of the map’s structure during the early phase of its creation." Dat je het even weet.

 

Alle links via zijn Twitter: https://twitter.com/PTKScholar91

 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Erg interessant artikel! Persoonlijk denk ik dat er ergens wel wat dingen kloppen. De heeft nog aardig wat gelijkenissen met de vorige, maar gelukkig ook een stuk groter. Zo lijkt het tenminste. De info die de bron geeft is wel specifiek inderdaad, maar of het waar is... time will tell?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het zal wel lullig klinken, maar ik ga hier even "bullshit" op zeggen. Dit is een 1 op 1 kaart van Miami, 140° gedraaid en er kleurtjes over gezwierd om een beetje een gelijkenis met de districten van het oorspronkelijke Vice City te hebben. Natuurlijk aangezien het een conceptmap zou zijn kun je dit uiteraard wegwuiven, maar ik heb er zware twijfels bij. De reden dat er Vinewood op de kaart staat is dat de stad ten Noorden van Miami Hollywood (https://goo.gl/maps/rgEaTQjEQ1G2) noemt en men gewoon de Rockstar-conventie volgt, dat doe ik ook vaak op kaarten.

 

Op zich is het wel interessant, maar ik wil toch wel even zeggen: de map die we voor VI gaan krijgen gaat nooit deze omvang hebben. Het stedelijke gedeelte alleszins.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

A hub focused on tracking the development status of Grand Theft Auto: VI, currently Beta at 69% completion. This project will be released to the market in 2025. Aldus de beschrijving van zijn twitter account. :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

3 uur geleden, .Sharingan zei:

A hub focused on tracking the development status of Grand Theft Auto: VI, currently Beta at 69% completion. This project will be released to the market in 2025. Aldus de beschrijving van zijn twitter account. :7

Als ze 69% in 5 jaar doen, doen ze echt geen 7 jaar over de andere 31% :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Die map ziet er behoorlijk groot, maar ook redelijk saai uit. Rond downtown zijn het allemaal rechte blokken, terwijl Rockstar meestal wel creatiever is. Ik hoop dat er net zoals bij GTA V ook een behoorlijk achterland is; dat zou deze map echt huge maken. (Niet dat ik dat per se wil; zolang er maar iets te doen is en niet alleen een stad. :P)

 

Heeft dit Twitter-account of de persoon hierachter overigens al eens correcte informatie naar buiten gebracht of is het iemand die iets te veel energie en tijd heeft? Ik heb nog niet eerder van GIVTrax gehoord. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

11 uur geleden, Thundercover zei:

Die map ziet er behoorlijk groot, maar ook redelijk saai uit. Rond downtown zijn het allemaal rechte blokken, terwijl Rockstar meestal wel creatiever is.

 

Op ‎11‎/‎04‎/‎2018 om 18:14, Phoenyxar zei:

Dit is een 1 op 1 kaart van Miami, 140° gedraaid en er kleurtjes over gezwierd om een beetje een gelijkenis met de districten van het oorspronkelijke Vice City te hebben.

Miami is dan ook saai. Na wat kaarten te hebben gemaakt kan ik je trouwens zeggen dat dit waar is voor bijna alle Amerikaanse steden. Het kleine Los Santos is vele dynamischer qua stratenplan dan het werkelijke Los Angeles. Verder denk ik ook dat dit geen echt nieuws is maar iemand die de trein uitmelkt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 12/4/2018 om 13:01, PrioX zei:

Het lijkt me toch wel gaaf om Vice City terug te zien. De map van GTA Vice City vond ik nogal klein en eerlijk gezegd een beetje saai. Hopelijk nemen ze nu een groter deel van Florida. :) 

+ The Keys, dat zou echt vet zijn!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...