Jump to content

Steam Ransomware


EnergyCorse

Recommended Posts

Kennelijk dit zelf gemist, totdat ik slachtoffer werd 

Bij deze ook gelijk een kleine waarschuwing :  pas op met het openen van programma`s vanaf Russische  site`s 

Was "dacht" ik een tooltje om V te modden 

Bleek dus niet helemaal het geval te zijn. 

 

 

Een hoop troep zat opeens op mijn pc, buttons etc, processen die 80% van cpu gebruikte en nog een hoop ellende

Nadat ik deze allemaal had verwijderd, een complete scan had gemaakt dacht ik dat ik wel veilig zat 

NIET DUS.... Was rustig bezig modden, herkend opeens in steam me game`s niet meer alsof de snelkoppeling verwijderd was.

Ik open vervolgens de map van steam, allemaal vergrendeld , hoofdmap van steam 1 grote tering zooi

En een link naar site dat ik maar bitcoin moest storten :@ 

 

Pc van het internet afgehaald, gelukkig heb ik mijn steamlibrary grotendeels op andere schijf staan, maar had gelukkig ook de game`s veplaatst voordat ik de map verwijderde van steam

Het waren gelukkig alleen de bovenliggende snellkoppelingen die vegrendeld waren. 

Vervolgens alles wat te maken heeft met steam verwijderd, 

Steam account opnieuw ingesteld, en daarna steam weer geinstalleerd en gelinked aan me andere schijf.

En de boel werkt gelukkig weer.

 

 

Ik sta er versteld van hoe gecompliceerd virussen,ransomware zijn geworden. 

Heb zelf gelukkig beetje achtergrond in ICT dus weet gelukkig hoe ik kan handelen , was toch echt aardig nerveus aan het worden.

Wat ook gelijk het grote nadeel van Steam laat zien, je bent best wel fucked als shit niet werkt. 


Had geen zin om info te verzamelen of screens te maken, wou zo snel mogelijk uit de hel komen :)

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...