Jump to content
PrioX

'Virtual Cities' mag Los Santos niet gebruiken


Schrijver Konstantinos Dimopoulos en visuele artieste Maria Kallikaki maken samen het boek 'Virtual Cities', een soort atlas waarin ze tal van spelwerelden uitlichten en (kritisch) commentaar geven op een aantal aspecten. Werelden als die van Half-life 2, Fallout New Vegas en Silent Hill komen allemaal voor in het boek. Zo ook de speelwereld van GTA V die we natuurlijk allemaal kennen als Los Santos. 

 

medium.VC_Spreads1.jpg.634df8b5299c28ed194d3b0ddc35e296.jpg

 

Toch zit dat laatste er onverwachts niet meer in. Take-Two Interactive steekt er namelijk een stokje voor. In een verzoek worden de makers van Virtual Cities verplicht alle verwijzingen naar GTA V en Los Santos te verwijderen uit het boek. Ook de wereld van BioShock mag niet gebruikt worden, dit spel is namelijk afkomstig van 2K Games waarvan Take-Two ook het moederbedrijf is. Waarom dit verzoek is ingediend is niet helemaal duidelijk. Vermoedelijk gaat het om het feit dat de auteurs materiaal van Rockstar en Take-Two gebruiken. Maar de auteurs benadrukken dat ze erg voorzichtig zijn met het gebruik van materiaal van derden en dat ze hier geen wetten overtreden.

 

De makers van het boek zullen het verzoek van Take-Two opvolgen om juridische problemen te voorkomen. Wel blijven ze in contact met Take-Two in de hoop iets te kunnen regelen. Ze zijn namelijk van mening dat Take-Two preventief te werk is gegaan en dat ze eigenlijk geen kennis hebben van wat de bedoeling is van het boek. To be continued...

 

Hoe denken jullie erover? Is dit het zoveelste project dat Take-Two preventief stop zet, of staan ze in hun goed recht?

 

Bron: Unbound.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Helemaal mee eens hoor! En begrijp me niet verkeerd, de games zijn geweldig en worden inderdaad als maar beter!

 

Het gaat in dit artikel echter over een overduidelijk voorbeeld van 'cocky behavior' door uitgevers. Dat is niet wat we willen toch?

 

We moeten de goede dingen zeker niet vergeten, maar hier mag ook iets van gezegd worden lijkt me

Bewerkt: door satinesmith

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

15 uur geleden, satinesmith zei:

Helemaal mee eens hoor! En begrijp me niet verkeerd, de games zijn geweldig en worden inderdaad als maar beter!

 

Het gaat in dit artikel echter over een overduidelijk voorbeeld van 'cocky behavior' door uitgevers. Dat is niet wat we willen toch?

 

We moeten de goede dingen zeker niet vergeten, maar hier mag ook iets van gezegd worden lijkt me

Precies dat dus.

 

Take2, tja wat is Take2 precies. We wisten dat het een uitgever is maar we hebben er niet echt wat van gehoord. Vóór dat GTAO zo populair was, stond Take2 altijd in het achtergrond, Take stond altijd uit het zicht, zo uit het zicht dat je niet in de gaten had dat ze er toch zijn. Al sinds GTA3 uitkwam, begon het populair te worden. We waren verbaasd hoe open wereld dat spel was. Je kon gewoon mensen platrijden met je voertuig, of hun ledematen eraf schieten met je bazooka. Daarna kwam Vice City uit en San Andreas uit. En toen begonnen er mods te komen voor de GTA 3D era en San Andreas begon enorm populair te worden, ook nu nog. Maar kwam Take2 wel in het nieuws? Voor zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit een nieuwsartikel over Take2 gelezen, alleen over R* dit en R* dat. Toen GTAIV uitkwam, kwam Take2 waarschijnlijk heel weinig in het nieuws maar alsnog alleen R* dit en R* dat. En Take2 had nog nooit problemen gehad met mods. En toen GTAO op zijn hoogtepunt stond, bam, ban OpenIV want dat schaadt de aandelen!!!1!!1 What fucking aandelen?? Modding voor story mode, jij stomme hebzuchtige stuk varken! Take2 everywhere in het nieuws, Take2 dit en Take2 dat. Zelfs R* was tegen de blokkade van OpenIV en was het daar niet mee eens. Het is een overduidelijk voorbeeld van 'cocky behavior that knows no limits'. De goede dingen komen van R* en slechte dingen komen van Take2.

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 5/30/2018 om 22:53, satinesmith zei:

We moeten de goede dingen zeker niet vergeten, maar hier mag ook iets van gezegd worden lijkt me

Ow, daar niet van hoor, maar je eerdere post kleurde van zo'n gruwelijk negatief sentiment dat ik er gewoon wat positiefs tegenaan gooien moest :puh:

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...