Jump to content

Cluedo is back! - inschrijvingstopic


Niked

Recommended Posts

Cluedo.png

 

 

Cluedo is back!

Ter eren van het 15-jarig bestaan spelen we vanaf 3 oktober nog eens Cluedo.

Uit traditie is ook in deze versie Joriz vermoord en is het jullie taak om de locatie, het moordwapen en de dader te achterhalen.

 

Hoe speel ik het?

In totaal zijn er 21 kaarten: 8 locaties, 7 wapens en 6 deelnemers. Met Red Dead Redemption 2 in het vooruitzicht hebben we de mogelijke locaties & moordwapens ook een Red Dead Redemption tintje gegeven.

Elke deelnemer krijgt bij de start van Cluedo 3 kaarten van mij via pb. De resterende 3 kaarten blijven bij mij. Dat zijn namelijk de locatie, het moordwapen en de dader van de moord op onze lieve Joriz. Het is dan ook aan jullie om te achterhalen welke kaarten ik in mijn bezit heb. 

 

Kaarten achterhalen doe je met behulp van geruchten. Een gerucht bestaat uit een locatie, wapen en een mogelijke dader. Vervolgens is het aan de deelnemer die na jou komt (de tafelverdeling wordt later onthuld) om het tegendeel te bewijzen via pb indien die deelnemer dat kan. Zo niet gaat de beurt naar de volgende deelnemer om het tegendeel te bewijzen. Dit blijft zich dan ook herhalen tot iemand het tegendeel kan bewijzen. 

 

Over geruchten en dergelijke zaken wordt later nog meer uitleg gegeven in 'het spel' topic. Ook de vorige editie(s) eens bekijken kan nuttig zijn. 

 

Regels

  • ·     Je dient binnen 36 uur te reageren als je aan de beurt bent om een gerucht te verspreiden
  • ·     Je dient binnen 36 uur te reageren als je aan de beurt bent om het tegendeel te bewijzen.
  • ·     Als host spring ik maximaal 3 keer voor je in. Let er wel op dat ik geen geruchten voor je verspreid en dus enkel het tegendeel bewijs.
          Indien je dus niet op tijd bent om een 
    gerucht te verspreiden gaat de beurt naar de volgende deelnemer aan de tafel.
  • ·     Het tegendeel dient bewezen te worden via pb en nergens anders. 
  • ·     Samenwerken/overleggen is volledig verboden. Dit resulteert dan ook direct in een diskwalificatie
  • ·     We blijven vriendelijk tegen elke deelnemer. Schelden is nergens voor nodig en zal niet sneller voor antwoorden zorgen.  

 

Wat win ik? 

Elke deelnemer krijgt standaard 20XP voor actieve deelname. De winnaar, of beter gezegd de persoon die de moord kan oplossen wint 50XP. Ook de XP-actie van deze maand is hier actief, dus actief deelnemen kan ook extra XP opleveren. 

 

Hoe doe ik mee?

Je inschrijven doe je door in dit topic te reageren met 'Ik doe mee!'. Op 3 oktober krijgt iedereen dan ook 3 random gekozen kaarten en verschijnt het spel online. 

 

Alvast veel plezier en succes! 

 

Bij vragen kan je altijd bij mij terecht. Ook de eerdere editie(s) eens bekijken kan helpen. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

@Nyltje Inderdaad. 

 

Een gerucht bestaat uit een locatie, wapen en deelnemer. De volgende persoon aan de tafel kan, indien die één van de kaarten heeft, het tegendeel bewijzen. Anders is het aan de persoon die daarna komt om het gerucht tegen te spreken.

 

Dat iemand het gerucht tegenspreekt betekend niet direct dat het hele gerucht fout was, enkel het deel dat is tegengesproken.

Aangezien niet elke deelnemer de kans krijgt om je gerucht tegen te spreken kan het zijn dat je hele gerucht fout is natuurlijk, of je deels al op het goede spoor zit. Als je de vorige edities (link in hoofdpost) eens naleest wordt het waarschijnlijk duidelijker. :) 

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

*Even dit topic naar boven duwen* 

 

Er is nog steeds plaats om mee te spelen. :) 

Laat je vooral niet 'afschrikken' door de (ingewikkelde) regels, die worden namelijk in het spel-topic uitgebreid (met een FAQ) uitgelegd. 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...