Jump to content
Niked

Rockstar Games vervult laatste wens van zieke gamer met Red Dead Redemption 2!


jurian-red-dead-redemption-2-590x1217.jpg

 

Jurian, een moedige gamer die al sinds 2004 vecht tegen de chronische ziekte Neurofibromatose Type 2 (erfelijke ziekte, +-400 mensen in Nederland lijden aan deze ziekte) had als laatste wens om Red Dead Redemption 2 te kunnen spelen.

 

Jurian is namelijk klaar met vechten en zit in de laatste fase van zijn leven. Om zijn laatste wens in vervulling te laten gaan heeft zijn vader contact opgenomen met Rockstar Games, die vervolgens ook op de vraag zijn ingegaan. 

 

Citaat

 

“Helaas zit ik in de laatste weken van mijn leven. Ik ben uitbehandeld. Sinds 2004 vecht ik tegen een chronische zeldzame ziekte genaamd Neurofibromatose Type 2. Waar er vele “goedaardige” tumoren in mijn lichaam groeien. Lang heb ik het overleefd, maar ik heb er nu genoeg van.

Aangezien ik in spanning af te wachten zat op Red Dead Redemption 2, ging mijn vader in contact met de uitgever, of ze een exemplaar eerder hadden als uitzondering. Rockstar Nederland wou het graag geven maar dat mochten ze niet, dus hadden ze contact met het hoofdkantoor, die al snel iets moois voor mij regelde. Er kwamen eind die week twee werknemers van Rockstar Nederland bij mij thuis, die mij een privé-demonstratie gaven van de game. Na een middagje spelen namen ze de game helaas weer mee.

Aangezien ik laatst een artikel las over een vergelijkbaar geval met Nintendo, wilde ik dit u vertellen. Aangezien Rockstar ook iets moois gedaan heeft.”

 

Jurian kwam later met dit verhaal naar Gamersnet. Zowel Rockstar Games als de familie van Jurian hebben ondertussen het verhaal bevestigd.

 

Ik denk dat ik uit naam van de gehele GTAForum.nl crew mag spreken als ik zeg dat ik Jurian en zijn familie sterkte toe wens voor de komende tijd, en dat ik hoop dat er nog vele mooie momenten voor hem mogen komen. 

 

(met dank aan @FrankyFourFingers voor de nieuwstip) 

Bron: Gamersnet

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...