Jump to content

Red Dead Redemption 2 Spoiler Talk


Platypus
PrioX
Message added by PrioX

Lees voor het posten van een spoiler de hoofdpost! 

Recommended Posts

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Schumy7_Patriot

    13

  • PrioX

    9

  • moechy

    6

  • Niked

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Look who I found.

 

Spoiler

Pearson the butcher, in de General Store in Rhodes.

 

DtGzNg1W0AARoKs.jpg

 

Zo ben ik nog meer mensen tegen gekomen, Tilly in Saint Denis Die stapte op een tram (in de avond uren), The old indian man op het treinstation in Annesburg, Gehoord ergens in blackwater dacht ik (weet ik niet meer zeker, wat ik wel weet het was in New Austin) toen ik iets ging kopen zij de verkoper er wacht iemand in Annesburg.

 

Link to comment
Delen op andere websites

36 minuten geleden, Pino1982 zei:

Look who I found.

 

  Verborgen inhoud zichtbaar maken

Pearson the butcher, in de General Store in Rhodes.

 

DtGzNg1W0AARoKs.jpg

 

Zo ben ik nog meer mensen tegen gekomen, Tilly in Saint Denis Die stapte op een tram (in de avond uren), The old indian man op het treinstation in Annesburg, Gehoord ergens in blackwater dacht ik (weet ik niet meer zeker, wat ik wel weet het was in New Austin) toen ik iets ging kopen zij de verkoper er wacht iemand in Annesburg.

 

Yup toen ik het zag in de aftiteling ben ik meteen gaan kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
5 minuten geleden, Schumy7_Patriot zei:

Ik heb alle 9 graven bezocht van allles gesneuvelde compagnons maar zoals er beweert wordt, zegt marston niks tijdens deze bezoekjes. Blijft akelig stil.

Ik heb ze ook bezocht, een tijdje terug al maar ik heb niks gehoord of er iets gezegt word. Ik kan het mij niet herrineren dat er is gezegt word tijdens deze bezoekjes.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Het bericht is eigenlijk in het gewone RDR2 chattopic geplaatst maar ik ga in het spoilertopic reageren...

 

1 uur geleden, GTA_FUNPLAYER zei:
  Verborgen inhoud zichtbaar maken

Heb nooit RDR1 gespeeld. Dit is mijn eerste RDR die ik doe. Maar zelfs in geen enkele film zou de "hoofdrolspeler" sterven !!!!

 

Spoiler

 

Hoezo niet? Volgens mij is dit een vrij veel komend scenario. In L.A. Noire, ook een spel van Rockstar, gebeurd exact hetzelfde. Het geeft het verhaal juist de extra afsluiting en voldoening. Arthur heeft op het einde zijn redemption bereikt door zijn leven om te keren en anderen mensen een kans te geven (in dit geval voornamelijk John en zijn gezin). Dat maakt het verhaal van RDR1 juist extra treuriger. Je ziet wat het voor John en zijn kring gekost heeft om het leven te bereiken wat hij op dat moment heeft (Arthur heeft zichzelf opgeofferd en de gang valt uiteen), en hoe snel dit weer is afgenomen en je realiseert dat alles voor niks is geweest. 

 

Nee, Arthur moest sterven. 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

51 minuten geleden, PrioX zei:

Het bericht is eigenlijk in het gewone RDR2 chattopic geplaatst maar ik ga in het spoilertopic reageren...

 

  Inhoud verbergen

 

Hoezo niet? Volgens mij is dit een vrij veel komend scenario. In L.A. Noire, ook een spel van Rockstar, gebeurd exact hetzelfde. Het geeft het verhaal juist de extra afsluiting en voldoening. Arthur heeft op het einde zijn redemption bereikt door zijn leven om te keren en anderen mensen een kans te geven (in dit geval voornamelijk John en zijn gezin). Dat maakt het verhaal van RDR1 juist extra treuriger. Je ziet wat het voor John en zijn kring gekost heeft om het leven te bereiken wat hij op dat moment heeft (Arthur heeft zichzelf opgeofferd en de gang valt uiteen), en hoe snel dit weer is afgenomen en je realiseert dat alles voor niks is geweest. 

 

Nee, Arthur moest sterven. 

 

 

Spoiler

Euh ten eerste: ik zeg dat in geen enkele FILM een hoofdrolspeler sterft ! En je antwoordt erop met : L.A. Noire, ook een spel van Rockstar, gebeurd exact hetzelfde. Dat is ook geen FILM he maar ook een GAME en ook van Rockstar dus is dat dan niet verwonderlijk als het van dezelfde companie komt.

Ten tweede: Arthur offert zijn leven om dat van een ander te redden. Amaai nogal een engel, of juist niet... kamikaze en terroristen offeren hun leven ook op om iets te bereiken.

Ik denk niet dat dit de normale gang van leven is dat mensen zich van het leven beroven om hun doel te bereiken. Dat klinkt naar ……. je weet wel wat.

 

Ik zeg niet dat RDR2 slecht is, maar dan zouden ze beter je John laten spelen die zich samen met zijn vrouw en kind noodgedwongen in een roversbende moet begeven om te overleven, om dan nadien met zijn vrouw en kind de voldoening te verkrijgen en een kans grijpt om een eigen huisje, tuintje, gezinnetje te vormen.

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

23 minuten geleden, GTA_FUNPLAYER zei:
Spoiler

Euh ten eerste: ik zeg dat in geen enkele FILM een hoofdrolspeler sterft ! En je antwoordt erop met : L.A. Noire, ook een spel van Rockstar, gebeurd exact hetzelfde. Dat is ook geen FILM he maar ook een GAME en ook van Rockstar dus is dat dan niet verwonderlijk als het van dezelfde companie komt.

 

Spoiler

Ik noem het een vrij veel komend scenario en geef L.A. Noire als voorbeeld om in de categorie games te blijven. In films of series zie je vaak genoeg hoofdrolspelers doodgaan. Ik denk dat er te veel zijn om zo op te noemen. 

 

23 minuten geleden, GTA_FUNPLAYER zei:
Spoiler

Ten tweede: Arthur offert zijn leven om dat van een ander te redden. Amaai nogal een engel, of juist niet...

 

Spoiler

Arthur is geen engel. Maar hij probeert dit tegen het einde van het verhaal, op zijn eigen manier, te zijn. Hij ziet zichzelf totaal niet als engel. Maar hij maakt menselijke beslissingen die anderen ten goede komen. Hij laat mensen leven die hij eigenlijk moet omleggen, hij helpt mensen die hij niet eens kent, en zijn laatste actie is John helpen te ontsnappen. Een engel is het niet. Maar je ziet zijn gedrag in de verhaallijn veranderen en op het einde resulteert dat in zijn opoffering. 

 

23 minuten geleden, GTA_FUNPLAYER zei:

kamikaze en terroristen offeren hun leven ook op om iets te bereiken.

Dat heeft hier helemaal niks mee te maken, en is in mijn ogen een hele slechte vergelijking. We hebben het hier over fictie. 

 

23 minuten geleden, GTA_FUNPLAYER zei:
Spoiler

Ik denk niet dat dit de normale gang van leven is dat mensen zich van het leven beroven om hun doel te bereiken. Dat klinkt naar ……. je weet wel wat.

 

Spoiler

Het gaat er ook om in welke context je het plaatst. Maar wat als dat de enige oplossing is? Wat als je niet anders kan dan jezelf op te offeren om een ander te helpen? In het geval van Arthur: hij wist dat hij stervende was en niks te verliezen had. De bende viel uiteen, zijn liefde was vertrokken en hij was ongeneeslijk ziek. Zijn doel was om nog iets goeds te doen voordat het te laat was. Dat heeft hij gedaan door enkele bendeleden te redden van de ondergang, en in dat proces is hij zelf gestorven. 

 

23 minuten geleden, GTA_FUNPLAYER zei:
Spoiler

Ik zeg niet dat RDR2 slecht is, maar dan zouden ze beter je John laten spelen die zich samen met zijn vrouw en kind noodgedwongen in een roversbende moet begeven om te overleven, om dan nadien met zijn vrouw en kind de voldoening te verkrijgen en een kans grijpt om een eigen huisje, tuintje, gezinnetje te vormen.

 

Spoiler

Als John ook de hoofdrolspeler was van RDR2 dan was het verhaal veel minder interessant geweest. John is een bijfiguur tot de epiloog. Je ziet hem niet vaak en maar een klein deel van de hoofdmissies worden aan hem of zijn gezin besteed. Hij wordt neergezet als een domme gast die niet weet om te gaan met zijn gezin en ook niet geliefd is in de bende. Arthur en John zijn als broers, ze zijn samen opgegroeid in de bende onder het ''vaderschap'' van Dutch, en in zekere zin Hosea. Als je RDR1 nu speelt zie je trekjes van John die hij overduidelijk heeft overgenomen van Arthur. Het verhaal van RDR1 heeft nu zoveel meer diepgang gekregen, en een groot gedeelte is te danken aan het personage Arthur. Dankzij RDR2 weten we nu waarom John een badass was in RDR1 en zijn motieven worden duidelijk.  

 

Link to comment
Delen op andere websites

Heb gisteren de game uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. De laatste missie was zo extreem satisfying, niet normaal. Vind het echt knap hoe R* het voor elkaar krijgt om met je emoties te spelen en je van de personage laat houden.

 

SPOILER:

Spoiler

Mijn hart brak echt om te zien dat Arthur in de steek werd gelaten door Dutch in de laatste fase van zijn tuberculose. Je ziet wel wie je echte vrienden zijn. Ik ben echt gaan houden van John, Sadie en Charles op het eind. Zij zijn de enigen die echt voor Arthur klaar staan als hij ze nodig heeft. Ik heb uiteindelijk het einde gekozen om John te helpen ontsnappen, en ben gestorven bij zonsopgang. Arthur's laatste woorden hebben mij echt gebroken. Een stervende kerel die in zijn laatste momenten alles heeft gegeven voor een ander.

 

Micah daarentegen heeft echt een kant van mij wakker gemaakt die ik nooit heb gezien tijdens een game. Nooit in mijn hele leven heb ik een antagonist van een game zo intens gehaat. Gedurende de twee epiloges heb ik met pure haat rondgelopen wachtende op het moment dat ik die rat eindelijk kapot kon maken. Hij heeft Arthur constant belachelijk gemaakt, pijn gedaan en er voor gezorgd dat Dutch de gang naar de klote geholpen heeft. Moment dat Micah ter sprake kwam in de laatste paar missies heb ik Arthurs hoed op gezet en ben ik me volledig gaan voorbereiden. 

 

Toen we naar die schuilplaats van Micah toe reden met Arthurs hoed op in de sneeuw ben ik echt volledig Tarantino gegaan op die heuvel. Heb gasten doorzeefd met m'n revolver, onthoofd met m'n semi auto shotgun en  lichaamsdelen er af laten vliegen met dynamiet. Allemaal om Arthur te zegevieren en gerechtigheid te brengen. Toen ik Micah gevonden had heb ik hem volledig vernietigd met de sawn-off shotgun. Had echt tranen in m'n ogen van blijheid. Holy shit was ik blij dat hij dood was.

 

Na deze missie naar het graf van Arthur gereden en een sigaartje gerookt op zijn leven. 

 

Deze game was echt het geld waard. Het is echt lang geleden dat ik zo geraakt was door een game. Ik zou nu ook graag eens RDR1 willen spelen om het verhaal nog verder te ervaren, wie weet gebeurd dat nog eens. Het was me in ieder geval een eer om dit spel te mogen spelen, deze was echt het wachten waard.

Link to comment
Delen op andere websites

39 minuten geleden, Danger_dog_guy_7 zei:
Spoiler

Toen we naar die schuilplaats van Micah toe reden met Arthurs hoed op in de sneeuw ben ik echt volledig Tarantino gegaan op die heuvel. Heb gasten doorzeefd met m'n revolver, onthoofd met m'n semi auto shotgun en  lichaamsdelen er af laten vliegen met dynamiet. Allemaal om Arthur te zegevieren en gerechtigheid te brengen. Toen ik Micah gevonden had heb ik hem volledig vernietigd met de sawn-off shotgun. Had echt tranen in m'n ogen van blijheid. Holy shit was ik blij dat hij dood was.

 

En weet je wat dit moment nog extra bevredigender maakt:

 

Spoiler

De remix van de Red Dead Redemption / John Marston theme. Je voelt je meteen unstoppable en het is zo'n mooie fanservice voor veteranen die het eerste deel gespeeld hebben. Door de haat voor Micah en de muziek is dit voor mij een onvergetelijke missie geworden.

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...