Jump to content

Opzienbarend nieuws


Dutchy3010

Recommended Posts

Je moet wel erbij bedenken dat je als ouder natuurlijk verantwoordelijk bent voor je kind en dat je kind nog niet zelf verantwoordelijk is. Ik denk daarin dat ouders je persoonlijk kennen en op de hand daaraan de vrijheid te geven die het kind nodig heeft.

Ikzelf ben (gelukkig) op mijn 15e redelijk vrij geweest. Op m'n 15e ging ik naar LAN-parties en had ik toch wel een mate van verantwoordelijkheid (in hoeverre je dat kon hebben, maar dat wist ik toen ook). Maar goed, dan hebben we het hier over de tienerjaren. Een kind wordt nog veel meer geschapen op z'n tot 12e (eind basisschool, begin voortgezet onderwijs). Daarin weet men zelfs nog niet vaak doordacht wat men doet, maar ervaart men wel de consequenties.

Tot hun 12e moet je kinderen behalve richtlijnen en sturing, ook invulling geven vind ik. Vervolgens lijkt mij het verstandig dat dat tot hun 16e veranderd in richtlijnen en sturing en vanaf hun 16e naar alleen richtlijnen. Natuurlijk is het afhankelijk van het kind. Sommige kinderen (en zelfs volwassenen) hebben nog veel meer sturing nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 163
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    21

  • Dutchy3010

    19

  • GolfG60

    11

  • Tommie59

    10

KAATSHEUVEL - De Efteling gaat na de zomer in het Sprookjesbos een nieuwe sprookje bouwen rond Pinokkio. Het uitgaangspunt wordt daarbij het oorspronkelijke Italiaanse sprookje rondom de bezielde houten pop, zo meldde het attractiepark in Kaatsheuvel maandag.

Voor het verhaal over de jongen wiens neus groeit als hij liegt heeft de Efteling twee miljoen euro uitgetrokken. Het is het 29e sprookje in de Efteling.

Ook musical

De nieuwe attractie krijgt een plaats tussen twee klassiekers in het oude deel van het park: de Rode Schoentjes en Roodkapje. Eerder maakte het park al bekend met een musical over Pinokkio te komen. Dat blijkt dus een voorproefje te zijn geweest op de bouwplannen.

Pinokkio is vanaf het voorjaar van 2016 te bewonderen in het Sprookjesbos.

De_Italliaanse_sprookjespop_in_de_uitvoering_van_de_Efteling.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Gewapende overval Kreta

Bij een overval op een juwelierszaak in een hotel waar Belgen verblijven zijn drie gangsters gewond geraakt. De daders openden het vuur in de zaak op Kreta. "De Belgische toeristen in het hotel bleven ongedeerd", zegt Hans Vanhaelemeesch, woordvoerder van Sunjets aan Het Nieuwsblad.

De gemaskerde overvallers stormden vrijdagavond omstreeks 20.30 uur het luxehotel Creta Maris Beach Resort in Chersonissos binnen en openden het vuur. "Het leek wel een oorlogsgebied, het ging van ratatatata. Mensen raakten in paniek en renden gillend het strand op", aldus een Nederlandse getuige.

Agenten schoten de daders neer in de buurt van het hotel. "Waar de Belgen zich tijdens de overval precies bevonden, weet ik niet maar ik kan bevestigen dat onze reizigers niet betrokken waren bij de feiten. Ze hebben laten weten dat ze niet vervroegd terug naar huis willen", besluit Van haelemeesch.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Dat vond ik ook opmerkelijk nieuws inderdaad. Vandaag zag ik dat er 1 verslaggever en 1 cameraman live werden doodgeschoten op tv.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6677776/44270251/breaking._live_interview_wordt_schietpartij.html

(schutter op 0:14 min:sec, blijkt een voormalig werknemer te zijn van de nieuwszender)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Enorm schokkend dit, dader heeft zich ook nog uitgelaten op Twitter en Facebook:

CNWIV-CVEAAFuta.jpg

Heeft zichzelf gefilmd net voor en tijdens het schieten, hoe gek kan iemand zijn. De dader blijkt een oud medewerker te zijn van het TV-station. Hij heeft zichzelf geprobeert dood te schieten maar blijkt nog te leven en is in kritieke toestand. Hopen dat hij het dan maar overleeft, kan hij in ieder geval berecht worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 2 years later...
Citaat

ENSCHEDE - Leden van de anti-islambeweging Pegida Nederland hebben zondagochtend rond half zeven de locatie van de te bouwen moskee op de hoek van de Wethouder Beversstraat en Kuipersdijk ingewijd met varkensbloed. Een houten kruis dat op het toekomstige bouwterrein was geplaatst, werd door een in priestergewaad gestoken Pegida-lid met behulp van een wc-borstel besmeurd met varkensbloed. Een partytent fungeerde als 'kerk'. Pegida plaatste het filmpje van het 'ritueel' op zijn Twitter-account en Facebookpagina. Volgens voorman Edwin Wagensveld van Pegida Nederland werd de actie gevoerd met 14 Pegida-leden en is alles gefilmd door PowNed, dat er maandag verslag van zal doen. "Rond een uur over zeven hebben we ook het gebeier van kerkklokken laten horen. We zijn er tot half elf in de ochtend geweest. Toen we in de McDonalds, die er in de buurt ligt, koffie zaten de drinken, kregen we het bericht door dat de tent was omgewaaid. Dat kan dus nooit, de tent en het kruis zijn door derden omver getrokken." Volgens ooggetuigen is het kruis zondagochtend door de politie verwijderd, maar in het computersysteem van de politie is over de hele actie volgens een woordvoerder (nog) niets terug te vinden. Wagensveld: "De politie is er vanaf een uur of zeven met drie man vrijwel de hele tijd bij aanwezig geweest. Maar ik geloof niet dat de politie de tent heeft afgebroken. We hebben in elk geval een statement kunnen maken en daar ging het om." Burgemeester Onno van Veldhuizen spreekt van een 'walgelijke actie.' "Dit is een pure provocatie. De stad Enschede distantieert zich hiervan. Ik vind dit heel erg en schadelijk. Wat we er juridisch mee kunnen, gaan we maandag bespreken." Het woord 'provocatie' is volgens Wagensveld niet op z'n plaats. "Weet u wat een provocatie is? Een haathuis, want zo noemen wij een moskee, neerzetten. En dan ook nog de grootste van Nederland. Dat is een provocatie! Maar dat ding gaat er niet komen, neemt u dat van mij aan. Dit is niet onze laatste actie in Enschede." Wagensveld meldt ook nog een ander incident op de bouwlocatie. "Op 12 oktober hebben we ook met een groot spandoek op de bouwlocatie gedemonstreerd. We zijn toen aangevallen door Turkse Enschedeërs. Dat is allemaal onder de radar gebleven. Ook toen is er politie bij geweest en die hebben het spandoek in beslag genomen. Dat doek zouden we terugkrijgen, maar we hebben er nog niets van gehoord." Burgemeester Van Veldhuizen: "Ik weet dat ze daar toen zijn geweest, maar laten we van Wagensveld vooral geen slachtoffer maken." Ook wethouder Eelco Eerenberg reageert via Twitter verontwaardigd op de Pegida-actie: Walgelijk. Schandalig. Vernietigend voor het goede gesprek en samen oplossen. In Enschede is iedereen die samen mee wil doen welkom, deze idiotie dus niet. 

Bron: Tubantia

 

Erg schrokkend en schandalig dat mensen zó ver gaan om dit soort dingen te doen voor hun haat tegen iets. Ranzig. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Even een paar citaten gepakt uit het stukje:

 

Op 12 oktober hebben we ook met een groot spandoek op de bouwlocatie gedemonstreerd. We zijn toen aangevallen door Turkse Enschedeërs. Dat is allemaal onder de radar gebleven. Ook toen is er politie bij geweest en die hebben het spandoek in beslag genomen. Dat doek zouden we terugkrijgen, maar we hebben er nog niets van gehoord.

 

verder:

 

Volgens ooggetuigen is het kruis zondagochtend door de politie verwijderd, maar in het computersysteem van de politie is over de hele actie volgens een woordvoerder (nog) niets terug te vinden. Wagensveld: "De politie is er vanaf een uur of zeven met drie man vrijwel de hele tijd bij aanwezig geweest

 

 

 

Ten eerste vind ik het een verkeerde manier om te protesteren,

 

Protesteren mag , maar doe het wel normaal, 

 

zo te zien hebben ze het op een normalere manier geprobeerd maar word alles in een "doofpot' gestopt, maar om dan daarna zon KKK ritueel te houden bewijst wel dat je niet helemaal goed bezig bent..

 

ach ja de media gaat er weer van snoepen!

 

 

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...