Jump to content
PrioX

Met Gold Bars lijkt Rockstar een nieuwe melkkoe in handen te hebben


Update: Dit artikel is geschreven op 29 november 2018. Op 6 december 2018 heeft Rockstar een update doorgevoerd waarmee de beloningen (waaronder Gold Bars) iets makkelijker te verdienen zijn. De tekst hieronder bevat mogelijk informatie die niet volledig overeenkomt met de huidige staat van Red Dead Online.

 

Nu de Red Dead Online Beta al enkele dagen draait en morgen open zal zijn voor alle Red Dead Redemption 2 spelers, kunnen we gaan bekijken hoe de wereld en met name de economie in elkaar zit. Vijf jaar geleden heeft Rockstar Games met het uitbrengen van GTA Online de beruchte Shark Cards gelanceerd. Met deze kaarten kun je met echt geld in-game GTA geld kopen om vervolgens uit te geven op GTA Online. 

 

De laatste drie jaar is duidelijk geworden hoe belangrijk deze microtransacties voor Rockstar Games en Take-Two Interactive zijn geworden. Met elke nieuwe GTA Online update worden de in-game prijzen voor o.a. voertuigen duurder met als doel de verkoop van Shark Cards te stimuleren. Het stomme is dat de prijzen voor de Shark Cards nooit zijn aangepast. Je betaalt nog altijd €75 voor acht miljoen GTA$. In 2013 was dit veel geld op GTA Online. Maar tegenwoordig stelt acht miljoen niet veel meer voor. 

 

Na het succes van de Shark Cards was er eigenlijk geen twijfel over mogelijk dat Rockstar een soortgelijk systeem in Red Dead Online zou introduceren. En dat hebben ze ook: ''Gold Bars'', oftewel goudstaven. Met goudstaven is het mogelijk om bepaalde voorwerpen in-game vrij te spelen, ook al ben je het vereiste level nog niet of heb je niet voldoende geld. 

 

large.goldbars1.png.1a9be85e1e7a853dcdbe

Links het aantal goudstaven en Gold Nuggets.

 

Goudstaven zijn niet alleen te koop met echt geld. Je kunt ze in-game ook verdienen door ''Gold Nuggets'' te verzamelen. Deze krijg je voor je activiteiten in de wereld zoals het deelnemen aan Free Roam Events, Shoutouts of het voltooien van missies. Dit gaat niet snel, vaak krijg je maar 1 Gold Nugget per activiteit. In je HUD worden de Gold Nuggets weergegeven naast het aantal goudstaven (in het geel). Dat is het kleine getal met de streep eronder. Wanneer je er 100 hebt verzamelt krijg je automatisch 1 goudstaaf erbij. Als we de afbeelding hierboven moeten nemen als voorbeeld: Ik heb 1 goudstaaf en 59 Gold Nuggets.

 

medium.goldbars2.jpg.e95a8d36cb49cc08f7a

 

In de bovenstaande afbeelding wil ik de Lancaster Repeater kopen, een wapen dat $405 kost. Ik ben de vereiste Rank wel maar heb niet voldoende geld. Door LT of L1 in te houden kun je zien voor hoeveel goudstaven je het wapen toch kunt kopen. In dit geval moet ik 17 goudstaven neerleggen voor de Lancaster Repeater. Dit werkt zo met bijna alles; heb je niet voldoende geld of je bent niet de vereiste Rank dan kun je goudstaven neerleggen. Maar er zijn ook dingen die je alleen met goudstaven kunt kopen. Zo zijn er coole outfits en paarden waarbij in-game geld geen optie is. Hiervoor moet je dus echt geld neerleggen of dagen spelen zodat je goudstaven verdient. In de onderstaande afbeelding ben ik aan het winkelen voor een nieuw paard en is een van mijn opties een paard dat alleen te koop is voor 18 goudstaven en pas vanaf Rank 48. 

 

Wat gevaarlijk is aan dit systeem, is het feit dat je zonder de vereiste Rank een voorwerp zoals een wapen kunt aanschaffen. Het kan dus zomaar voorkomen dat je in de toekomst een speler van Rank 5 tegenkomt die een sterk wapen bij zich draagt die eigenlijk pas vanaf Rank 50 beschikbaar is. ''Pay to win'' noemen we dat. 

 

medium.goldbars3.jpg.e367ddae93f241216c9

Een nieuw paard? 18 goudstaven alstublieft!

 

Maar hoe zit het dan verder wat betreft het geld dat je in-game kunt verdienen? Net als Gold Nuggets krijg je voor alle activiteiten wat geld. Het spel speelt zich af in 1899 en dat merk je wat betreft de opbrengsten van missies. Vaak krijg je tussen de $2 en $8 per activiteit, dit is ook een beetje afhankelijk van je prestatie. Voor voorwerpen als voedsel of drankjes is dit vaak wel voldoende. Maar als we gaan kijken naar de meer kostbare voorwerpen zoals kleding, wapens, upgrades en paarden is dat toch aardig weinig. Wapens kosten als snel boven de $200 en dit geldt eigenlijk voor alles wat ik net genoemd heb. Je moet dus aardig wat missies doen om een wapen bij elkaar te sparen. Dit hoeft niet meteen een slecht iets te zijn. Als de missies en andere activiteiten leuk zijn hoeft het geen vervelende sleur te zijn. Maar dit is wel een teken voor de toekomst; hebbedingetjes zijn prijzig en de opbrengsten van activiteiten zijn nihil. 

 

Als eindnoot wil ik nog even duidelijk maken dat je op dit moment geen goudstaven kunt kopen via de in-game Store. Prijzen en hoeveelheden voor de goudstaven hebben we dus nog niet. Het is ook nog een Beta, dus prijzen kunnen aangepast worden.

 

Wat vinden jullie tot nu toe van de economie in Red Dead Online en de introductie van Gold Bars? Laat het ons weten in de reacties! :) 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

2 uur geleden, PrioX zei:

Het kan dus zomaar voorkomen dat je in de toekomst een speler van Rank 5 tegenkomt die een sterk wapen bij zich draagt die eigenlijk pas vanaf Rank 50 beschikbaar is. ''Pay to win'' noemen we dat. 

Rockstar is helemaal van het padje af..

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Of betaalde DLC's of dit. Zo lijkt de game industrie nu in elkaar te zitten. Ik heb dan liever dit. Gratis DLC's en ik grind het geld wel bij elkaar, ingame aankopen doe ik niet aan. Toch hoop ik niet dat het een belangrijke rol gaat spelen zoals in de "gratis" mobile games. In Gta Online kan je gewoon sneller iets halen, maar hoop dus niet dat je in RDR Online MOET kopen om kans te hebben in het spel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

16 goudstaven voor een repeater, dacht dat ze realistisch wouden zijn met dit spel?

Ik wist dat ze deze fout opnieuw gingen maken, GTAO grindfest all over again.

Ik pas hiervoor, ik wacht tot de full version beschikbaar is maar misschien sla ik red dead online wel helemaal over, wat een onzin zeg.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dus, om 1 goudstaaf te kunnen verdienen moet je 100 activiteiten voltooien? Begrijp ik dat goed?

 

Tering, dat Pay 2 Win lijkt behoorlijk op EA's hebzucht... R* of eerder Take2 is echt niet meer geweest wat ze toen waren.

 

 

39 minuten geleden, Schumy7_Patriot zei:

16 goudstaven voor een repeater, dacht dat ze realistisch wouden zijn met dit spel?

Ik wist dat ze deze fout opnieuw gingen maken, GTAO grindfest all over again.

Ik pas hiervoor, ik wacht tot de full version beschikbaar is maar misschien sla ik red dead online wel helemaal over, wat een onzin zeg.


Als een paard 18 goudstaven kost, moet je eens nagaan hoeveel uren, of jaren je kwijt bent aan het grinden en dat alleen voor een fucking paard. Ik sla red dead online helemaal over. Ik dacht ook dat ze realistischer worden met een western spel maar het is nog veel erger dan GTAO.

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

9 minuten geleden, SilverRST zei:

Dus, om 1 goudstaaf te kunnen verdienen moet je 100 activiteiten voltooien? Begrijp ik dat goed?

Ja en nee. Het aantal Gold Nuggets is afhankelijk van de activiteit en je prestatie, al heb ik nu al wel veel activiteiten gezien waarmee je maar 1 Gold Nugget krijgt. Ik heb ook weer missies gehad waarbij ik er 3 kreeg, wat ik dan weer als "veel" beschouw. 

 

Maar alsnog, om 1 goudstaaf te verdienen ben je hoe dan ook wel even bezig. Heb nu twee dagen een aantal uren gespeeld en heb anderhalve goudstaaf, dat is dus nog geen goudstaaf per dag. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

2 uur geleden, PrioX zei:

Ja en nee. Het aantal Gold Nuggets is afhankelijk van de activiteit en je prestatie, al heb ik nu al wel veel activiteiten gezien waarmee je maar 1 Gold Nugget krijgt. Ik heb ook weer missies gehad waarbij ik er 3 kreeg, wat ik dan weer als "veel" beschouw. 

 

Maar alsnog, om 1 goudstaaf te verdienen ben je hoe dan ook wel even bezig. Heb nu twee dagen een aantal uren gespeeld en heb anderhalve goudstaaf, dat is dus nog geen goudstaaf per dag. 

Ja maar jullie zijn nu allemaal nog rank 1. Ik denk dat als je bij een hogere rank bent sneller verdient en sowieso minder goudstaven hoeft uit te geven doordat je al wat dingen heb geünlocked. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

11 uur geleden, Nyltje zei:

Ja maar jullie zijn nu allemaal nog rank 1. Ik denk dat als je bij een hogere rank bent sneller verdient en sowieso minder goudstaven hoeft uit te geven doordat je al wat dingen heb geünlocked. 

Het zou best kunnen dat je bij een hogere Rank sneller geld kunt verdienen en er bijvoorbeeld meer activiteiten zijn die beter verdienen. Maar dat neemt niet weg dat de weg daar naar toe een lange gaat zijn. Als je maar $3 voor een Stranger-missie krijgt, en je al $200 voor sommige hoeden moet neerleggen, dan mag je die missie ongeveer 66x doen alleen voor die hoed. Waar het op neerkomt is dat ze nu al de verkoop van Gold Bars gaan stimuleren. 

 

Ik heb bijvoorbeeld de eerste twee dagen gespaard voor $200. Om een Posse te kunnen starten die blijft bestaan (ook als je van sessie wisselt of het spel afsluit) moet je die $200 hebben. Daarna ben ik gaan sparen voor ongeveer $350, want ik wilde graag een Bolt Action Rifle. De wapens waarmee je start zijn namelijk niet al te best. Wat ik wil aantonen is dat ik in twee dagen alleen een permanente Posse heb kunnen aanmaken en één wapen heb kunnen kopen. Verder heb ik niks kunnen doen. 

 

14 uur geleden, SilverRST zei:

Als een paard 18 goudstaven kost, moet je eens nagaan hoeveel uren, of jaren je kwijt bent aan het grinden en dat alleen voor een fucking paard. Ik sla red dead online helemaal over. Ik dacht ook dat ze realistischer worden met een western spel maar het is nog veel erger dan GTAO.

.Dat klopt, je zal erg lang bezig zijn met de huidige earn-rate. Ik moet wel vermelden dat er meer items te koop zijn voor geld dan alleen voor goudstaven. Het is dus niet zo dat je 30 voorwerpen hebt die alleen met goud te koop zijn, en maar 5 met geld. In dat opzicht is het nu gebalanceerd. 

 

4 uur geleden, Bierbuikje zei:

Dat is weer meer dan 60 euro of meer voor een half spel.. Ik snap wel waarom ze het doen vanuit het bedrijf gezien maar ik pas hiervoor.

De Story Mode was voor mij het geld waard. Maar als je verwacht ook veel ''zomaar'' te krijgen in Red Dead Online, dan kom je dus wel bedrogen uit. Je moet er echt veel en lang voor spelen of anders goudstaven kopen. Rockstar heeft nu nog niet alles van RDO laten zien. Dus zoals ik al zei hoeft het geen vervelende sleur te worden wanneer de activiteiten leuk en boeiend blijven. Maar op dit moment zijn de Stranger-missies erg eentonig en wordt PvP opnieuw aangemoedigd d.m.v. meldingen in het scherm (''Posse X is een missie gestart, stop ze!'') wat wellicht veel mensen afschrikt. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit was wel een beetje een te vrezen scenario. Op zich kun je er mee leven en wat grinden, maar het feit dat men sommige voorwerpen achter die Gold-lock plaatst is toch al wat lulliger. Dat duwt ook mogelijke toegewijde spelers weg.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

https://www.apparata.nl/nieuws/faalt-rockstar-keihard-met-red-dead-online-29185

 

Tja, had niets anders verwacht. Alles is gewoon weer te duur en het duurt ook te lang om veel centen te verdienen. 

Rockstar games heeft met RDR2 Online wel gefaald bij mij.

Ik ga echt niet geld uitgeven aan spullen voor in RDR2 Online. Dat heb ik al te vaak gedaan in Gta Online.

 

Gelukkig is het een Beta, dus er kan nog vanalles veranderen. 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

1 uur geleden, GTAKevin023 zei:

Gelukkig is het een Beta, dus er kan nog vanalles veranderen. 

 

Dat hoop ik toch wel.

 

Ik ga er wel van uit dat rockstar wel iets zou gaan veranderen aan de full version het zou niet best zijn als rockstar het zo zou laten anders voor mij geen RDR Online.

 

Het is niet bekend hoelang de open beta van RDR Online er zal zijn tot dat de full version er is, opzich kan rockstar hier heel veel van leren dat dan weer wel, ik ben benieuwd hoe rockstar zich zal gaan verbeteren met RDR Online.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Je ziet het tegenwoordig wel vaker; ontwikkelaars die in de beta iets opzettelijk extreem hoog of moeilijk maken zodat men gaat klagen, en dan in de full release alles netjes gebalanceerd hebben. Dan kunnen ze uiteindelijk zeggen ''Kijk, we hebben geluisterd naar de feedback van de community'', terwijl dit gewoon een simpel marketingtrucje is. 

 

Wat me gisteren pas is opgevallen en dus niet in het artikel beschreven staat is het feit dat het van kleur aanpassen van je wapen alleen mogelijk is met goudstaven. Alle componenten worden apart gekleurd, dus wil je je wapen helemaal goud hebben dan moet je apart een goud tintje kopen voor de trekker, de loop, etc. Als ik mijn Schofield Revolver volledig goud wil hebben betaal ik gewoon 114 goudstaven. Voor de duidelijkheid: Na bijna 1 week spelen heb ik nu nog geen 3 goudstaven (2.87). 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

4 uur geleden, PrioX zei:

Je ziet het tegenwoordig wel vaker; ontwikkelaars die in de beta iets opzettelijk extreem hoog of moeilijk maken zodat men gaat klagen, en dan in de full release alles netjes gebalanceerd hebben. Dan kunnen ze uiteindelijk zeggen ''Kijk, we hebben geluisterd naar de feedback van de community'', terwijl dit gewoon een simpel marketingtrucje is.

Dus eigenlijk waar iedereen nu commetaar op heeft in RDR Online is traks dan zo goed als weg ?? Er zullen altijd wel foutjes of dingen in een game zitten je kan een game nooit 100 % in 1 keer goed maken.

 

Opzich wel slim gedaan ja maar zo word de gamer wel aan het lijntje gehouden, ik kijk af en toe nog wel een keer op RDR Online en eventueel mijn oordeel wat ik nu heb mischien nog iets zou kunnen laten veranderen en verder wacht ik wel tot de full version van RDR Online er is.

 

4 uur geleden, PrioX zei:

Wat me gisteren pas is opgevallen en dus niet in het artikel beschreven staat is het feit dat het van kleur aanpassen van je wapen alleen mogelijk is met goudstaven. Alle componenten worden apart gekleurd, dus wil je je wapen helemaal goud hebben dan moet je apart een goud tintje kopen voor de trekker, de loop, etc. Als ik mijn Schofield Revolver volledig goud wil hebben betaal ik gewoon 114 goudstaven. Voor de duidelijkheid: Na bijna 1 week spelen heb ik nu nog geen 3 goudstaven (2.87). 

Het is gekkenwerk zo kan je toch niet normaal een online game spelen altans ik niet, Je bent eigenlijk dan verplicht zoveel tegaan spelen en tedoen in de game dat het een klein beetje rendabel is om zo iets tegaan kopen voor een voorwerp om telaten veranderen in een andere kleur.

 

Ik hoop echt wel dat ze er iets aan geveranderen of inderdaad alles een beetje geloof waardig neer zetten anders geen RDR Online voor mij als dit zo blijft.

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...