Jump to content

Stelling: Red Dead Online is beter dan GTA Online


Danger_dog_guy_7

Vind jij Red Dead Online leuker dan GTA Online?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Vind jij Red Dead Online leuker dan GTA Online?

    • Ja
      3
    • Nee
      4


Recommended Posts

Nu de multiplayer modus van Red Dead Online uitgebracht is stappen veel spelers van GTA Online over op het wilde westen. Nu is de online modes nog in Beta-staat en is nog niet alles zoals het hoort te zijn. Denk aan de economie en het aantal activiteiten/bezigheden die te vinden zijn in RDO. Buiten dit kan menig speler al enkele ervaring opgebouwd hebben met de multiplayer modus welke of positief, of negatief kan zijn.

 

Ik heb uit mijn game club veel te maken met mensen die GTA Online even laten voor wat het is, en met volledige focus in Red Dead Online duiken. Persoonlijk kan ik dit begrijpen omdat het weer een nieuw hoofdstuk kan zijn, maar ik vind het ook een beetje vreemd. Zoals het er nu naar uit ziet is Red Dead Online nog niet heel erg uitgebreid, en heeft het dus niet veel te bieden. Wanneer ik zelf online ben besteed ik meestal mijn aandacht aan missies doen met de posse of even jagen voor wat extra centen. Maar buiten dit is er niet bijster veel te doen, voor zover ik ervaring heb met online. Dit terwijl GTA Online bom vol zit met verschillende modi, missies, activiteiten en meer. Nu gaat de multiplayer van RDR 100% zeker uitgebreid worden op dit vlak, maar voor nu begrijp ik persoonlijk niet wat de mensen zo bezig houd op RDR:O. 

 

Een goed voorbeeld om dit te laten blijken is wanneer je in beide games even alleen aan het spelen bent. In Red Dead Online verveel ik mij persoonlijk al helemaal kapot na een minuut of 5, omdat er alleen bijna niets te doen is. In GTA Online kan ik makkelijk een uur vol spelen. Dit hoeft dan niet eens te maken te hebben met het aantal content dat in de game gestopt is. Wat hier aan bijdraagt is de speelwereld zelf. In RDR is deze relatief leeg, terwijl deze op GTA goed gevuld is. 

 

Afbeeldingsresultaat voor red dead online

 

Mijn vraag: Vind jij Red Dead Online leuker dan GTA Online?

 

Gelieve je gegeven antwoord nader te verklaren

Link to comment
Delen op andere websites

GTA Online vond ik leuk tot het moment dat ze onzin begonnen toe te voegen en de prijzen omhoog gingen. De community bestaat voor 80% uit griefers, en als het alleen om elkaar vermoorden gaat (iets wat Rockstar aanmoedigt) ben ik er snel klaar mee. Ik ben op RDO nu al meer vriendelijke spelers tegengekomen dan in vijf jaar op GTAO. De setting spreekt me ook meer aan, en leent zich beter voor roleplay; in mijn ogen iets waarmee je spelers bij elkaar brengt. De speelwereld voelt misschien leeg aan doordat je vaak door grote open velden reist en onderweg geen honderden NPC's tegenkomt. In GTA ben je voor 50% bezig in een goedgevulde stad, maar ga je naar het noorden dan is daar ook veel minder. Wat ik dan wel weer leuk vind zijn de hinderlagen die je op sommige plekken tegenkomt. Outlaws proberen je dan te vermoorden. Dit zijn eigenlijk de Random Events uit de Story Mode en daar mogen ze er meer (soorten) van toevoegen. Het maakt de speelwereld ook levendiger. 

 

We moeten inderdaad niet vergeten dat Red Dead Online net een weekje in Beta draait en er nog veel content mist. GTA Online vond ik in de eerste weken ook maar kaal wat betreft content. Het enige wat ze daar wel hadden waren tientallen verschillende missies. Dat heb je op RDO ook wel (Stranger-missies), maar deze zijn al na 2 uur eentonig. Om de hoeveelheid content van Red Dead Online op dit moment te vergelijken met GTA Online vind ik niet eerlijk. Er zitten jaren tussen en GTA Online is ook pas in 2015 gaan uitpakken met nieuwe gameplay. Daarvoor waren het ook alleen maar ''skinpacks''. Je kreeg toen alleen maar wat nieuwe wapens, kledingstukken en voertuigen. Pas na Heists kregen we dingen als Freemode Events, organisaties, en het grindfestijn dat is kratjes, import/export, etc. 

 

Je moet je eigenlijk afvragen of Red Dead Online NU leuker is dan GTA Online in oktober 2013. Buiten dat er nog weinig te doen is zeg ik dan toch ja. 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Gta Online is leuk tot op een zekere hoogte, Ik kan me zelf heel goed vermaken in Gta Online maar zeker ook met vrienden, Dat kan in Rrd Online niet daar ben wellis waar verplicht om met 4 man tespelen.

 

Er is veel variatie omtrent wat je allemaal alleen en met vrienden kan doen in Gta Online, Dat is bij Rdr Online (nog niet zo) Op het moment is er weinig variatie in Rdr Online, en kan je niet alleen spelen je bent wellis waar verplicht om met 4 man tespelen.

 

Verder kan ik nog weinig zeggen of ik Rdr Online leuker of beter vind dan Gta Online dit om dat Rrd Online nog in ontwikkeling is en Gta Online al wat jaartjes oud is.

 

Ik stem dan ook niet op deze stelling.

 

 

 

Maar nu ik dit zo typ en lees.

 

Rockstar wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen hebben die hun games gaan spelen ongeacht of het Gta Online of Rdr Online is.

 

In Rrd Online ben je zo goed als verplicht met 4 man tespelen en in GTA Online niet daar kan je ook alleen spelen, Dus rockstar haalt op deze manier meer gamers naar zich toe om hun game tegaan spelen zo als Rrd Online, Dit kan natuurlijk ook heel erg afschrikken om dat je dus niet alleen kan spelen en laten gamers het online gedeeldte van Rdr dan ook weer liggen om de reden dus dat ze niet alleen kunnen spelen.

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

19 minuten geleden, Pino1982 zei:

In Rrd Online ben je zo goed als verplicht met 4 man tespelen en in GTA Online niet daar kan je ook alleen spelen,

Is niet helemaal waar. Red Dead Online kun je gewoon in je eentje spelen, en af en toe is dat zelfs nog beter dan met meerdere spelers. De verhaallijn missies (voor zover er een kort verhaal in zit) moet je inderdaad verplicht met een groep van vier spelen. Maar dat soort missies had je ook in GTA Online, denk bijvoorbeeld aan de Heists of de missies die zijn toegevoegd met Gunrunning en Client Jobs. Verder is alles in de Free Roam en in de PvP modi te doen in je eentje en zit je niet vast aan spelers. 

Link to comment
Delen op andere websites

Nee gestemd, ben er eigenlijk al klaar mee.

Maar ik geeft t nog een kans natuurlijk na de full version live gaat.

 

Maar ik verwacht niet hetzelfde verslavings gehalte als gtao.

Met gta kun je ook veel meer dan een red dead online dat zich afspeelt in 1899 natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een echte open-world games liefhebber en nog steeds GTA dus. Wel zijn er een aantal andere open-world games maar die hebben nooit de replay value van GTA en modding community op de PC. GTAO is gigantisch uitgebreid, er is niet één spel dat zo enorm uitgebreid als dat. Om geld te verdienen moet je werken (missies doen, contact missies en nog vele andere honderden andere jobs). Je kan races, stunt races joinen, vlieg en boot races, bikes races ook. Het is echt te veel om alles op te noemen. De adversary modes terug in 2016, dat waren echte modi die pas echt thuis horen in GTAO. Daarna is het nu alleen nog maar vliegende bezemstelen dat raketten kan werpen en griefers met 'noob ammo'.

 

In een western game als RDR zie ik dus echt niets wat spelers zolang hun tijd kunnen besteden eraan. Is moeilijk om supercars, orbital cannons, bezemstelen dat raketten kan schieten in 1899. En dan ook nog eens dat microtransacties nogal shit zijn in RDO.

Link to comment
Delen op andere websites

14 uur geleden, SilverRST zei:

Is moeilijk om orbital cannons, bezemstelen dat raketten kan schieten in 1899

Gelukkig wel. En in mijn ogen hebben ze GTA Online verpest met het toevoegen van dat soort onzin. Nu is Rockstar al helemaal geen held in het balanceren van hun multiplayers. Maar balans werd helemaal uit raam gegooid toen ze vliegende motors, auto's, onzichtbare tanks en helikopters, en nukes toevoegden... Om wat voorbeelden te noemen. De manier hoe Rockstar hun toevoegingen balanceert: gewoon achter een betaalmuur stoppen en flink duur maken, klaar. 

 

De gameplay van GTA is diverser. Maar dit is grotendeels te danken aan de tijd waarin de spellen zich afspelen. Als je Red Dead Online ingaat met de gameplay verwachtingen van GTA (Online), dan doe je het echt niet goed. De eerste Red Dead Redemption, hoewel de opzet hetzelfde was als GTA: een open wereld met missies, was voor velen ook een stuk ''saaier''. Dit genre speelt gewoon trager en heeft beperkte mogelijkheden. Maar dat maakt het naar mijn mening leuk. Het is een heel verschil of je nu door een bruisende stad rond scheurt , of door grote grasvelden met bomen en hier en daar dieren galoppeert. Het klinkt misschien raar... Maar je moet ervan kunnen genieten. Tegenwoordig draait het bij de gamers alleen maar om schieten, bloed en elkaars plezier verpesten. Vandaar dat spellen van Rockstar gevuld zitten met griefers en Rockstar deze spelers hun zin geeft (lees het eerste stukje van deze post maar). Moet je een stukje rijden van het ene dorpje naar het andere dorpje, en er ontstaat onderweg geen bloedbad, dan is het spel meteen saai. Ieder zijn ding natuurlijk. Maar ik denk dat veel spelers verkeerde verwachtingen hebben van een spel als Red Dead. 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik heb op de dag toen GTA Online is begonnen het spel gespeeld en daarna nog voor ruim vijf jaar maar ik moet zeggen dat ik Red Dead Online zelf leuker vind. Het komt voornamelijk omdat het aantal mensen die je vermoorden om niks een stuk kleiner is en omdat de map behoorlijk groot is. Wanneer er dertig mensen zijn verspreid over zo’n grote map en de enigste manier om te reizen is lopend of met een paard, dan is het behoorlijk moeilijk om zoals in GTA Online veel mensen te vermoorden. Wat ik ook leuk vind, is dat Red Dead Online veel meer gebouwen heeft die je kunt betreden dan in GTA Online zoals saloons, maar ook gewoon huizen, villa’s, hotels, et cetera. Dit is in GTA Online behoorlijk minimaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...