Jump to content
PrioX

Take-Two haalt fan-art offline vanwege de titel


Dat Take-Two Interactive de laatste jaren wat strenger is geworden in het toelaten van communitycreaties is geen geheim meer. De laatste jaren duiken er steeds meer berichten op van mensen waarvan geëist wordt dat zij hun projecten stopzetten omdat het de copyrights van Take-Two of Rockstar Games zou schenden. 

 

Community lid Izzy (@DeadlyWanderer op Twitter) heeft een prachtige fan-art, geïnspireerd door Red Dead Redemption, gemaakt. Ze noemde haar creatie dan ook Red Dead, en laat dat nou bij Take-Two in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Red Dead is een handelsmerk van Take-Two en zij hebben er dus snel voor gezorgd dat haar werk offline gehaald moest worden. Izzy kon de claim aanvechten maar heeft ervoor gekozen om dit niet te doen. Volgens haar eigen woorden heeft ze de mentale kracht niet om tegen een reus als Take-Two te vechten. 

 

 

Wat vinden jullie dat Take-Two nu ook dit soort communitycreaties stopt vanwege een simpele titel? Deel je mening in de reacties! 

 

Bron: DeadlyWanderer via Twitter

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik herken die mesa zelfs, dat is één van de meest gefotografeerde tafels van... ik dacht Utah.

 

Maar shame on you, T2, ik had het vooral niet verwacht dat men hier de energie en tijd in zou steken. Welk helder brein bij T2 denkt dat je een gevecht tegen fanart gaat winnen, dat is toch gewoon jezelf in de voet schieten?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Is dit wel het hele verhaal? Verkocht deze fan niet toevallig haar artwork met de naam Red Dead? Dan snap ik wel dat R* het doet gezien iemand dan commercieel bezig is met R*'s werk. Zo ver ik kan vinden heeft ze namelijk een webshop waar ze het directe verkoopt. Als daar groot 'Red Dead' op staat snap ik het wel.

 

Rockstar treedt naar mijn weten op als je echt commercieel bezig bent. fanart wordt naar mijn weten nog steeds altijd gedoogd en toegestaan om vrij te delen.

 

Al is ht nu lastig de verhalen van beide kanten te zien.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

10 minuten geleden, Joriz zei:

Verkocht deze fan niet toevallig haar artwork met de naam Red Dead?

Ja dat is een goede vraag. De kans is groot dat ze haar creatie verkocht gezien ze dat ook met haar andere creaties doet (wat ik overigens niet wist toen ik het artikel typte, en waar ze zelf ook niks over zegt). Maar waar het haar vooral om gaat is het feit dat ze haar werk nu niet meer mag vertonen of gebruiken omdat de titel van de creatie ('Red Dead') een handelsmerk is. Wat ze zelf al aangeeft is ze teleurgesteld dat ze niet gewoon geëist hebben om de titel te veranderen. Nee, ze mag haar eigen werk niet meer gebruiken zonder toestemming. Buiten de titel is niks in de fan-art van Take-Two of Rockstar. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...